Ster gaat realtime online advertenties slijten

De Ster wil meer reclame-inkomsten genereren via de kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). De organisatie biedt vanaf dinsdag reclamezendtijd aan bij de onlangs vernieuwde video on-demanddienst van de publieke omroep NPO Start. De zendtijd kan daarmee op ieder moment van de dag worden ingekocht, waarmee adverteerders eenvoudig kunnen inspringen op de waan van de dag.

De Ster reageert naar eigen zeggen op de toenemende vraag bij adverteerders om zo gericht mogelijk ,,relevante commercials" aan de consument te tonen. Door op deze manier reclamezendtijd aan te bieden aan NPO Start speelt de Ster naar eigen zeggen in op de stijging van het aantal huishoudens met een internettoegang op de tv. Eind juni had 42 procent van de huishoudens dat. Volgend jaar zal dit meer dan de helft zijn, verwacht de exploitant.

De aankondiging van de exploitant van reclamezendtijd volgt kort op de aankondiging van de NPO dat het fors meer geld steekt in online- en on-demandaanbod.

Ster gaat realtime advertenties slijten
Ster gaat realtime advertenties slijten (Foto: ANP)