Broertjes niet gevonden, zoektocht morgen hervat

Nederland • 12-05-2013 @ 21:54 •  Redactie
print 

De zoektocht van de politie naar de twee vermiste broertjes in Limburg is zondagavond gestaakt. Maandag wordt alleen de visvijver in het Limburgse Geulle verder onderzocht. Het gebied wordt komende nacht bewaakt, laat de politie weten.

In de omgeving van de Kleivelderweg in het Limburgse dorp werd gezocht omdat nieuwe informatie was binnengekomen. Er werden onder meer een politiehelikopter en honden ingezet. Agenten en militairen hebben het gebied uitgekamd.

De kaart met de vermoedelijke route die de vader van de broers van 7 en 9 jaar maandagavond aflegde voordat hij dood in de buurt van Doorn werd aangetroffen werd zaterdagavond vrijgegeven door de politie. De man had die avond in Limburg getankt, toen zijn zonen nog in de auto zaten.

Vrijwilligers zochten zondag zowel bij het Utrechtse Austerlitz als het Limburgse Beek. Ook zij hebben niets gevonden.


Bron: Novum


7403 views / 42 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. (8 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
zoom and enhance?
userIcon
Hoelang willen ze nog gaan zoeken? Ik heb zelf de hoop al op gegeven, als die jongens nog geleefd hadden zouden ze zich vast al ergens gemeld hebben.
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:05 schreef CAT988h het volgende:
Hoelang willen ze nog gaan zoeken? Ik heb zelf de hoop al op gegeven, als die jongens nog geleefd hadden zouden ze zich vast al ergens gemeld hebben.
Ook als ze niet meer leven (waar ik zelf ook bang voor ben) is het natuurlijk nog wel belangrijk voor de moeder en andere nabestaanden dat ze gevonden worden.
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:05 schreef CAT988h het volgende:
Hoelang willen ze nog gaan zoeken? Ik heb zelf de hoop al op gegeven, als die jongens nog geleefd hadden zouden ze zich vast al ergens gemeld hebben.
Je zou toch eventueel het stoffelijk overschot moeten vinden dan maar, geeft toch de rust al wil je daar natuurlijk niet aan denken
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:05 schreef CAT988h het volgende:
Hoelang willen ze nog gaan zoeken? Ik heb zelf de hoop al op gegeven, als die jongens nog geleefd hadden zouden ze zich vast al ergens gemeld hebben.
De politie gaan ook niet zoeken als een kip zonder kop en zoeken bewust op aanwijzingen van goede tips of van hun profilers.

De vrijwilligers vindt ik meer iets hebben van kijk ons eens goed bezig zijn en de leiders die het groepje aanvoert een kijk mij eens belangrijk en maatschappelijk goed bezig zijn.
Tuurlijk doen ze het uit goede motieven maar ze vinden zich allemaal erg belangrijk om een grote groep spoorzoekers te mogen delegeren
Eindelijk een beetje aanzien

Een keer moet een agent het moeilijke woord aan de moeder vertellen dat er geen aanwijzingen meet zijn om verder te zoeken.
Zo op Moederdag kun je dat niet zeggen maar in de loop van aankomende week zullen ze dat zeker doen.
Je kunt niet tot Sint Juttemis blijven zoeken
man iBenny (Redactie Frontpage / Forummod) 12-05-2013 @ 22:16 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:09 schreef vosss het volgende:
Een visvijver onderzoeken en dan honden en een helikopter inzetten.

Schiet mij maar lek, maar een hond rijkt niks onderwater en een helikopter ziet ook niks in zo een troebele vijver.

Honden voor sporen en de helikopter is gebruikt om warmtebronnen te waarnemen
man iBenny (Redactie Frontpage / Forummod) 12-05-2013 @ 22:18 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:17 schreef vosss het volgende:
[..]

Warmtebronnen in een vijver? Leuk als ze er net een blauwe maandag in liggen, maar die kinders zijn inmiddels bekant een weer pleite.

Daar ga je met een warmtecamera niets meer zien hoor

En als een hond onderwater ruikt dan verzuipt ie. Net als mensen zegmaar.

