Iedereen werkt mee aan het Koningslied

Muziek • 02-04-2013 @ 18:16 •   dm MarcusViridis
print 

Eerder werd al bekend gemaakt dat topartiesten als Glennis Grace en Jim Bakkum geheel onbaatzuchtig en totaal niet ter meerdere eer en glorie voor zichzelf zouden meewerken aan het Koningslied, inmiddels is bekend geworden dat Trijntje Oosterhuis, Lisa Lois, Edsilia Rombley en Rowwen Hèze ook een duit in het zakje gaan doen.

"Superveel zin in!", twittert Glennis. Ook Bakkum kan naar eigen zeggen niet wachten. "Yep, ik ga meedoen aan het Koningslied, geschreven door onze John Ewbank. Zin om het prachtige lied in te zingen." De artiesten treden op met het Metropole Orkest.

De komende weken worden zelfs nog meer namen toegevoegd aan de line-up. Hoewel het nog niet officieel is bevestigd, is het de verwachting dat Marco Borsato ook gaat meezingen. Ewbank is zijn vaste liedjesschrijver en vertaler. De zanger zei eerder dat hij 'met gepaste trots' zou meewerken.

Aan de tekst voor het Koningslied kan de Nederlandse bevolking ook een bijdrage leveren. Iedereen mag van dinsdag tot en met volgende week woensdag in een inzending van één zin beschrijven hoe zijn droom voor Nederland eruitziet. De 'beste en treffendste woorden, zinnen, zinsdelen en passages' worden dan gebruikt in de definitieve tekst, die op 22 april naar buiten komt.

Je eigen ideetjes kan je hierrr leveren.


Glennis Grace en Jim Bakkum zingen Koningslied (Foto: Novum)


Bron: Fok.nl


3329 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Wat een namen, daar mogen we gvd trots op zijn met z'n allen!!!


wordt dit ons nieuwe volkslied? Het Wilhelmus heeft afgedaan?

of wordt dit ons nieuwe nummertje voor op het songfestival?
userIcon
Wordt er nu al moe van op radio en media gaat het alleen nog maar daar over.
userIcon
Wat een armoede, zijn ze vast niet gewend ons koningshuis..
userIcon
Mijn droom: een republikeins Nederland zonder die hele koninklijke poppenkast.

Maar dat ga ik dus niet met m'n naam en woonplaats op die site zetten. Dadelijk heb ik de AIVD op de stoep.
userIcon
Daphne Dekkers en Guus Meeuwis doen ook mee met schrijven. Ben benieuwd.
Top artiesten. Dat is nu al duidelijk. Mag Ali B. Ook mee doen? Dan kan het niet meer stuk.
man MarcusViridis (Redactie Frontpage) 02-04-2013 @ 18:40 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:38 schreef IBAZ het volgende:
Daphne Dekkers en Guus Meeuwis doen ook mee met schrijven. Ben benieuwd.
Top artiesten. Dat is nu al duidelijk. Mag Ali B. Ook mee doen? Dan kan het niet meer stuk.
Dat ze Pierre Kartner niet gevraagd hebben... Onbegrijpelijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:38 schreef IBAZ het volgende:
Daphne Dekkers en Guus Meeuwis doen ook mee met schrijven. Ben benieuwd.
Top artiesten. Dat is nu al duidelijk. Mag Ali B. Ook mee doen? Dan kan het niet meer stuk.
Tuurlijk doet Ali B mee... d'r moet een rap in !
userIcon
Leve de republiek !
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:40 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Dat ze Pierre Kartner niet gevraagd hebben... Onbegrijpelijk.
Daar in dat kleeeeeine paleis op de Daaaaaam...
userIcon
En zanger Rinus, die mag ook wel een bijdrage leveren die WimLex begrijpt.
userIcon
Kunnen ze dat circus niet in de Efteling vieren? Daar horen sprookjes thuis en dan hebben wij er verder geen last van.
man MarcusViridis (Redactie Frontpage) 02-04-2013 @ 18:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:43 schreef xtwarrior het volgende:
[..]

