V&D doet boekje open over toekomstplannen

V&D geeft vrijdag meer openheid over de plannen die het warenhuis heeft voor de toekomst. Topman John van der Ent en inkoopdirecteur Lilian Vos houden dan een informatiebijeenkomst voor de pers.

Een nieuwe strategie moet de noodlijdende keten uit de problemen helpen. De eerste stappen zijn al gezet. Ruim een maand geleden begon V&D met het uitgebreid peilen van de mening van zijn klanten. Via een speciale website mag iedereen meepraten over zaken als de sfeer op de winkelvloer, het assortiment en de prijsstelling.

Ook kondigde het winkelbedrijf een samenwerking aan met tijdschriftenuitgeverij Sanoma, om meer mensen naar de winkels te krijgen. In vijftien filialen is voortaan wekelijks iets speciaals te doen, gekoppeld aan Sanoma-titels als Libelle, Viva en Tina. Denk bijvoorbeeld aan een yoga-workshop.

V&D verkeert sinds begin dit jaar in financieel zwaar weer. Met het merendeel van de verhuurders van de winkelpanden zijn daarom afspraken gemaakt over het verlagen van de huur. Het concern wil ook korten op de salarissen. Daarover is V&D nog in een juridische strijd verwikkeld met de vakbonden. Het hoger beroep in de zaak dient eind deze maand.