Amsterdam-bord zorgt voor ophef in Rotterdam

In Rotterdam is op een van de bekendste singels van de stad, de Coolsingel, een ietwat aparte keuze gemaakt voor de plaatsing van een reclamebord. RTV Rijnmond verzamelde wat geïrriteerde reacties.

"Wie dat bord hier heb neergezet, moet gewoon optyfe, en dat bord ook. Weg ermee!", zo klinkt het ondermeer. "Pleurt ff op" werd gescandeerd op de Facebookpagina van de omroep. De ophef is allemaal ontstaan rond een bord dat de boodschap meegeeft aan de mensen dat "Amsterdam wereldwijd een sterker merk is dan Nederland". Ook wordt er afgesloten met de bekende kreet "geef mij maar Amsterdam". Dit schoot ook bij menig Rotterdammers in het verkeerde keelgat.

De reclame slaat op het domein .amsterdam, dat zijn intreden heeft gedaan op het internet. Of het nou zo slim is om de reclamecampagne zich te laten focussen op de tegenhangende stad van het specifieke domein, daar zijn de meningen over verdeeld. 

Amsterdam-bord zorgt voor ophef in Rotterdam (Foto: RTV Rijnmond) Amsterdam-bord zorgt voor ophef in Rotterdam (Foto: RTV Rijnmond)