Daar in dat kleeeeeine paleis op de Daaaaaam...
Vader Abraham zal wel heel nieuwsgierig zijn naar het seksleven van Koning Willem: "Ga jij met die muts naar bed?"
Ik vind dat op z'n minst Corry Konings dan ook moet meedoen
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Kunnen ze dat circus niet in de Efteling vieren? Daar horen sprookjes thuis en dan hebben wij er verder geen last van.
Als je lekker binnen blijft zitten en een film op zet heb je er ook geen last van.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:53 schreef xtwarrior het volgende:
[..]

Als je lekker binnen blijft zitten en een film op zet heb je er ook geen last van.
Nee klopt, maar erover zeiken blijft wel leuk.
userIcon
Ik kijk heeeeeeeeeeeeel erg uit naar dit super product. Dit gaat het einde worden!

Of....
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:44 schreef IBAZ het volgende:
En zanger Rinus, die mag ook wel een bijdrage leveren die WimLex begrijpt.
[afbeelding]
Rinus is een omhooggevallen ster met kapsones
userIcon
Misschien een stukje rijmen?

-Koningshuis - gespuis
-Republiek - duistere kliek
etc...
userIcon
quote:
"Yep, ik ga meedoen aan het Koningslied, geschreven jat door onze John Ewbank.
De melodie heeft Eubank niet zelf verzonnen, sterker nog.. het is een vrij veel gejatte melodie.
userIcon
Je zou er als lid van het koningshuis ook op slag Duitser van worden. Als je het al niet voor het overgrote deel was, althans.
userIcon
het plaatje
is bewust gekozen ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:38 schreef IBAZ het volgende:
Daphne Dekkers en Guus Meeuwis doen ook mee met schrijven. Ben benieuwd.
Top artiesten. Dat is nu al duidelijk. Mag Ali B. Ook mee doen? Dan kan het niet meer stuk.
Zelfs als het sarcastisch bedoeld is, mag je niet zeggen dat Truus Geeuwis een topartiest is. Brrr...
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 18:53 schreef xtwarrior het volgende:
[..]

Als je lekker binnen blijft zitten en een film op zet heb je er ook geen last van.
Last heb je er toch wel van: Je weet nu al dat je er dood mee gegooid gaat worden op de radio als het eenmaal uitgebracht is. En op vele werkvloeren is de radio verplicht.
gadver de gadver wat mij betreft:
Weg met de monarchie!
het is 2013!

Ik ga mijn droom voor het land op http://hetis2013.nl insturen
man Hukkie (Redactie Frontpage) 02-04-2013 @ 19:26 fotoboek no homepage
userIcon
Ach, net zoals politici leven ook BN'ers in hun eigen ivoren wereld. Daar waar kennelijk het Koninklijk Huis op handen gedragen moet worden. Onbegrijpelijk wat mij betreft, maar ieder zijn ding. Wmb bestaat die hele tent uit oplichters, die de Nederlandse gemeenschap klauwen met geld kosten.
userIcon
Er doen geen echte artiesten mee begrijp ik? En ik neem aan dat Frans Duits, Nick & Simon, Jan Smit, Frans Bauer en al die anderen die muziek maken voor geestelijk minder-bedeelden nog moeten reageren. Sneu, sneuer, sneust.

Kijk naar Engeland, als daar een koninklijk concert gehouden moet worden, komen de Stones, Paul McCartney, Ozzy, Rod Stewart en meer helden voorbij. Waarom hier in Nederland dan niet de echte muzikanten zoals Golden Earring (al meer dan 50 jaar eenzaam aan de top), Kan, Di-rect, Ilse DeLange, Miss Montreal, Racoon, Within Temptation, De Dijk en ga zo maar door. Nee, wij moeten het doen met piratenmuziek. Gemiste kans
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 19:36 schreef Benificent het volgende:
Er doen geen echte artiesten mee begrijp ik? En ik neem aan dat Frans Duits, Nick & Simon, Jan Smit, Frans Bauer en al die anderen die muziek maken voor geestelijk minder-bedeelden nog moeten reageren. Sneu, sneuer, sneust.

