[EL] Uitslag FC Utrecht - Differdange 03

Voetbal • 25-07-2013 @ 21:33 •   dm Boris (borisz)
print 

FC Utrecht heeft de tweede kwalificatieronde van de Europa League niet overleefd. De ploeg vloog eruit tegen de veredelde amateurs van het Luxemburgse FC Differdange 03. FC Utrecht begon met een missie aan de wedstrijd: minimaal twee keer scoren na de 2-1 nederlaag vorige week.

De eerste twintig minuten trok de Nederlandse ploeg vol ten strijde. Vooral Tommie Oar zorgde voor veel gevaar vanaf links, maar de Luxemburgers hielden stand. Halverwege de eerste helft was daar echter uit het niets Differdange. Een voorzet kwam zomaar uit bij Omar Er Rafik die de 0-1 binnenkopte. Gevero Markiet liet de Marokkaanse spits (die vorige week beide Luxemburgse goals maakte) zomaar scoren.

Hierna kreeg Jens Toornstra een aantal kansen, maar de Oranje-international kwam niet tot scoren. Ook Differdange was een paar keer gevaarlijk. Vlak voor rust maakte Utrecht dan toch de belangrijke gelijkmaker. Markiet speelde een hoge diepe bal die een makkelijke prooi leek voor de keeper van Differdange. Maar hij liep onder de bal door en Jacob Mulenga profiteerde dankbaar door de 1-1 binnen te tikken.

Vlak na rust stelde Utrecht orde op zaken. Via Cedric van der Gun en Toornstra kwam de bal bij Mulenga aan de linkerkant. Na een kapbeweging naar binnen schoot hij met rechts laag in het doel. Een paar minuten later maakte Mulenga zijn hattrick compleet, door van dichtbij in te schieten na goed voorbereidend werk van Van der Gun.

Utrecht was nog niet in veilige haven. Dat bleek wel na een uur spelen, toen Yannick Bastos het stadion bijna stil kreeg. Hij mocht zomaar oplopen van Kai Heerings en hij schoot buiten bereik van Robbin Ruiter zomaar op de paal.

Vijf minuten later kreeg Utrecht toch het deksel op de neus door opnieuw een fout van Heerings. De verdediger haakte doelpuntenmaker Er Rafik in de zestien. Geoffrey Franzoni schoot vanaf elf meter binnen en zette Differdange weer virtueel in de volgende ronde. Dat werd nog erger toen Bastos na 72 minuten de 3-3 binnenschoot, nadat Ruiter eerst nog redding bracht op een schot.

Leon de Kogel was vlak voor tijd nog dicht bij een goal, maar hij kopte via de grond tegen de benen van doelman Julien Weber. Het bleef bij 3-3 en daardoor vliegt FC Utrecht dus uit de voorrondes van de Europa League. Het publiek voelde zich bestolen en scandeerde nog na afloop "Schaam je kapot! Schaam je kapot!".


Bron: Goal.com


6608 views / 49 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 49 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Altijd leuk als een echte underdog wint! Luxemburgs voetbal stelt echt helemaal niet voor.
userIcon
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 21:34 schreef Ludd het volgende:
Altijd leuk als een echte underdog wint! Luxemburgs voetbal stelt echt helemaal niet voor.
utrechts voetbal ook niet schijnbaar
userIcon
Dan hebben ze nog geluk dat de plaatselijke bakker niet meedeed..
man DerMeister (Redactie Sport) 25-07-2013 @ 21:35 fotoboek no homepage
userIcon
N i e t n o r m a a l .

Wat een faalhazen.
userIcon
hahahahahahahahahahaha
Het was ook een hele ongelukkige loting. Volgend jaar beter.
Echt ongelovelijk slecht dit!

Ze moeten zich schamen !!!
userIcon
Nederlands voetbal op z'n best

Op naar voorronde CL/ 1e ronde EL als het zo doorgaat!
userIcon
18. FC Utrecht

Wie vult aan?

COME ON UTREG!!
userIcon
Nou daar gaan onze punten, de tering.
userIcon
Meneer Wouters, wat is uw reactie na dit verlies?
Euuhhhhhh, we hadden ook vandaag onze dag niet... Maar in de competitie zullen we op scherp staan!

Wat een blamage!
userIcon
Ze gingen Europa in hoor __
userIcon
En die gasten uit Luxemburg moeten morgen weer gewoon de post bezorgen.
x 1000!

Worden we straks weer ingehaald door Turkije, Griekenland enzo op de UEFA lijst! Lekker dan! straks maar 1 plek voor de CL en niet eens rechtstreeks!
userIcon
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 21:51 schreef Class het volgende:
Ze gingen Europa in hoor __
naja dat hebben ze toch ook gedaan he
userIcon
En het is nog gewoon verdient ook.
userIcon
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 21:34 schreef KlapMongeaul het volgende:
Dan hebben ze nog geluk dat de plaatselijke bakker niet meedeed..
HAHAHA!

Maar goed... Fc Utrecht ook weer met beiden benen op de grond, slechte prestatie tegen een amateur clubje uit Luxemburg. Aan de andere kant vind ik het een zeer knappe prestatie van Differdange.
JEZUS wat slecht!
userIcon
Hahahaha, wat een blamage.

