Burger King scoort met nieuw menu

Fastfoodketen Burger King kan terugkijken op een goed eerste kwartaal. Het bedrijf zag door een wijziging van het menu de vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten en Canada met 6,9 procent toenemen. Wereldwijd lagen die verkopen 4,6 procent hoger op ruim 4 miljard dollar (3,7 miljard euro). Dat blijkt uit een kwartaalupdate van het concern.

Burger King wist de omzet in de restaurants te vergroten, onder meer met het aanbieden van menu's voor mensen die weinig tijd hebben. Ook reageerde het bedrijf onder meer adequaat op een aanbieding van concurrent McDonalds voor kipnuggets, die bij Burger King daarna weer een stuk goedkoper werden.

Burger King maakt sinds vorig jaar, toen het de Canadese koffieketen Tim Hortons overnam, deel uit van Restaurant Brands International (RBI). Daardoor is het fusiebedrijf nu de op twee na grootste fastfoodketen ter wereld. Bij zusterbedrijf Tim Horton viel de vergelijkbare omzet 5,3 procent hoger uit in vergelijking met een jaar eerder.