Formule 1 presenteert nieuw logo

Het bekende Formule 1-logo is niet meer. Na afloop van de Grand Prix van Abu Dhabi, de laatste van 2017, werd zondag een nieuw logo gepresenteerd. Het logo bestaat uit welgeteld drie dikke lijnen, maar als we de woorden vanuit de organisatie moeten geloven zitten er complete gedachtegangen achter.

Geïnspireerd door de fans, het brengt de sport dichter bij diezelfde fans, het zorgt voor flexibiliteit en veelzijdigheid, noem de standaard marketingpraatjes maar op. Ook de samenwerking met teams, partners en promotors is belangrijk en daar sluit 'de nieuwe identiteit' bij aan, zo denkt men.

Het ontwerp 'is gebaseerd op twee auto's die over een circuit rijden en vechten om als eerste bij de finish te komen, waarbij het inspiratie haalt uit het lage profiel van de auto's', zo luidt het. 

Hoe het nieuwe logo concreet voor meer flexibiliteit zorgt en hoe het nieuwe plaatje daadwerkelijk gaat zorgen voor een betere connectie met de fans wordt niet vermeld.

Zeg het maar: heb je al extra zin in het nieuwe seizoen door dit logo of kan men het beter door het putje spoelen?