Maar er ligt nog een heel gebied rondom de vijver waar je zulke dingen wel kunt waarnemen
userIcon
Zoals ik het lees gaan ze alleen de vijver in kwestie onderzoeken
Vandaag werd er gezocht met honden en een heli. Morgen zoeken ze in een visvijver...
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:19 schreef vosss het volgende:
Zoals ik het lees gaan ze alleen de vijver in kwestie onderzoeken
Lijkenhonden kunnen ook onder water een lijk ruiken.
Waterzoekhond
Reddingshonden worden veel gebruikt bij het opsporen van verdronken mensen. In
Nederland kun je onder water weinig zien. Duikers kost het grote moeite om te
zoeken. Daarom zijn honden belangrijk. De geur van een mens stijgt naar het
wateroppervlak. Als een hond een geur heeft geroken is het slachtoffer nog niet
meteen gevonden. Een geur komt soms meters verderop pas naar boven. Het
waarnemen van de geur is afhankelijk van wind, stroming, temperatuur, de baas zal
daar rekening mee moeten houden. Een water-zoekhond zoekt van de waterkant en
vanaf de boot. De hond geeft de plaats van verdrinking aan door zwemmen, blaffen en
zijn eigen lichaamstaal. Een goed getrainde hond kan een groot gebied (enkele
kilometers) af zoeken naar een mogelijke plek waar iemand verdronken kan zijn.
Het is voor de moeder wel degelijk BELANGRIJK dat haar 2 mannentjes gevonden worden dood of levend al was het maar om het verhaal af te sluiten
Natiirlijk is de kans erg groot dat de kinderen niet meer in leven zijn maar dat maakt het zoeken ernaar niet minder belangrijk om en helaas zijn er individuen die dat niet kunnen of willen begrijpen
userIcon
Wordt er ook met infraroodcamera's gezocht?
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:09 schreef vosss het volgende:
Een visvijver onderzoeken en dan honden en een helikopter inzetten.

Schiet mij maar lek, maar een hond rijkt niks onderwater en een helikopter ziet ook niks in zo een troebele vijver.

het waren zeehonden en onderwaterhelikopters
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:09 schreef vosss het volgende:
Een visvijver onderzoeken en dan honden en een helikopter inzetten.

Schiet mij maar lek, maar een hond rijkt niks onderwater en een helikopter ziet ook niks in zo een troebele vijver.

Er zijn toch echt speurhonden die ingezet worden op boten om bepaalde dingen in het water op te sporen.
userIcon
Naar voor die moeder. Heel pragmatisch nederland weet al lang hoe laat het is, maar het hoge woord is er nog niet uit. Lijk me zeer slopend.
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:37 schreef edje5555 het volgende:
Wat een politie faal...
Ten eerste
Sporen die honden kunnen ruiken zijn al uitgewist...na 3dagen zijn geuren zo goed als verdwenen op de grond en zeker als het heeft geregend
een Helicopter met warmtezoeker werkt alleen als objecten warmer of kouder zijn dan de omgeving.. jeej laten lijken ouder dan 24uu nu de de omgevings temperatuur aannemen dus je ziet niets en je vind ze hier ook niet meer mee.
maarja je moet wat....
ik meende dat wij een F16 hadden met special radar apparatuur die in de grond door kon dringen om graven op te sporen en recent en oudere omgewoelde aarde te detecteren voor nader onderzoek..zo zijn er ook veel graven in Bosnie ondekt.
lijk mij een veel beter plan om zo dit gebied uit te kammen en als men iets ondekt en daarna nader deze plek onderzoeken.

laten we maar hopen dat ze gevonden worden....leven wel te verstaan maar ik vrees ook het ergste.
Een lijkengeur blijft wel langer hangen hoor..

Na drie dagen ontbindt het lichaam nog amper.
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:17 schreef vosss het volgende:
[..]

Warmtebronnen in een vijver? Leuk als ze er net een blauwe maandag in liggen, maar die kinders zijn inmiddels bekant een weer pleite.

Daar ga je met een warmtecamera niets meer zien hoor

En als een hond onderwater ruikt dan verzuipt ie. Net als mensen zegmaar.

een zeehond niet hoor
vrouw Whiskers2009 (Redactie Frontpage) 12-05-2013 @ 23:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:30 schreef the-eye het volgende:
Wordt er ook met infraroodcamera's gezocht?
Ja
userIcon
Hebben ze wel gekeken in alle geulen?
userIcon
Het is een vreemd verhaal.
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 23:02 schreef JerryLee het volgende:
[..]


een hond kan wel iets onder water ruiken.
helikopter is uitgerust met een warmtecamera (word ook gebruikt op weed plantages op te sporen )
En een lichaam in ontbinding is een warmtebron ,dus die is zichtbaar op het bestand/foto.
foto is enkel 1 dimensionaal dus ik weet niet of grootte/diepte ervan af te lezen zijn .
Maar niet onder de grond of onderwater...
Daar hebben we ultrasoon en bodemradar voor uitgevonden.
Inflarood/UV/IR/Gamma/Beta wordt gereflecteerd op water en de grond net als radiogolven en warmtestraling.
Het is een triest verhaal dat zo snel mogelijk opgelost dient te worden !!
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 23:17 schreef Demoncratie het volgende:
Het is een vreemd verhaal.
Naar verhaal ook..

