Meer details Bloodborne

Tijdens een Bloodborne-panel op het PlayStation Experience-evenement in Las Vegas zijn talloze details gelekt over de co-op en gameplay van Bloodborne. Game director Miyazaki deed een aantal interessante onthullingen uit de doeken. Lees ze hieronder.

Miyazaki heeft zelf de volgende notities vrijgegeven tijdens het panel:

  • 10 maps in de speelwereld;
  • Elke map heeft zijn eigen 'situatie';
  • De Chalice Dungeon is een drielaagse locatie vol traps verspreid onder de hele stad en wordt procedureel gegenereerd;
  • Nadat de Chalice Dungeon is gegenereerd, blijft die staat van het level hetzelfde zodat je er aan kunt wennen;
  • De moeilijkheidsgraad van de dungeons is zeer hoog, je zal hier niet doorheen kunnen rushen;
  • De focus ligt op het gevoel van overwinning na een dungeon vrij te hebben gespeeld, net als in Demon's Souls;
  • Spelers kunnen hun eigen dungeon delen met anderen, zowel met de hele community als met bijvoorbeeld alleen vrienden.

Uit de Q&A kwamen nog meer details naar boven:

  • Character customization zal ongeveer hetzelfde zijn als in Dark Souls II, met enkele unieke mogelijkheden;
  • Het ontwikkelteam tracht een zo hoog mogelijke framerate te behalen bij de uiteindelijke release;
  • Er zal ook PvP aanwezig zijn;
  • Er zullen net zoals in Dark Souls II mogelijkheden zijn om de rol aan te nemen van een baas om tegen andere spelers te vechten;
  • Het concept van doodgaan en hollow worden zal in zekere vorm aanwezig zijn;
  • De dungeon die we zagen in de presentatie op de PS Experience was specifiek gekozen, echte dungeons worden groter en complexer;
  • Boss characters maken deel uit van willekeurig gegenereerde content.