Reclame té sexy tienermeisje verboden

De Advertising Standards Authority (ASA), de Britse evenknie van onze Reclame Code Commissie, heeft een nieuwe advertentiecampagne van het merk American Apparel verboden. Het kledingmerk laat namelijk een te sexy tienermeisje zien, dat weinig aan de verbeelding overlaat.

Om hun 'School Days'-kledinglijn op de markt te zetten, besloten ze een schoolmeisje in te zetten. Voorzien van de slogan 'Your first assignment is to dress accordingly', moest zij sexy rokjes en topjes aan de vrouw brengen.

Alleen is het meisje een echte jailbait. Zij staat namelijk voorovergebogen in een autoraampje geleund. Haar ultrakorte rokje kruipt hierdoor omhoog, waardoor je haar witte slipje en billen ziet. Ook ziet men de eerste aanzet van haar pruilende schaamlipjes...

Helaas pindakaas, de preutse Britten vinden de reclame ongepast. Het zou in strijd zijn met de de fatsoensnormen, en aanzetten tot de seksualisering van tienermeisjes. Ook zou hiermee 'upskirt filmen', onder de rokjes gluren dus, worden gepromoot. De campagne is dan ook verboten.