AD bereikt meer lezers dan Telegraaf

De kranten van AD hebben voor het eerst een iets groter bereik dan De Telegraaf. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Volgens de onderzoekers bereikten de AD Dagbladen in het eerste kwartaal van dit jaar 1,32 miljoen lezers. De Telegraaf werd in totaal door 1,3 miljoen mensen ingezien. Daarmee hebben beide kranten veruit het grootste bereik. Metro, onderdeel van de Telegraaf Media Groep, volgt met 1 miljoen lezers, de Volkskrant, net als AD onderdeel van de Persgroep, heeft er 750.000.

AD bewerkstelligt het grotere bereik met een kleinere oplage dan De Telegraaf. Dagelijks werden vorig jaar gemiddeld 369.152 AD's verspreid, tegen 426.827 exemplaren van De Telegraaf. Voor beide kranten betekende dit opnieuw een afname ten opzichte van een jaar eerder.

AD bereikt meer lezers dan Telegraaf
AD bereikt meer lezers dan Telegraaf (Foto: ANP)