Ajax strikt Ziggo als nieuwe hoofdsponsor

Na lang zoeken heeft Ajax een nieuwe hoofdsponsor weten te strikken. Kabelexploitant Ziggo zal vanaf 1 januari 2015 op de shirts van de Amsterdamse voetbalclub prijken en is daarmee de opvolger van Aegon, dat de afgelopen jaren hoofdsponsor was van de club.

De landskampioen van de afgelopen vier seizoenen zal de komende vier en een half jaar zeker acht miljoen euro krijgen per seizoen. Dat kan oplopen tot tien miljoen, afhankelijk van de prestaties van de club. Het vaste bedrag valt twee miljoen lager uit dan het contract dat de club had met Aegon. Die zou Ajax eigenlijk tot eind vorig seizoen sponsoren, maar dat contract werd op verzoek van de Amsterdammers met een half jaar verlengd zodat de club langer de tijd had om te zoeken naar een nieuwe geldschieter.

"Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past", zei algemeen directeur Michael Kinsbergen van de landskampioen. "Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking."