Online boodschappen doen steeds populairder

Via het internet boodschappen doen is sterk in opkomst. Volgens een nieuw onderzoek van Multiscope koopt ruim een op de zes Nederlanders volgend jaar wel eens eten en drinken bij een onlinesupermarkt.

De marktvorser verwacht op basis van de studie, waarvoor 7000 mensen zijn ondervraagd, dat de onlineomzet van supers in 2017 met ruim 30 procent toeneemt. Het merendeel van hun boodschappen slaan consumenten nog steeds in bij een fysieke winkel, maar volgens Multiscope is het onlinekanaal straks toch goed voor circa 5 procent van de totale markt.

Ah.nl is verreweg de populairste speler. Zes op de tien onlineshoppers doen daar hun inkopen. Daarna volgen Jumbo, PLUS, Picnic en Hoogvliet. Lang houdbare producten en dranken, zoals frisdrank, bier en wijn, worden het vaakst online besteld.

Online boodschappen doen steeds populairder
Online boodschappen doen steeds populairder (Foto: ANP)