Heineken wil Formule 1-race in Vietnam

Heineken wil graag dat de Formule 1 in Vietnam een race gaat houden. De Nederlandse bierbrouwerij is sinds dit jaar Global Partner van de sport en wil graag groeien in Azië. De Formule 1 kan hierbij helpen. Er zijn al races in China, Japan, Maleisië en Singapore.

Directeur Gianluca Di Tondo legde de wens uit op de officiële site van de Formule 1. "Azië is strategisch gezien een goed gebied voor ons. Het is simpelweg fantastisch dat we daar zeven wedstrijden hebben en de passie voor de Formule 1 is daar echt te zien."

"Als de kans zich voordoet om het aantal wedstrijden in de Verenigde Staten dan is dat ook zeer interessant voor ons, omdat de VS nou eenmaal een nog grotere markt is. Daar is het veel gemakkelijker om dingen te activeren die vervolgens populair worden. We staan open voor gesprekken om de sport nog populairder te maken. Ook zijn we zeer welkom in Vietnam vanwege een lokale partner. Zij waren onze gasten in Monza en waren enorm enthousiast. Dus waarom geen race in Ho Chi Minhstad?"

Eerder dit jaar sponsorde Heineken al races in Canada en Italië. Het merk weet dat er voor de Formule 1 nog een wereld te winnen valt, met name in de interactie met de fans. "Het gat tussen de paddock, de Paddock Club en de rest is enorm. Wij denken dat wij als biermerk, en als sponsor van de F1, bruggen moeten bouwen tussen deze werelden."

"Wij willen dat onder andere doen met social media. Dat moet onze basis zijn, aangezien ik denk dat zestig procent van de mensen op dit platform zit. We willen constant content leveren op het gebied van F1, met daarbij bijvoorbeeld een blik achter de schermen. We moeten meer en meer mensen in de wereld van de Formule 1 brengen."