Heb jij wel eens iets teruggestuurd naar een webshop?

Volgens de consumentenbond overtreden webwinkels nog steeds op grote schaal de wet door klanten te laat of onvolledig terug te betalen als ze een artikel terugsturen. De bond bestelde bij elke webwinkel drie artikelen en stuurde die vervolgens binnen de wettelijke bedenktijd van veertien dagen terug. Winkeliers zijn dan verplicht het volledige aankoopbedrag plus eventuele bezorgkosten binnen veertien dagen terug te storten. Ruim een op de drie webwinkels (36 procent) hield bij minstens een van de drie bestellingen de bezorgkosten achter. De helft van die winkels deed dat zelfs bij alle drie de bestellingen. Ook kwamen veel winkels te laat of helemaal niet over de brug, of gaven zij een tegoedbon in plaats van geld terug.

Heb jij wel eens wat teruggestuurd naar een Nederlandse webshop en ging dat goed of fout? En wat ging er fout? Kreeg je de bezorgkosten niet terug of kreeg je je geld helemaal niet terug? Laat het ons weten. Is het meermaals fout gegaan, stem dan op de vervelendste fout. En uiteraard willen we alles weten dus de details mag je ons vertellen in een reactie, graag zelfs!

1110 stemmen , laatste: 26-11-2016, 00:19