Wehkamp berispt om misleidende slogan

De Reclame Code Commissie heeft Wehkamp op de vingers getikt vanwege een misleidende slogan. De leus 'Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis' kan niet in alle gevallen worden waargemaakt. Dat heeft de Stichting Reclame Code dinsdag bekendgemaakt. Het warenhuis heeft de slogan inmiddels aangepast.

De commissie kreeg een klacht van een bezoeker van de site die zondagmiddag een bestelling wilde doen. Hij ontdekte dat hij zijn bestelling pas op z'n vroegst dinsdag kon ontvangen. Wehkamp kon de slogan daarnaast ook niet altijd waarmaken als een bestelling op vrijdagavond of op zaterdag werd gedaan of als een wettelijk verplichte kredietwaardigheidstoets moet worden gedaan.

Wehkamp heeft naar aanleiding van de klacht toegegeven dat 'in een kleine minderheid van de gevallen' aflevering de volgende dag niet mogelijk is. De aangepaste leus luidt: 'Snel bezorgd, ook 's avonds en op zaterdag'.

Het warenhuis werd in 2009 op de vingers getikt vanwege een soortgelijke reclame. Toen werd in een televisiecommercial gesteld: 'Wat je vandaag bestelt, heb je morgen al in huis.'