Tele2 heeft meest irritante reclame van 2016

Het spotje 'De ouderen van tegenwoordig' van Tele2 is uitgeroepen tot meest irritante reclame van het jaar. De provider kreeg veruit de meeste stemmen (48 procent) en ontvangt daarom een Loden Leeuw, zo is maandagavond bekendgemaakt in het consumentenprogramma Radar (AVROTROS). De twijfelachtige prijs voor meest irritante bekende Nederlander in een reclamespotje ging naar Jan Smit voor Pearle, met 33 procent van de stemmen.

In totaal brachten meer dan 74.000 mensen een stem uit. Op de tweede plaats van meest irritante reclame eindigde Air Wick (V.I. Poo) met 24 procent van de stemmen en Tuc (Alles-Kan land) belandde op nummer drie met 14 procent. Beter Bed (Frisse Lente Deals) kreeg 9 procent van de stemmen en stond op de vierde plaats en 5 procent van de stemmers ergerde zich het meest aan het spotje van Leen Bakker (Leen's Loft).

Bij de BN'ers eindigde Ruben Nicolai (als Marcelino Wunderlich voor Youfone) op twee met 28 procent van de stemmen, gevolgd door René Froger (XL-S Medical) met 21 procent. Anita Witzier (Stella Fietsen) kwam op nummer vier met 10 procent van de stemmen en 8 procent bracht een stem uit op Frans Bauer (Robijn).

Radar reikt de Loden Leeuw sinds 2008 uit. Vorig jaar gingen de 'eer' naar TUI Nederland en Adelheid Roosen (Yarden).

Tele2 heeft meest irritante reclame van 2016
Tele2 heeft meest irritante reclame van 2016 (Foto: ANP)