Grafische regels voor Monster Energy Supercross

Milestone biedt racefanaten een nieuw kijkje achter de schermen van Monster Energy Supercross - The Official Videogame. Onderstaande video toont welke technieken er allemaal schuilgaan achter de graphics.

De ‘dev diary’ wordt gepresenteerd door Ralph Sheheen, de officiële stem van Monster Energy AMA Supercross. Dit FIM World Championship is een competitieve off-road motorracekampioenschap. In de dev diary wordt verteld over de vier regels voor de graphics van de game:

  • 'Get real': De tracks en stadions zijn getrouw nagemaakt met behulp van fotogrammetrie, voor een zo'n hoog mogelijk realisme.
  • 'In your face feeling': Net als de tracks en stadions moeten ook de coureurs levensecht ogen, daardoor zijn hun gezichten gerenderd met een nieuw 3D-scanningsysteem.
  • 'Building media for heroes': Met speciale filmpjes met een realistische presentatie van tracks, coureurs en podiums willen ze de sfeer overbrengen van een Supercross.
  • 'Be there feeling': Alle technologie, het 3D-menu en afwerking moeten de speler het gevoel geven werkelijk als een Monster Energy Supercross-kampioen de arena te betreden.

Monster Energy Supercross – The Official Videogame is verkrijgbaar vanaf 13 februari 2018 voor PlayStation 4, Xbox One, pc en Nintendo Switch.