Blizzard verhoogt de tick rate van Overwatch naar 60

Bij de lancering van Overwatch werd er veel gesproken, meestal in negatieve zin, over de tick rate van de game. Deze was slechts 20, in tegenstelling tot het breder ondersteunde 60, wat het bloed onder de nagels van veel gamers haalde.

Een hogere tick rate zorgt voor een nauwkeurigere speelervaring, doordat de servers jouw input sneller registreren en verwerken. Hoewel Overwatch al ondersteuning had voor 60 tick rate, was dit beperkt tot een optie in custom games. Blizzard heeft vandaag weten te melden dat ze in het proces zijn om dit clientwijd door te voeren op pc. Dit betekent dat ook Quick Play, Competitive Play en de wekelijkse Brawls gaan draaien met een 60 tick rate.

Blizzard houdt wel rekening met gamers met een mindere internetverbinding. Wanneer het systeem opmerkt dat jouw internetverbinding niet snel genoeg is voor een 60 tick rate, wordt deze automatisch verlaagd. In de toekomst hoopt Blizzard een optie toe te voegen waarmee men zelf een limiet kunnen invoeren.

Overwatch