quote:Eigenlijk mogen we dat wel.Op maandag 30 november 2009 @ 07:22 schreef etidoc het volgende:
Nee, want het moest gewoon verboden worden... Kwestie van logisch nadenken : wij mogen toch ook geen kerk bouwen in Iran ?!
quote:Nederland is niet Iran.Op maandag 30 november 2009 @ 07:22 schreef etidoc het volgende:
Nee, want het moest gewoon verboden worden... Kwestie van logisch nadenken : wij mogen toch ook geen kerk bouwen in Iran ?!
quote:Nee, wij hebben nog vrijheid van meningsuiting...Op maandag 30 november 2009 @ 07:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nederland is niet Iran.
quote:Nederland is inderdaad geen democratie en zou dat wel weer moeten worden ( tenslotte is met die gedachte ons staatsbestel ontworpen ). Pas dan krijgt het volk het land waar ze in willen leven, of in ieder geval de meerderheid. En als dat land discriminatoir ten opzichte van een bepaalde groep is, dan is dat het land dat men wil.Op maandag 30 november 2009 @ 07:55 schreef pleomousie het volgende:
Ik ben tegen referenda. Hoe ondemocratisch het ook mag klinken van mij, er is ook zoiets als het volk te veel macht geven. En dat gebeurt nou precies wanneer referenda worden gehouden.
Zie maar wat er gebeurde met het referendum over het grondwettelijk verdrag: het gedrocht zelf telde zeshonderd pagina's. Je kunt het volk daar met geen mogelijkheid voldoende informeren; elke samenvatting of elk uittreksel dat je er als overheid uit maakt doet afbreuk aan het geheel en beïnvloedt dus het stemgedrag van de kiezer. Wat een referendum had moeten worden over het wel of niet aannemen van het verdrag, verwerd tot een haatpoll jegens Balkenende. Was men het niet eens met het beleid van Balkenende en zijn kabinet, dan stemde men tegen. In andere woorden: de staat geeft het volk de macht, en het volk misbruikt die macht voor zijn eigen doeleinden.
Die macht is beter bestemd voor haar oorspronkelijke functie: het kiezen van ons parlement, onze gemeenteraden etc.
Een volksraadpleging over het wel of niet verbieden van minaretten is in Nederland bovendien ongrondwettelijk, en wel op basis van artikel Eén. Artikel Eén stelt onder andere dat iedereen in dezelfde situatie, op dezelfde wijze behandeld dient te worden. Een verbod op minaretten betekent dus ook een verbod op kerktorens met klokken, om maar een voorbeeld te noemen.
Nederland is geen democratie. De macht die het volk van onze grondwet toebestemd heeft gekregen is precies de macht die het volk kan en mag gebruiken. Iets meer en het functioneren van ons parlement en ons kabinet is gedoemd eronder te lijden.
quote:De enigen, die hier ziek in de kop zijn, zijn de aanhangers van de valse profeet Mohammed en jouw hersens zijn ook verziekt door de islam.Op maandag 30 november 2009 @ 07:25 schreef tsijben het volgende:
[..]
Eigenlijk mogen we dat wel.
Waarom is er trouwens een poll om te checken wat we al lang wisten, dat het grootste deel van Fok! een beetje ziek in de kop is?
quote:Wat jij dus wil gaan verpesten met een minnarettenverbod.Op maandag 30 november 2009 @ 07:58 schreef etidoc het volgende:
Nee, wij hebben nog vrijheid van meningsuiting...
quote:Dat is Nederland wel; alleen niet in de vorm die jij wil. Wezenlijk verschil....Op maandag 30 november 2009 @ 08:30 schreef Crazy Harry het volgende:
Nederland is inderdaad geen democratie
quote:dat mag je wel.Op maandag 30 november 2009 @ 09:39 schreef 6853 het volgende:
Van mij mag zo'n verbod er komen waarom blijven ze niet in hun eigen land, nee nu gaan ze ons verplichten om naar dat lawaai te luisteren.
Ik mag in hun land toch ook geen RK kerk bouwen of wel.
Weer stemmen voor wilders.
quote:Welk land is "hun land"Op maandag 30 november 2009 @ 09:39 schreef 6853 het volgende:
Van mij mag zo'n verbod er komen waarom blijven ze niet in hun eigen land, nee nu gaan ze ons verplichten om naar dat lawaai te luisteren.
Ik mag in hun land toch ook geen RK kerk bouwen of wel.
