Albert Heijn haalt guacemoledip uit schappen

Albert Heijn stopt met het verkopen van zijn guacemoledip. Dat heeft de supermarktketen besloten naar aanleiding van kritiek van de Consumentenbond. De dip stond op de 'wall of shame' van de bond omdat er geen echte avocado in zit maar slechts 0,7 procent avocadopoeder.

De Consumentenbond is blij dat Albert Heijn het product uit de schappen haalt. "Met de campagne Kletsplaatjes voeren wij al anderhalf jaar actie tegen de marketingtrucs van fabrikanten", zegt voorzitter Bart Combée in een verklaring. Hij hoopt dat de andere genomineerden voor de zogenoemde Kletsmajoor Award hun product of het etiket ook aanpassen.

Naast Albert Heijn maken ook Healthy People en Rivella kans op de 'prijs'. Op de verpakking van Healthy People blauwe bosbes en framboos prijken twee handen vol met deze vruchten, terwijl het product vooral witte druivensap bevat en slechts een beetje bessen- en frambozenpuree. Rivella vermeldt op zijn verpakking prominent 'met natuurlijke ingrediënten', terwijl er ook drie synthetische zoetstoffen inzitten.

De uitslag wordt 15 augustus bekendgemaakt.