Xbox 360 beter dankzij PS3-techniek

wc-eend

Twee ontwikkelaars hebben aangegeven dat het ze gelukt is om techniek, exclusief voor de PS3, bruikbaar te maken voor de Xbox 360 en de PC. Het gaat hier over Sony's MLAA Anti Aliasing-techniek die geïntroduceerd is in God of War III en zorgt voor minder kartelrandjes.

Er werd altijd gedacht dat de techniek niet mogelijk zou zijn op de Xbox 360 maar de ontwikkelaars hebben het tegendeel bewezen. En daarnaast werkt de techniek ook nog eens beter op de Xbox 360 en de PC dan op de PS3. De PS3 heeft namelijk 3-4 milliseconde nodig om de techniek te gebruiken, wat als hoog beschouwd wordt. Op de Xbox 360 ligt die tijd nu al op 2.47 milliseconden en dan er moet nog een hoop ge-optimaliseerd worden.

De techniek die zij gebruiken ligt al gelijk aan CPU MLAA geven de ontwikkelaars aan maar kan nog veel beter worden. Nu is de grote vraag natuurlijk of Microsoft en andere ontwikkelaars deze techniek ook zullen gaan gebruiken.