Zuckerberg wil 'back tot basic' met Facebook

Monique Verlind (DJMO)

Mark Zuckerberg heeft goed nieuws in petto voor alle Facebookgebruikers die de vercommercialisering van het medium spuugzat zijn. Binnen niet al te lange tijd zullen (fake)nieuwsposts en andere commerciële zut véél minder te zien zien dan dat op dit ogenblik het geval is. 

In een zeer uitgebreide post (hieronder ingesloten) op zijn tijdlijn legt Zuckerberg uit dat hij wil dat de tijd die mensen op Facebook spenderen waardevoller wordt. Hij verwacht wel dat mensen minder tijd op Facebook gaan doorbrengen. Daarom zullen er minder posts van media, bedrijven en merken getoond worden, en meer van familie, vrienden en de groepen waarvan mensen lid zijn. 

Het bedrijf is vorig jaar al gestart met het aanbrengen van wijzigingen, maar het zal nog maanden duren voor het effect volledig merkbaar is. Binnenkort zullen de eerste veranderingen, die op de tijdlijn van gebruikers, al zichtbaar zijn.