Divinity: Original Sin 2 haalt binnen luttele uren Kickstarter-doel

Het vervolg op Divinity: Original Sin heeft in minder dan een dag het Kickstarter-doel van 500.000 dollar bereikt. In totaal hebben 16.000 mensen meer dan 725.000 dollar opgehaald, met nog 33 dagen over voor het project.

Ontwikkelaar Larian Studios lanceerde de Kickstarter-campagne deze week, niet om de nieuwe game zelf te financieren, maar om hetgeen uit eigen zak komt uit te kunnen breiden. Studiobaas Swen Vincke legt uit: "We kunnen nu al ontzettend veel doen, maar we willen verder uitbreiden. We zouden graag meer origin-stories willen maken. Ook willen we het skills- en spells-systeem op de schop nemen, en een extra ras zou ook cool zijn".

Het is niet de eerste keer dat Larian Studios een succes behaald met fondsenwerving voor een game. Het originele Divinity: Original Sin werd op gelijke wijze gefinancierd. Die game haalde 236% van het 400.000 dollar-doel, waarmee het nog verscheidene stretch-goals wist te dekken. Het eerste deel is momenteel alleen uit voor Windows en Mac, maar is nog in ontwikkeling voor PlayStation 4 en Xbox One. Deel 2 is voorlopig alleen aangekondigd voor pc, maar op de Kickstarter-pagina is al te lezen dat andere platforms zeker niet uitgesloten zijn.