Adelheid Roosen meest irritante reclame-BN'er

Adelheid Roosen heeft maandag de Loden Leeuw gewonnen als meest irritante BN'er in een reclamespot op tv. De Loden Leeuw voor meest irritante commercial ging naar 'Ontdek wat TUI met je doet' van reisorganisatie TUI Nederland. Volgens de organisator van de verkiezing, het AVROTROS-programma Radar, werden dit jaar ruim 70.000 stemmen uitgebracht.

Adelheid Roosen won de competitie met groot gemak. Ze kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de Yarden Uitvaartverzorging-reclame, die zonder tussenkomst van een reclamebureau door haar zelf werd ontwikkeld. Arie Boomsma kwam niet verder dan 22 procent van de stemmen, en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp kreeg 19 procent.

TUI won de onderscheiding voor meest irritante commercial met een klein verschil. Nooit eerder lagen de uitslagen van de top drie zo dicht bij elkaar, aldus Radar. De TUI-reclame van het beest op vakantie kreeg 26 procent van de stemmen. De reclame van Brillenwinkel Specsavers kwam uit op 25 procent en de belspotjes van Simpel (met Gerard Joling in vinger-vorm) volgden met 24 procent.

Adelheid Roosen meest irritante reclame-BN'er
Adelheid Roosen meest irritante reclame-BN'er (Foto: ANP)