Donkere wereld voor A Link to the Past 2

A Link to the Past 2, het vervolg op het SNES-spel A Link to the Past uit 1991, zal net als zijn voorganger een lichte en donkere wereld bevatten, maakt Nintendo bekend.

Eiji Aonuma heeft dit gezegd. Aonuma is een producent van de Zelda-serie, die al sinds 2000 aan meerdere games in de franchise heeft gewerkt. 

Wisselen tussen dimensies is een populair thema binnen The Legend of Zelda. A Link to the Past, Four Swords Adventure en Twilight Princess hebben het allemaal op een bepaalde wijze gedaan.

Hoppen van het ene tijdperk naar de andere is een variatie op het thema. Ocarina of Time, Oracle of Ages en Oracle of Seasons zijn spellen waarin je kan wisselen tussen heden en toekomst en de verschillende jaargetijden.

In hetzelfde interview wil Aonuma duidelijk maken dat je het 3D-effect aan moet zetten om de complete ervaring te krijgen, die het team bedoeld heeft. Daarnaast zegt de producent dat Links vaardigheid om als een 2D-tekening over muren heen te lopen, is geïnspireerd op Ganons vaardigheid in Ocarina of Time.