Geef jij iets aan een bezorger?

Geschreven door Peter op 18-12-2011 @ 16:27
print 

Je kent het wel: Tegen Kerst komt de dagbladbezorger maar ook de folderjongen langs om je geluk toe te wensen en gelijk een fooi te vangen. Geef jij geld?




Submitter: LekkerSimpel  -  


Lees ook:

» 26/05 Zomerweer: wat vind jij er van?29
» 25/05 Zomerweer: zonder onderbroek over straat?34
» 24/05 Zomerweer! Tempo omlaag?20
» 21/05 18 jaar cel + TBS voor Robert Mikelsons is...54


delen | eKudos nujij

1730 views / 69 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 69 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Belachelijk, we geven de kassa meisjes bij de AH, verpleegsters in bejaardentehuizen ook geen fooi. Sommige mensen verdienen dit meer dan de mensen die hersenloos een blaadje rond delen en niet weten wat een NEE NEE sticker inhoud.

En voor de mensen die aankomen met: "ja maar fooi is een deel van hun inkomen aangezien ze niet zoveel krijgen". Dan moeten ze maar ander werk zoeken...
userIcon
Onze pakketbezorger krijgt wat zelfgebakken koekjes omdat hij gewoon de meest vrolijke en vriendelijke pakketbezorger is die we ooit hebben meegemaakt Verder krijgt niemand iets.
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:31 schreef Pakspul het volgende:
Belachelijk, we geven de kassa meisjes bij de AH, verpleegsters in bejaardentehuizen ook geen fooi. Sommige mensen verdienen dit meer dan de mensen die hersenloos een blaadje rond delen en niet weten wat een NEE NEE sticker inhoud.

En voor de mensen die aankomen met: "ja maar fooi is een deel van hun inkomen aangezien ze niet zoveel krijgen". Dan moeten ze maar ander werk zoeken...
Zuurpruim. Dit zijn jochies van vijftien die door weer en wind jouw blaadje bezorgen en niet hun handje bij hun ouders ophouden.
Een beetje mentaliteit mag best beloond worden.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:40 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Zuurpruim. Dit zijn jochies van vijftien die door weer en wind jouw blaadje bezorgen en niet hun handje bij hun ouders ophouden.
Een beetje mentaliteit mag best beloond worden.
Dit. En het zijn veelal nog gratis kranten (en natuurlijk reclame) die je krijgt ook. In principe moet je zo'n "fooi" gewoon zien als bedankje omdat hij/zij het hele jaar jouw krant komt bezorgen.

Ik durf te wedden dat de grootste klagers over dit (het geven van fooi - wat voor een onzin dat wel niet is), toch wel altijd graag elke keer weer die krant leest.
userIcon
Zeker om de 2 maanden loopt er een nieuwe, dus................
userIcon
De krantenjongen wel. Geen idee hoeveel hij verdient, maar wat extra centjes omdat je elke ochtend om zes uur hier de krant neerlegt vind ik geen probleem./


helaas krijgt hij al twee jaar niks meer. klootzak komt om half 7 en dan heb ik geen tijd meer om te lezen.
userIcon
10 euro voor mijn AD bezorger, iedere dag trouw om 5.45 ligt ie op de mat. De krant dan.
userIcon
Ja, alle, al is het maar een euro.

Ik heb zelf vroeger weekbladen bezorgd (gidsen, prive etc) en haalde een leuke cent op de week voor kerst. Gemiddelde was toen een Gulden of 5 per adres.
userIcon
Hoe herken je overigens het geboefte met valse kaartjes?
man Stefan (Redactie Frontpage) 18-12-2011 @ 17:19 fotoboek no homepage
userIcon
Nee, ik heb toch niet om die spam gevraagd?
Absurd... de enige bezorgers die hier langs komen voor een fooi waren de folderbezorgers die steevast mijn Nee/Nee sticker negeren... heb me nog ingehouden toen ze om een fooi vroegen...
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:40 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Zuurpruim. Dit zijn jochies van vijftien die door weer en wind jouw blaadje bezorgen en niet hun handje bij hun ouders ophouden.
Een beetje mentaliteit mag best beloond worden.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:53 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dit. En het zijn veelal nog gratis kranten (en natuurlijk reclame) die je krijgt ook. In principe moet je zo'n "fooi" gewoon zien als bedankje omdat hij/zij het hele jaar jouw krant komt bezorgen.

