Samsung: 'Kier is geen fout, maar een feature'

In de nieuwste telg van de Galaxy Note-serie, de Galaxy Note 4, zit wel een heel vreemde 'feature'. Er zit namelijk een kier tussen het scherm en de behuizing. Hierdoor zit er genoeg ruimte tussen het scherm en de behuizing om er een visitekaartje tussen te steken.

Hoewel er vele klachten zijn binnengekomen bij het Zuid-Koreaanse elektronicabedrijf, heeft het er redelijk laconiek op gereageerd. Volgens Samsung zou het namelijk niet gaan om een fout in de productie, maar om een 'feature'. Voor de gebruikers zou er niets aan de hand zijn. Samsung zegt dat het euvel 'geen impact heeft op de functionaliteit of de kwaliteit van de Galaxy Note 4'.

Naast deze uitspraak, geeft Samsung ook wat garanties af. "We garanderen onze klanten dat alle Galaxy Note 4-exemplaren aan onze strikte productie- en kwaliteitseisen voldoen", aldus een woordvoerder van het concern. Hoe 'strict' deze productie- en kwaliteitseisen zijn, is momenteel niet bekend.

Ook onbekend is hoeveel klanten kunnen 'genieten' van deze feature, al wordt er op Tweakers melding gemaakt van 30.000 toestellen. Het grootste probleem met deze vorm van extra luchtkoeling is dat  vuil en vocht door de kier in het toestel kunnen komen.

Sailliant detail; hoewel Samsung zich bedient van de aloude ICT-uitspraak "It's not a bug, it's a feature", lijkt het bedrijf ook daad bij woord gevoegd te hebben. De kier staat namelijk beschreven in de handleidingen van de modellen uit de Galaxy-lijn. "Deze kier is een noodzakelijke 'feature' voor fabricage en kan voorkomen dat sommige kleine onderdelen bewegen of trillen", aldus de handleiding.