Weer stemmen voor wilders.
quote:Wat heeft het 5 keer per dag Arabisch schreeuwen vanuit een toren nu weer te maken met de vrijheid van meningsuiting?Op maandag 30 november 2009 @ 09:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat jij dus wil gaan verpesten met een minnarettenverbod.
quote:Misschien zouden we daarom wat begripvoller kunnen zijn naar Iraniers die met pijn in het hart hun land en familie verlaten hebben. De reden hiervoor: In Iran mogen een hoop dingen niet die in Nederland vanzelfsprekend zijn. Dat maakt Nederland echt een beter land en al eeuwen een voorbeeld voor de rest van de wereld. Dit soort "logisch" redeneren zou ons enkel verlagen tot het niveau van despotische regeringen, zoals in Iran.Op maandag 30 november 2009 @ 07:22 schreef etidoc het volgende:
Nee, want het moest gewoon verboden worden... Kwestie van logisch nadenken : wij mogen toch ook geen kerk bouwen in Iran ?!
quote:Ja het mag. Net zoals moslims gewoon hun moskee mogen blijven houden in Zwitserland. Het verbod op minaretten valt echter in het niet bij de de problemen waar christenen tegen aan lopen in islamitische landen.Op maandag 30 november 2009 @ 09:48 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dat mag je wel.![]()
quote:Het mag wel, echter of het ook zinvol is in de zin van of je wilt bijven leven;)Op maandag 30 november 2009 @ 07:25 schreef tsijben het volgende:
[..]
Eigenlijk mogen we dat wel.
Waarom is er trouwens een poll om te checken wat we al lang wisten, dat het grootste deel van Fok! een beetje ziek in de kop is?
quote:Wel degelijk. Geluidsoverlast & landschapsvervuiling zijn een relatief begrip. Wat jij als vervuiling & geluidsoverlast ziet, hoeft voor een ander niet zo te zijn.Op maandag 30 november 2009 @ 10:21 schreef evadsred het volgende:
Wat heeft het 5 keer per dag Arabisch schreeuwen vanuit een toren nu weer te maken met de vrijheid van meningsuiting?
Schei toch eens een keer uit met het verkrachten van begrippen.
Geluidsoverlast en landschapsvervuiling heeft geen hol te maken met het uiten van een mening.
quote:Als je het op die manier tot een mening wil verbasteren, prima. Maar dan ben je waarschijnlijk groot voorstander van het verbod, aangezien de meerderheid toch echt van mening is dat dit valt onder vervuiling en overlast.Op maandag 30 november 2009 @ 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wel degelijk. Geluidsoverlast & landschapsvervuiling zijn een relatief begrip. Wat jij als vervuiling & geluidsoverlast ziet, hoeft voor een ander niet zo te zijn.
quote:Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om vijf keer per dag mensen via luidsprekers op te roepen naar de moskee te komen.Op maandag 30 november 2009 @ 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wel degelijk. Geluidsoverlast & landschapsvervuiling zijn een relatief begrip. Wat jij als vervuiling & geluidsoverlast ziet, hoeft voor een ander niet zo te zijn.
quote:Echt? Goh, welk referendum heb ik gemist?Op maandag 30 november 2009 @ 10:53 schreef evadsred het volgende:
Als je het op die manier tot een mening wil verbasteren, prima. Maar dan ben je waarschijnlijk groot voorstander van het verbod, aangezien de meerderheid toch echt van mening is dat dit valt onder vervuiling en overlast.
quote:Nee, dat klopt, dat beweert ook niemand. Verder heeft vrijheid van meningsuiting heeft ook niks met plastic bekers te maken. Verder nog wat relevants te melden?Op maandag 30 november 2009 @ 10:53 schreef RedVampire het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de vrijheid om vijf keer per dag mensen via luidsprekers op te roepen naar de moskee te komen.
quote:Die van Zwitserland blijkbaar.Op maandag 30 november 2009 @ 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Echt? Goh, welk referendum heb ik gemist?
quote:Dan zijn we het toch met elkaar eensOp maandag 30 november 2009 @ 10:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, dat beweert ook niemand. Verder heeft vrijheid van meningsuiting heeft ook niks met plastic bekers te maken. Verder nog wat relevants te melden?
quote:Jou niet, etidoc wel, waar ik vervolgens op reageerde. Graag wel bij de les blijven.Op maandag 30 november 2009 @ 10:58 schreef evadsred het volgende:
Of zie je mij ergens zeggen dat ik het over nederland heb.
quote:Je quote mij, dus ga nou niet kinderachtig zitten doen en net doen alsof je opeens op iemand anders reageerde. Als je mij quote reageer je op mij, anders moet je etidoc quoten. Beetje simpel om dan maar te roepen dat iemand anders bij de les moet blijven.Op maandag 30 november 2009 @ 11:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jou niet, etidoc wel, waar ik vervolgens op reageerde. Graag wel bij de les blijven.
Oh, en vergeet de vraag in deze poll niet.
quote:Neem nog maar een sterke bak koffie, knul.Op maandag 30 november 2009 @ 11:05 schreef evadsred het volgende:
Je quote mij, dus ga nou niet kinderachtig zitten doen en net doen alsof je opeens op iemand anders reageerde. Als je mij quote reageer je op mij, anders moet je etidoc quoten. Beetje simpel om dan maar te roepen dat iemand anders bij de les moet blijven.
quote:Schijnbaar lees jij over de titel heen dan.Daarbij wordt in de poll toch echt verwezen naar dat referendum, wat je blijkbaar gemist hebt.
quote:Dus reageer je toch op mij! Je zegt het gewoon zelf.Op maandag 30 november 2009 @ 11:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Neem nog maar een sterke bak koffie, knul.