Ik durf te wedden dat de grootste klagers over dit (het geven van fooi - wat voor een onzin dat wel niet is), toch wel altijd graag elke keer weer die krant leest.
Dus jullie doen rond de kerstdagen altijd even de deur open als de postbode/postbezorger langskomt om hem/haar een fooi te geven?
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 17:11 schreef Subeta het volgende:
De krantenjongen wel. Geen idee hoeveel hij verdient, maar wat extra centjes omdat je elke ochtend om zes uur hier de krant neerlegt vind ik geen probleem./


helaas krijgt hij al twee jaar niks meer. klootzak komt om half 7 en dan heb ik geen tijd meer om te lezen.
Die verdienen genoeg.
Tenminste, er staat me iets bij van 400 gulden per maand vroeger toen ik voor een vriend van mij heb ingevallen, dat zal nu vast nog wel rond die koers liggen. Het was ongeveer anderhalf uur werken per dag en op zaterdag iets langer vanwege al die extra katernen. Dus dan kom je uit op wat? Tegen de 12 gulden per uur ongeveer. Wat hebben ze het slecht ja
Ik kijk gewoon op de monitor en als ik zo'n bedelaar/collectant/krantbezorger zie staan doe ik geeneens open. En ja, daar ben ik trots op.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:37 schreef Chanty het volgende:
Onze pakketbezorger krijgt wat zelfgebakken koekjes omdat hij gewoon de meest vrolijke en vriendelijke pakketbezorger is die we ooit hebben meegemaakt Verder krijgt niemand iets.
Hehe zelfgebakken koekjes ja... daar zit je echt op te wachten als je voor keiharde euro's de vrieskou in gaat, zo'n handvol verlepte zelfgemaakte zooi. Ik dacht dat ik een schraper was maar dit is helemaal een klassieker
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:37 schreef Chanty het volgende:
Onze pakketbezorger krijgt wat zelfgebakken koekjes omdat hij gewoon de meest vrolijke en vriendelijke pakketbezorger is die we ooit hebben meegemaakt Verder krijgt niemand iets.
wtf
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:31 schreef Pakspul het volgende:
Belachelijk, we geven de kassa meisjes bij de AH, verpleegsters in bejaardentehuizen ook geen fooi. Sommige mensen verdienen dit meer dan de mensen die hersenloos een blaadje rond delen en niet weten wat een NEE NEE sticker inhoud.

En voor de mensen die aankomen met: "ja maar fooi is een deel van hun inkomen aangezien ze niet zoveel krijgen". Dan moeten ze maar ander werk zoeken...
Je bent gewoon een gierig figuur
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:31 schreef Pakspul het volgende:
Belachelijk, we geven de kassa meisjes bij de AH, verpleegsters in bejaardentehuizen ook geen fooi. Sommige mensen verdienen dit meer dan de mensen die hersenloos een blaadje rond delen en niet weten wat een NEE NEE sticker inhoud.

En voor de mensen die aankomen met: "ja maar fooi is een deel van hun inkomen aangezien ze niet zoveel krijgen". Dan moeten ze maar ander werk zoeken...
Geef je de verpleegsters en zo dan wél een fooi?
Had met kerst vroeger veel geld. Had 3 krantenwijkjes, en kreeg toen 1000 gulden . Huis aan huis bladen.

Maar ja, was wel het hele jaar zwoegen.
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 17:19 schreef Stefan het volgende:
Nee, ik heb toch niet om die spam gevraagd?
Dat dus, plus dat er rond de kerst tweemaal zoveel bezorgers aanbellen dan er bij ons bezorgers van huisaanhuiszooi zijn.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:40 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Zuurpruim. Dit zijn jochies van vijftien die door weer en wind jouw blaadje bezorgen en niet hun handje bij hun ouders ophouden.
Een beetje mentaliteit mag best beloond worden.
Krijgen ze toch salaris voor. .


edit: verder geef ik uit principe geen fooi.
userIcon
50ct voorbezorgers van folders en gratis krantjes, en de bezorger van de krant heeft 5 euro geloof ik gekregen.
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 18:11 schreef Trekrecord het volgende:
[..]


