Waarom de nieuwe Need for Speed 'always online' is

Ghost Games, de ontwikkelaar die tot EA behoort en de nieuwe Need for Speed-game ontwikkelt, heeft zich uitgesproken over het hoe en wat van de 'always online'-verplichting. Het heeft vooral te maken met Autolog en andere social features.

Hoofd productie bij Ghost Games, Marcus Nilsson, heeft tegenover Xbox Magazine bekendgemaakt dat de zware online focus van de nieuwe Need for Speed-game voornamelijk een aantal mooie en innovatieve features dient. Dit betreft onder andere een nieuwe evolutie van Autolog, het sociale platform dat zowel via een app als via een browser gebruikt kan worden en dingen als je voortgang bijhoudt, alsmede de mogelijkheid om zaken als screenshots en dergelijke te delen. 

"Dit keer wordt Autolog een stuk krachtiger. Het krijgt nu ook wat meer een menselijke gedaante; het zal de races van je vrienden beschouwen als deel van de totale game-ervaring. Daarnaast is er een nieuw in-game opnamesysteem ontwikkeld om de mooiste momenten vast te kunnen leggen. Deze kiekjes kun je vervolgens delen en anderen kunnen deze 'liken'. Deze 'likes' dienen vervolgens als een soort valuta, waarmee je verder kunt komen. Xbox One heeft een heel goed ingebouwd film- en streamsysteem, welke we ook zullen gebruiken", aldus Nilsson.

Op Gamescom werd nog laten zien hoe de nieuwe Need for Speed de grens laat vervagen tussen gameplay en live-action-beelden. Need for Speed komt op 3 november uit voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.