Waar oh waar zie jij mij als eerste reageren op jou?
http://frontpage.fok.nl/poll/1266/1/100#6453221
Ik reageerde toch echt pas op jou nadat jij op mij reageerde hoor.
quote:
[..]
Schijnbaar lees jij over de titel heen dan.
quote:Ah, dus je reageert op iemand en geeft dan vervolgens fijn een eigen draai aan de 'discussie' door te melden dat Nederland nergens genoemd wordt. Dat jij dan fijn over de start van de 'discussie' heen leest, moet ik mijzelf kwalijk nemen en niet jou.Op maandag 30 november 2009 @ 11:25 schreef evadsred het volgende:
Dus reageer je toch op mij! Je zegt het gewoon zelf.![]()
quote:Mooi. Zijn we toch nog eensgezind.
Verder ben ik wel klaar met je, zoals gewoonlijk ontwijk je alles weer om vervolgens een non-discussie te starten. Ik pas ervoor.![]()
quote:Waar meld ik dat nederland nergens genoemd wordt?. Voor iemand die andere vertelt dat ze beter moeten lezen en bij de les moet blijven, kom je toch wel erg knullig over.Op maandag 30 november 2009 @ 11:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, dus je reageert op iemand en geeft dan vervolgens fijn een eigen draai aan de 'discussie' door te melden dat Nederland nergens genoemd wordt. Dat jij dan fijn over de start van de 'discussie' heen leest, moet ik mijzelf kwalijk nemen en niet jou.
Tegen zulk soort discussietechnieken valt niet op te boksen. Ik ben er klaar mee. Groetjes.
quote:Op maandag 30 november 2009 @ 08:48 schreef Bellatrix het volgende:
Wat een onzin zeg. Of het nu een kerk, moskee of synagoge is, het is allemaal bullshit en kut. Verbied geen religie of verbied ze allemaal, maar niet dit.
quote:De huidige praktijk, die eigenlijk het onmogelijk maakt per geval de bouw van een minaret(en ja ook een kerktoren) af te keuren zou je zelf ook als een discriminerend kunnen aanwijzen.Op maandag 30 november 2009 @ 07:55 schreef pleomousie het volgende:
Een volksraadpleging over het wel of niet verbieden van minaretten is in Nederland bovendien ongrondwettelijk, en wel op basis van artikel Eén. Artikel Eén stelt onder andere dat iedereen in dezelfde situatie, op dezelfde wijze behandeld dient te worden. Een verbod op minaretten betekent dus ook een verbod op kerktorens met klokken, om maar een voorbeeld te noemen.
quote:Dus jij vindt dat iedereen zn mening met een 30 meter hoge toren moet kunnen verwoorden? En dat dat op geen enkele andere manier kan? Krijgen de steden een leuke skylineOp maandag 30 november 2009 @ 09:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat jij dus wil gaan verpesten met een minnarettenverbod.
quote:Heeft het Nederlands volk de (mogelijke) laatste stem bij beslissingen? NeeOp maandag 30 november 2009 @ 09:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat is Nederland wel; alleen niet in de vorm die jij wil. Wezenlijk verschil....
quote:Als daar behoefte aan is en de meerderheid stemt voor: ja.Op maandag 30 november 2009 @ 12:10 schreef Fionn het volgende:
Dus jij vindt dat iedereen zn mening met een 30 meter hoge toren moet kunnen verwoorden?
quote:Particratie is een vorm van democratie hoor. Democratie is de wil van het volk; en hier in NL is besloten dat in de vorm van een particratiesausje te gooien.Op maandag 30 november 2009 @ 12:20 schreef Crazy Harry het volgende:
Heeft het Nederlands volk de (mogelijke) laatste stem bij beslissingen? Nee
Dus we zijn geen democratie. Moeilijker als dat is het niet.
We zijn een particratie, niets anders.
quote:Nee. particratie is geen democratie. Dat willen de partijen je enkel doen geloven dat dat zo is. Geen van de partijen heeft er belang bij om je te laten weten dat je niet in een democratie woont.Op maandag 30 november 2009 @ 12:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Particratie is een vorm van democratie hoor. Democratie is de wil van het volk; en hier in NL is besloten dat in de vorm van een particratiesausje te gooien.
quote:Maar als je je dan toch op enkel wikipedia baseert, lees dan in ieder geval verder dan de eerste regel:Alle politieke partijen hebben objectief belang bij dat systeem en stellen het dan ook niet in vraag. Integendeel, men benadrukt om de haverklap dat we in een 'democratie' leven.
quote:Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/DemocratieEen representatieve democratie waarin geen wetten bestaan die voorzien in direct-democratische besluitvorming is een particratie: de politieke partijen hebben de macht. Met uitzondering van Zwitserland zijn de Europese 'democratieën' particratieën. De reden waarom de particratie in dit artikel wordt vermeld is dat de particratie over het algemeen wordt verward met de democratie. Een particratie komt voornamelijk tot uiting in de partijtucht waarbij in de praktijk alle verkozenen die behoren tot eenzelfde partij in het parlement over alle onderwerpen unaniem stemmen .