Nog meer banen weg bij Telegraaf Media Groep

Bij de reorganisatie van de Telegraaf Media Groep (TMG) verdwijnen 350 extra banen. Het mediabedrijf wil nog dit jaar vijftig miljoen euro extra besparen. Dat heeft TMG donderdag bekendgemaakt. Eerder kondigde de eigenaar van onder meer De Telegraaf en Sky Radio een besparingsprogramma aan van zeventig miljoen euro en eveneens 350 arbeidsplaatsen in de periode 2012-2016.

TMG wil zijn landelijke merken verder uitbouwen. Het bedrijf noemt daarbij de verschillende katernen van De Telegraaf apart, waaronder De Financiële Telegraaf, Privé en Telesport. Bij de regionale en lokale merken zoekt TMG naar consolidatie.

Het beursgenoteerde bedrijf presenteerde donderdag ook de halfjaarcijfers. De omzet daalde in vergelijking met de eerste helft van vorig jaar met 2,5 procent naar 274,8 miljoen euro. Het nettoresultaat nam toe van 9,1 miljoen naar 14,3 miljoen euro. TMG wist dalende advertentie-inkomsten op te vangen met kostenbesparingen.