Nomura gebruikt zijn woede om Kingdom Hearts 3 te ontwikkelen

Tetsuya Nomura, bedenker van onder andere Kingdom Hearts, maakt gebruik van extreme gevoelens om zijn games te ontwikkelen. Dat zegt hij in het Memorial Ultimania-boek, dat samen met Kingdom Hearts 2.5 deze week uitkwam in Japan.

"Als ik moest kiezen, zou ik een duister iemand zijn zoals Xehanort. Ik gebruik de woede in mijn hart terwijl ik iets creëer. Zo ook bij de huidige ontwikkeling van Kingdom Hearts 3," aldus Nomura. 

Nomura wil dat Sora het weer moeilijk krijgt: "In Kingdom Hearts 3 werk ik aan allerlei uitdagingen die Sora en zijn vrienden moeten overwinnen. Dat moet, want ik wil mijn mindset niet kwijtraken. Nu ik eraan terugdenk realiseer ik me dat ik een explosieve mindset had toen ik aan de eerste Kingdom Hearts werkte."

"Als ik nu terugkijk op alles wat we gemaakt hebben, herleeft dat gevoel weer. Fans die samen met Sora en zijn vrienden door de games hebben gereisd, zullen ook hun enthousiasme kunnen herinneren. Met deze passie kunnen we de duisternis verslaan, en kan Sora's reis doorgaan."