Kijk naar Engeland, als daar een koninklijk concert gehouden moet worden, komen de Stones, Paul McCartney, Ozzy, Rod Stewart en meer helden voorbij. Waarom hier in Nederland dan niet de echte muzikanten zoals Golden Earring (al meer dan 50 jaar eenzaam aan de top), Kan, Di-rect, Ilse DeLange, Miss Montreal, Racoon, Within Temptation, De Dijk en ga zo maar door. Nee, wij moeten het doen met piratenmuziek. Gemiste kans
Hoho, je vergeet de knallers als Dries Roelvink, een Johan Vlemmix en Emiel Ratelband. Gordon sla je ook maar even over. Wat een toptalent.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 19:36 schreef Benificent het volgende:
Er doen geen echte artiesten mee begrijp ik? En ik neem aan dat Frans Duits, Nick & Simon, Jan Smit, Frans Bauer en al die anderen die muziek maken voor geestelijk minder-bedeelden nog moeten reageren. Sneu, sneuer, sneust.

Kijk naar Engeland, als daar een koninklijk concert gehouden moet worden, komen de Stones, Paul McCartney, Ozzy, Rod Stewart en meer helden voorbij. Waarom hier in Nederland dan niet de echte muzikanten zoals Golden Earring (al meer dan 50 jaar eenzaam aan de top), Kan, Di-rect, Ilse DeLange, Miss Montreal, Racoon, Within Temptation, De Dijk en ga zo maar door. Nee, wij moeten het doen met piratenmuziek. Gemiste kans
De jongens van Focus leggen hun ruzies bij en komen voor de gelegenheid een toverspreuk brengen op het podium
The Nits vullen het aan en Flairck krijgt de zaal ademloos stil.
userIcon
En Bea maakt een schilderij:
Ik ben tamelijk pro-oranje, maar het hoeft voor mij echt geen tokkiefestival te worden

Doe het dan meer in de Britse stijl, wat officieeler en plechtiger. Al die BN-relnichten kunnen mij totaal niet bekoren. Laat die lekker op alle tokkie-zenders en kanalen blijven, ik misgun een ander zijn lol niet, maar laat zij dan ook a.u.b. de mijne niet vergallen.
userIcon
Dictatuur van Oranje Nassau.
En waarom nu weer geen hardcore? Laat GabberPiet, DJ Ruffneck, Rotterdam Terror Corps of Party Animals maar eens helpen met het hardcore koningslied.

Alle mensen worden gabber iedereen gaat uit zijn dak, allemaal in aussie pakken stuitteren en superstrak. Gabberen dat is het leven een vette bas is supercool! Met een lekker wijffie ravuh pilluh of een paddestoel

Leve de koning en hardcore will never die
man MarcusViridis (Redactie Frontpage) 02-04-2013 @ 20:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 19:13 schreef Roger_ het volgende:
het plaatje [afbeelding]
is bewust gekozen ?
Leek me het meest toepasselijk.
userIcon
quote:
topartiesten als Glennis Grace en Jim Bakkum
...deed mijn interesse helemaal onder het nulpunt zakken.

Koningslied....sodemieter op.
userIcon
Als ik Wim Lex was en ik hoorde dit werd ik weer gewoon waterman bij de VN.
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 @ 20:27 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

...deed mijn interesse helemaal onder het nulpunt zakken.

Koningslied....sodemieter op.
inderdaad.
Glennis Grace

straks doet die andere ook nog belangenloos mee, hoe heet ze ook al weer, die zooo mooi kan zingen? o ja

Trijntje
userIcon
Iedereen? Ow oke, wist niet dat ik er ook mee bezig was...