Hehe zelfgebakken koekjes ja... daar zit je echt op te wachten als je voor keiharde euro's de vrieskou in gaat, zo'n handvol verlepte zelfgemaakte zooi. Ik dacht dat ik een schraper was maar dit is helemaal een klassieker
Ach ik schijn best lekker te kunnen bakken Een pakketbezorger gaat niet eens langs de deuren om fooi te vangen. Daarnaast heb ik zelf meer dan vijf jaar kranten en folders bezorgd. Nooit bij mensen aangebeld om fooi te vragen. Maar als iemand de deur open trekt om je wat te drinken aan te bieden of iets lekker, is dat alleen maar extra leuk.
userIcon
Ik geef meestal een symbolische 1 eurocent.
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 18:57 schreef Yi-Long het volgende:
.......en de bezorger van de krant heeft 5 euro geloof ik gekregen.
Hoeveel geloof heb je voor vijf euro
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:31 schreef Pakspul het volgende:
Belachelijk, we geven de kassa meisjes bij de AH, verpleegsters in bejaardentehuizen ook geen fooi. Sommige mensen verdienen dit meer dan de mensen die hersenloos een blaadje rond delen en niet weten wat een NEE NEE sticker inhoud.

En voor de mensen die aankomen met: "ja maar fooi is een deel van hun inkomen aangezien ze niet zoveel krijgen". Dan moeten ze maar ander werk zoeken...
Het werk ligt ook echt voor het oprapen voor mensen van 15 of 16 jaar. Als het toch allemaal zo makkelijk was.
userIcon
Nee/nee sticker, geen andere dagbladen, dus niemand krijgt wat.
userIcon
Bezorger van krant en elsevier wel, de rest komt hier niet langs. NEE/NEE!
Als het al lang dezelfde is wel!
userIcon
Ik ben een Hollander hè! Op mijn brievenbus hangt een NEE-sticker en mijn deurbel is stuk. Kloppen doet ook niemand, want al mijn bezoek pakt gewoon zijn telefoon als ze voor mijn deur staan.
Oprotten, stomme bedelaars, je krijgt al genoeg loon. Geen enkele andere beroepsgroep komt bedelen.
userIcon
Verder moet de folderjongen uiteraard een kerstliedje zingen, anders is de Kerstsfeer ver te zoeken.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:37 schreef Chanty het volgende:
Onze pakketbezorger krijgt wat zelfgebakken koekjes omdat hij gewoon de meest vrolijke en vriendelijke pakketbezorger is die we ooit hebben meegemaakt Verder krijgt niemand iets.
Ik ken die gast!
Sinds zijn nieuwe medicijnen is hij helemaal opgeknapt!
userIcon
Ik heb een Nee/Nee sticker dus ik krijg geen reclame en streekkranten, gewone krant heb ik ook niet en de postbode doet gewoon z'n werk zonder dat ie een "bonus" verwacht.

Een eventuele bonus zou ook gewoon van de werkgever af moeten komen, ik ken geen enkele andere baan waarbij de klant extra betaalt voor het dagelijkse werk.. oh, wacht.. zakenbankiers, die wel.

Overigens hoop ik wel dat de krantenjongen om geld komt bedelen, an ik 'm meteen vragen waarom ie elke keer z'n reclameshit in mijn bus stopt terwijl mijn sticker aangeeft dat hij minder werk hoeft te doen.

Als ik wel een krant had gehad en doe elke dag op tijd bezorgd zou worden dan zou ik die krantengast overigens wel ¤10 of ¤15 geven, ik heb het werk zelf ook gedaan vroeger.
Ik heb alleen een hekel aan die gratis kranten en reclame die je ondanks je sticker toch krijgt.

[ Bericht gewijzigd door SiGNe op maandag 19 december 2011 @ 00:11 ]
Ik heb zelden een bezorger aan de deur gehad. Die keren dat het gebeurde gaf ik wel een eurotje of 2,50.
Maar in mijn studententijd woonde ik op een boot (en loopplank lag meestal niet uit) dus die kwamen nooit langs (brievenbus hing aan electriciteitskastje op de wal)..
En daarna had ik een appartement met een centrale deur ervoor... en zelden had ik mijn bel in het stekcontact (deed ik alleen als ik een afspraak bij me thuis had rond een bepaalde tijd).

Nee, ik ben niet gierig... maar de omstandigheden waren er bijna nooit naar.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:31 schreef Pakspul het volgende:
Belachelijk, we geven de kassa meisjes bij de AH, verpleegsters in bejaardentehuizen ook geen fooi. Sommige mensen verdienen dit meer dan de mensen die hersenloos een blaadje rond delen en niet weten wat een NEE NEE sticker inhoud.

