Ecclestone heeft niets met jong publiek

Peterselieman

De immer jonge en kwieke Formule 1-baas Bernie Ecclestone ziet met lede ogen aan dat de bezoekersaantallen en kijkcijfers van zijn sport dalen. Een jonger publiek aanboren ziet de 84-jarige Brit echter niet zitten, zo laat hij aan Campaign Asia weten.

Volgens Ecclestone is de jeugd niet een interessante doelgroep voor de sponsoren. "Het heeft helemaal geen zin om 15-jarigen naar de Formule 1 te trekken, want ze kopen de producten waar we reclame voor maken toch niet. Als marketingmensen zich op die doelgroep willen richten, moeten ze maar bij Disney reclame maken. Ik heb liever dat er een zeventigjarige kijkt met genoeg geld op zijn rekening."

Ook de sociale media kan de Brit niet bekoren. "Twitter, Facebook en al die flauwekul: ik ben er niet in geïnteresseerd. Ik heb het geprobeerd, maar ik zal wel ouderwets zijn. Ik zie er het nut niet van in. Het zou fijn zijn als we sociale media konden gebruiken om de Formule 1 te promoten, maar ik zou niet weten hoe." Hij weet ook niet hoe hij de jeugd kan bereiken, al weet de F1-baas wel dat niet iedere volger meer televisie kijkt, maar races op een tablet of een telefoon kan zien.