Vliegveldmedewerker mept passagier

MarcusViridis

Stel: je werkt op een vliegveld en iemand met een baby van 9 maanden oud in z'n armen komt bij jou zeuren vanwege een vertraging van 11 uur. Wat doe je dan?

Juist! Uithalen. Vol in het gezicht.

Dit overkwam afgelopen weekend iemand die van de Franse plaats Nice naar het Engelse Luton wilde vliegen met Easyjet. Zelf rijden had waarschijnlijk sneller geweest. En veiliger. Een andere passagier was zo handig om een foto te maken van het gebeuren en... het valt niet mee. Het (Engelse) slachtoffer was naar de (Franse) medewerker gelopen om informatie te vragen. Deze reageerde echter niet op dat onverstaanbare taaltje dat men op het Britse eiland spreekt, glimlachte een beetje en zou opeens hebben uitgehaald.

De man van de fotomaakster, eh... reiziger... -ster, dinges... De partner van de persoon die de foto maakte, wist de agressieve medewerker te overmeesteren en in bedwang te houden tot de politie arriveerde. Het slachtoffer werd eveneens meegenomen, maar heeft de vlucht uiteindelijk niet gemist. Wel hield hij een flinke blauwe plek op zijn gezicht eraan over.

Easyjet bezweert dat de medewerker niets met de luchtvaartmaatschappij te maken heeft. De prijsvechter legt de Zwarte Piet bij het management van het vliegveld van Nice, die de amokmaker in dienst lijkt te hebben.

Wie goed naar de foto kijkt, ziet niet alleen dat het lontje duidelijk een heel stuk te kort is bij de agressieveling, de dader draagt eveneens zijn shirt IN zijn broek. Iets dat eigenlijk ook gewoon een misdaad is.