Hudson's Bay gaat goedkoper

Danny

Hudson's Bay kwam afgelopen jaar met veel bombarie op de Nederlandse markt. De winkelketen met het steriele uiterlijk loopt echter lang zo goed niet als men gehoopt had. Wat blijkt; de meeste mensen willen helemaal geen jurkje van 300 euro of t-shirt van 90 euro, maar hebben - gezien het succes van de Primark vestigingen - veel meer interesse in een uitgebreid assortiment tegen betaalbare prijzen.

Dat is uiteindelijk ook Hudson's Bay zelf niet ontgaan, en dus kondigt die nu aan ook 'goedkopere' producten in het assortiment op te nemen. Of dat de keten in Nederland gaat redden zal nog moeten blijken. Het gat dat is gevallen door het verdwijnen van de V&D blijft leeg en in plaats daarvan lijkt Hudson's Bay meer een tweede Bijenkorf. En daarvan hebben we er in Nederland natuurlijk al een.

De winkels van Hudson's Bay zijn dan ook vrijwel altijd zo goed als leeg en er lijkt meer personeel te zijn dan klanten. En hoewel de winkel een hippe uitsraling en dito publiek nastreeft zijn de klanten vooral ouderen.

Eerder beweerde een van de groot aandeelhouders nog dat Hudson's Bay zich zelf geheel terug zou willen trekken uit Europa, maar die berichten spreekt het concern vooralsnog met klem tegen. Of het bij 'goedkoper' gaat om jurkjes van 200 euro in plaats van 300 of toch meer om jurkjes van 20 euro zal de komende tijd duidelijk worden.