Godus-designer: 'niet alle beloften kunnen waargemaakt worden'

De sandbox-godgame Godus, het nieuwe geestekindje van Peter Molyneux en zijn studio 22cans, kan waarschijnlijk niet alle beloften waarmaken die tijdens de kickstartercampagne werden beloofd. Reden hiervoor is een post van 22cans-designer Konrad “FuriousMoo” Naszynski.

"Ik ga heel direct en realistisch zijn, maar ik kan het gewoon niet voorstellen dat alle features die beloofd zijn op de Kickstarter-pagina ook daadwerkelijk in de game gaan komen", schrijft FuriousMoo. "Veel van de multiplayer-features zijn gewoon niet stabiel. Het is nu meer de vraag hoe we van Godus een complete game kunnen maken, in plaats van dat we alle doelen op Kickstarter gaan halen."

Dit bericht van FuriousMoo voorspelt natuurlijk niet veel goeds voor Godus, dat momenteel in Early Access op Steam is. Geruchten gaan bovendien ook dat Molyneux nu ook bezig is met een nieuw project, dat binnenkort onthuld gaat worden. FuriousMoo verwacht dat ze voornamelijk gaan werken aan de mobiele versie van de game en dat er waarschijnlijk geen nieuwe dingen meer in Godus gestopt gaan worden als het ook niet in de mobiele versie komt.

Saillant detail is dat Molyneux er een handje van heeft fantastische dingen te beloven voor zijn games maar die uiteindelijk niet in de game verschijnen, zoals het geval was bij Fable 3 en the Curiousity Cube. Dit weerhield fans er echter niet van om geld te storten voor Godus: het idee bracht maar liefst 800.000 dollar op.

Godus
Godus-designer: 'niet alle kickstarterbeloften kunnen waargemaakt worden'