21:40 uur: De politie zoekt de schoenen van de vader van de vermiste broertjes, want die zijn niet bij zijn lichaam gevonden. Ook zoekt de politie een deel van een sleepkabel en een spandband. (Aldus rtvu)

Ra ra wat heeft de man daarmee gedaan
userIcon
Vraag me af waar moeders zit. Zoeken doet ze sowieso niet.
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 23:23 schreef Shreever het volgende:
[..]


Naar verhaal ook..

21:40 uur: De politie zoekt de schoenen van de vader van de vermiste broertjes, want die zijn niet bij zijn lichaam gevonden. Ook zoekt de politie een deel van een sleepkabel en een spandband. (Aldus rtvu)

Ra ra wat heeft de man daarmee gedaan
Nou? Ik heb geen idee...
userIcon
Die vader is wel goed in dingen verstoppen zeg.
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 23:28 schreef wolferl het volgende:
Vraag me af waar moeders zit. Zoeken doet ze sowieso niet.
Is dit verhulde kritiek naar die moeder? Laat je dan eens nakijken.

quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:05 schreef CAT988h het volgende:
Hoelang willen ze nog gaan zoeken? Ik heb zelf de hoop al op gegeven, als die jongens nog geleefd hadden zouden ze zich vast al ergens gemeld hebben.
De zekerheid dat de jongens dood zijn is, hoe cru het ook klinkt, minder erg dan de huidige onzekerheid. Pas als je zekerheid hebt, kun je gaan beginnen met de verwerking.

Die jongens zouden nog kunnen leven - vandaar die onzekerheid. Misschien zijn ze bv. ergens in het buitenland of opgesloten in een of ander donker kamertje. Toch: de tekenen zijn niet goe. Er is een stuk sleepkabel kwijt, een paar schoenen van die vader is kwijt en er is een vage sjorband in speeltuin waar vader is gevonden. En zo'n sleepkabel is ondertussen ook alweer gevonden in de buurt van Leusden - politie weet dit al.

Allemaal heel vaag en triest. En ja, radeloze mensen kunnen onbegrijpelijke dingen doen. Het boek kan nog niet dicht, nog lang niet. Minstens zo vaag: sinds wanneer staat de politie toe dat leken rechercheurs massaal aan de bak gaan? Dit zou een taak moeten zijn voor politie, met inzet van het leger en desnoods scouting en outdoor organisaties. Maar de politie laat het toe en ik heb respect voor al die mensen die inderdaad op zoek gaan. Zou het bij mij in de buurt zijn, dan was ik vast ook op mijn fietsje gesprongen en mijn omgeving hebben uitgeplozen.
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 23:28 schreef wolferl het volgende:
Vraag me af waar moeders zit. Zoeken doet ze sowieso niet.
Lijkt mij dat moeder vooral thuis zit in de hoop dat de deur opengaat en haar kinderen weer binnenkomen.
Sowieso moet zij zo bereikbaar mogelijk zijn voor de politie.
Ik zit me net te bedenken: die moeder had vandaag eigenlijk twee tekeningen van haar kinderen moeten krijgen. Zo schrijnend kan het zijn...
userIcon
Die liggen al lang begraven, die ultieme wraak.
userIcon
Heeft ie ze niet in de Maas geflikkerd Ņ Dan zijn ze zo onderhand al Rotterdam voorbij.
userIcon
quote:
Op zondag 12 mei 2013 @ 22:05 schreef CAT988h het volgende:
Hoelang willen ze nog gaan zoeken? Ik heb zelf de hoop al op gegeven, als die jongens nog geleefd hadden zouden ze zich vast al ergens gemeld hebben.
de kans is IMO heel groot dat ze dood zijn. Voor die moeder is het wel fijn als de jongens iig toch gevonden worden dan dat het een mysterie blijft wat er met die jongens is gebeurd.

Wat een verschrikkelijke moederdag moet zij hebben gehad
userIcon
Beetje jammer van al die verspilde moeite.