En voor de mensen die aankomen met: "ja maar fooi is een deel van hun inkomen aangezien ze niet zoveel krijgen". Dan moeten ze maar ander werk zoeken...
Okay, die folderbezorgers en die types die niet weten wat nee/nee inhoudt... die zou ik ook niets geven. Maar iemand die door weer en wind jouw dagblad bezorgt... en dat voor nog geen 2,50 per uur... die kan van me altijd wat krijgen als hij me treft.
userIcon
Ik heb geen betaalkrant, maar de gratis buurtkranten/wijkkranten/regionale kranten komen zo onregelmatig of zijn zo ongewenst, dat ik de bezorger daarvan geen fooi gun.
userIcon
Ik heb godverdomme een NEE NEE sticker. En dan verwachten dat ze geld krijgen als ze een folder in mijn hand duwen.
userIcon
Heb een hele discussie gehad met de krantenboy omdat ik hem niet geloofde dat hij mij vaste bezorger was.
Gastje was woest op de kleine bontkraagjes die het voor hem verpeste, dus heb hem maar een euro gegeven.
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 16:31 schreef Pakspul het volgende:
Belachelijk, we geven de kassa meisjes bij de AH, verpleegsters in bejaardentehuizen ook geen fooi. Sommige mensen verdienen dit meer dan de mensen die hersenloos een blaadje rond delen en niet weten wat een NEE NEE sticker inhoud.

En voor de mensen die aankomen met: "ja maar fooi is een deel van hun inkomen aangezien ze niet zoveel krijgen". Dan moeten ze maar ander werk zoeken...
Dit dus. Zelfde met horeca. Het is al zo gruwelijk duur, en ook nog fooi verwachten? Niet van mij. Je gaat maar ander werk zoeken als je het niet bevalt.

Nee, van mij krijgen ze geen stuiver.
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 17:50 schreef Migwi het volgende:
[..]


Die verdienen genoeg.
Tenminste, er staat me iets bij van 400 gulden per maand vroeger toen ik voor een vriend van mij heb ingevallen, dat zal nu vast nog wel rond die koers liggen. Het was ongeveer anderhalf uur werken per dag en op zaterdag iets langer vanwege al die extra katernen. Dus dan kom je uit op wat? Tegen de 12 gulden per uur ongeveer. Wat hebben ze het slecht ja
moah ik denk niet dat het zo simpel ligt. Een jaartje of 5 geleden viel ik regelmatig in voor een aantal krantenbezorgers. Voor 1 wijk die 6 dagen in de week met 2 kranten gelopen moest worden kreeg ik ongeveer 5 euro per dag. Dus dat is 30 euro in de week mensen, en 120 euro in de maand. En ik was elke dag 1/5 tot 2 uur bezig, dus dat komt uit op een uurloon van welgeteld 2.50-3 euro per uur. Dus geen 12 gulden meer makker. Voor een andere wijk die ik ook 6 dagen moest lopen maar wat minder adressen had kreeg ik 3 euro per dag. Het is dus echt niet zo'n vetpot als je beweert . Nu waren dit middagkranten, maar een vriendin die een ochtendkrant liep die kreeg ook maar 6 euro per dag, dus 36 euro in de week.

Van mij krijgt de vaste krantenbezorger altijd 5 euro en alle foldertjesmensen die aan de deur komen 50 ct of een euro, afhankelijk van wat ik heb liggen. Die mensen komen met regen, onweer of wat dan ook wel je krantje brengen, en ik heb het zelf gelopen dus ik vind dat ik er ook over mag oordelen en zeggen dat het echt zwaar kut kan zijn als mensen zeiken dat hun krantje een beetje nat is als het noodweer is. Of dat als het sneeuwt dat hun krantje iets later is.

Mensen doen altijd zo panisch over geld. We kunnen toch nog gewoon onze zakken chips kopen? Velen kunnen zich een luxe smartphone, LCD en weet ik wat veroorloven. Kunnen we dan echt geen euro missen voor de krantenbezorgers? Die doen te minste wat voor hun geld.

Ik heb wel eens met mijn zusje meegelopen voor die fooitjes toen ze nog 13 was. Sommige mensen zijn ronduit onbeschoft en doen de deur niet open terwijl je ze gewoon ziet zitten, maar het ergste is de mensen die met valse kaartjes lopen. Trieste bende en als ik ze te pakken zou krijgen zouden ze nog niet jarig zijn.
userIcon
Ik heb mijn eerste geld ook verdiend met folders en dagbladen.
Toen ging het nog spontaan. (Is wel jaartje of 35 geleden)

Ik vind het tegenwoordig opdringerig. Bij de mensen aanbellen. Als ik iets wil geven dan doe ik het wel uit mijzelf, daar hoeven ze niet voor aan te bellen.

