Dedicated servers terug in Call of Duty: WW2

Wouter (2dope)

Dedicated servers keren terug in Call of Duty: WW2. Toen de game net uit was werd er al grotendeels gebruik van gemaakt, dit zorgde echter voor dermate veel verbindingsissues dat ontwikkelaar Sledgehammer besloot om voorlopig te switchen naar P2P-servers. Gisteren werd op Twitter bekendgemaakt dat dedicated servers weer up & running zijn op alle platforms.

P2P-servers hebben enkele nadelen zoals host migrations. Dit houdt in dat wanneer degene die een game gecreëerd heeft het spel verlaat, alle andere spelers moeten wachten terwijl er een nieuwe host gezocht wordt en het potje opnieuw begint. Ook werd er geklaagd over problemen met hit detection en het verlies van voortgang tijdens het spelen.

Afgelopen maandag kondigde Sledgehammer al aan met grote verbeteringen te komen om het online-gedeelte weer goed speelbaar te maken voor iedereen. Ondertussen blijft de social hub 'Headquarters', waar tot 48 spelers samen kunnen komen om te 'socialiseren', nog steeds een eenzame aangelegenheid. De ontwikkelaar had al aangegeven dat dit onderdeel een lagere prioriteit heeft gekregen.