Normaal gesproken gun ik elke Nederlandse club succes in Europa, maar als je tegen een club uit Luxemburg verliest kan ik niet anders dan lachen.
userIcon
En bedankt Utrecht.. Erg prettig voor de coeff ranking
userIcon
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 21:41 schreef Lostie het volgende:
Dan werk je dus een heel vorig seizoen daar naar toe en dan verkloot je het in 2 wedstrijdjes tegen de plaatselijke postbodes en melkboeren. :')
Als ze maar van Ajax winnen, dan is het seizoen geslaagd :')
userIcon
FC Differdange 03 thuis, altijd lastig

Evert ten Napel: "Die dekselse slagers uit Luxemburg hebben onze jongens goed afgeslacht! Hohohooo! En morgen zetten ze hun mes weer gewoon in het vlees in hun pittoreske lokale slagerij"
userIcon
Voor straf 10 punten aftrek in de competitie.
userIcon
Lekker voor de puntentelling.

Kan Utrecht hiervoor gestraft worden? Een jaar niet mogen meedoen om de Europese plaatsen? Want dit kost ons dus misschien een plek in de CL op termijn.
userIcon
Het begint al weer goed. Feyenoord en Vitesse zie ik ook nog wel uitgeschakeld worden voor de groepsfase.
userIcon
Wanneer gaat de voetbalmanager weer van start?
Dan weet ik al zeker dat er geen speler van Utrecht in komt.
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 22:43 schreef Karrs het volgende:
Lekker voor de puntentelling.

Kan Utrecht hiervoor gestraft worden? Een jaar niet mogen meedoen om de Europese plaatsen? Want dit kost ons dus misschien een plek in de CL op termijn.
Net als Twente en PSV afgelopen seizoen bewust de EL lieten schieten om zich te kunnen richten op de tittel?
userIcon
HAHAHHAHAHHAHA sorry die was goed
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 21:34 schreef KlapMongeaul het volgende:
Dan hebben ze nog geluk dat de plaatselijke bakker niet meedeed..
Haha, dit doet me denken aan een ploeg genaamd Zulte Waregem. Die bereikten in 2006-2007 de poules van de Europa League door te winnen van Lokomotiv Moskou. Vervolgens wonnen ze ook nog eens met grote cijfers van Austria Wien en Sparta Praag.

Bij de volgende wedstrijd in Barcelona tegen Espanyol waren de Spaanse journalisten compleet verbaasd toen coach Franky Dury van Waregem uitlegde dat hij niet full-time in dienst was als coach (hij had namelijk ook nog een halftijdse baan als agent).

Datzelfde Zulte-Waregem eindigde vorig jaar tweede in de Belgische competitie en mag de volgende ronde tegen PSV. Maak jullie borst maar nat, lampjes.
userIcon
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 21:41 schreef Lostie het volgende:
Dan werk je dus een heel vorig seizoen daar naar toe en dan verkloot je het in 2 wedstrijdjes tegen de plaatselijke postbodes en melkboeren. :')
De dragende spelers zijn allemaal weg hè :P

Maar slechtste prestatie ooit van een nl ploeg in Europa :N
userIcon
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 23:58 schreef DarkAccountant het volgende:
Haha, dit doet me denken aan een ploeg genaamd Zulte Waregem. Die bereikten in 2006-2007 de poules van de Europa League door te winnen van Lokomotiv Moskou. Vervolgens wonnen ze ook nog eens met grote cijfers van Austria Wien en Sparta Praag.

Bij de volgende wedstrijd in Barcelona tegen Espanyol waren de Spaanse journalisten compleet verbaasd toen coach Franky Dury van Waregem uitlegde dat hij niet full-time in dienst was als coach (hij had namelijk ook nog een halftijdse baan als agent).

Datzelfde Zulte-Waregem eindigde vorig jaar tweede in de Belgische competitie en mag de volgende ronde tegen PSV. Maak jullie borst maar nat, lampjes.
En wat heeft dit in godsnaam met het falen van Utrecht te maken?
quote:
Op vrijdag 26 juli 2013 @ 02:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]

En wat heeft dit in godsnaam met het falen van Utrecht te maken?
De underdog wint?
userIcon
Het overkomt Nederlandse teams wel vaker. Voorin niet effectief genoeg om de naïviteit achterin te compenseren.
userIcon
Lekker begin weer voor Nederland, qua Europees voetbal.
userIcon
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 23:08 schreef Thuisgebruiker het volgende:
[..]


Net als Twente en PSV afgelopen seizoen bewust de EL lieten schieten om zich te kunnen richten op de tittel?
Ja. ook.
Luxemburg uit & thuis, altijd lastig...
userIcon
Gadverdamme... om je kapot te schamen en heel heel heel slecht voor het Nederlands voetbal (UEFA ranking).
quote:
Op donderdag 25 juli 2013 @ 23:21 schreef pirlo444 het volgende:
HAHAHHAHAHHAHA sorry die was goed :P[..]
origineel vooral
userIcon
Utrecht faalt hard. Kut club