En het is ze ook min of meer opgedragen. Je krijgt al een (onpersoonlijk) kaartje, waar de naam van het bedrijf op staat. En niet de naam van de bezorger.

Nu zijn de bezorgers van de folders en weekkrant buren, dus die geef ik wel iets. Ik was ook ooit eens blij met iedere gulden die ik kreeg.

Ik had mijn krantenwijk in Oosterpark bij het toenmalige FC Groningen-stadion en bracht er altijd op maandag de extra krant, die je altijd over hebt. En voor de kerst-stop kreeg ik altijd 100 gulden van de spelers. Die 's maandags altijd op me stonden te wachten om te kijken wat er over ze in de krant stond.

[ Bericht gewijzigd door LekkerSimpel op maandag 19 december 2011 @ 10:33 ]
userIcon
Ik heb er nog nooit één hier aan de deur gezien... Maar heb dan ook geen krant en woon in een appartementencomplex.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 00:05 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb een Nee/Nee sticker dus ik krijg geen reclame en streekkranten, gewone krant heb ik ook niet en de postbode doet gewoon z'n werk zonder dat ie een "bonus" verwacht.

Ik heb alleen een hekel aan die gratis kranten en reclame die je ondanks je sticker toch krijgt.
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 08:50 schreef SavageMM het volgende:
Ik heb godverdomme een NEE NEE sticker. En dan verwachten dat ze geld krijgen als ze een folder in mijn hand duwen.
Wat zitten jullie te huilen om die paar A4-tjes in je bus? Dan smijt je die toch gewoon meteen weg...!? Of te lui/dik om te bukken of iets dergelijks?
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 12:00 schreef rafaelVANDOREN het volgende:
[..]


[..]


Wat zitten jullie te huilen om die paar A4-tjes in je bus? Dan smijt je die toch gewoon meteen weg...!? Of te lui/dik om te bukken of iets dergelijks?

Klopt, maar in zo'n geval ga je ze toch al helemaal geen geld geven?!
userIcon
We hebben een NEE/NEE sticker dus ik geef ze gewoon vriendelijk de beste wensen maar de portemonnee komt niet tevoorschijn.
Alleen de krantenbezorger krijgt iets want daar heb ik een abonnement op.
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 12:00 schreef rafaelVANDOREN het volgende:
[..]


[..]


Wat zitten jullie te huilen om die paar A4-tjes in je bus? Dan smijt je die toch gewoon meteen weg...!? Of te lui/dik om te bukken of iets dergelijks?
Het gaat niet om het weg moeten gooien van die spam.
Het gaat er om dat ze om geld komen bedelen voor iets wat mensen niet willen hebben pannenkoek.
Zo moeilijk is dat verdomme toch niet om de begrijpen?
Hoe zou jij reageren als ik iedere dag een emmer modderwater over je auto heen gooide en aan het eind van het jaar kwam vragen om geld?
Wij hebben ook een nee-nee sticker, én we zijn daarnaast niet lid van enig dag- en of weekblad...

...maar als er bij ons een bezorger om geld kwam vragen zou ik dat zo hilarisch vinden dat 'ie een tientje van mij kreeg...
userIcon
Als ze goed hun werk doen en zelfs door weer en wind op de fiets stappen om mijn krant/post te bezorgen en ze bellen aan: ja.

Ik heb vroeger zo'n huis-aan-huisbladen bezorgt dus ik weet wat voor kutwerk het is en hoe weinig het verdient. Dus een extra'tje hebben ze dan wel verdiend.
in mijn tijd (ucheuche) moest ik met -10 langs de deuren, en kreeg ik soms een kwartje! nu is het +10 en lopen ze met een ipod. nee/nee
userIcon
Ik geef gewoon wat, die paar euro maakt ook niet uit en voor hun is het een leuk extraatje.
50  van 69 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Zomerweer: wat vind jij er van?29
» 25/05 Zomerweer: zonder onderbroek over straat?34
» 24/05 Zomerweer! Tempo omlaag?20
» 21/05 18 jaar cel + TBS voor Robert Mikelsons is...54


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden