'Stalk moordenaar Fortuyn'

Nederland • 25-01-2013 @ 22:10 •   dm static
print 

Europarlementariër Daniël van der Stoep roept vrijdag op de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der G., het leven onmogelijk te maken als hij vrijkomt. Van der G. moet worden gestalkt en gevolgd, waar hij ook gaat en voor de rest van zijn leven, aldus Van der Stoep.

"Ja, ik roep op om Volkert van der G. te stalken voor de rest van zijn leven. Geef me gerust aan! Ik sta er duizend procent achter", aldus de ex-PVV'er in een tweet. Van der Stoep geeft verder aan te vinden dat de moordenaar van Pim Fortuyn een 'belachelijke straf' heeft gekregen.

Van der Stoep richtte in november een nieuwe politieke partij op, Artikel 50. De naam verwijst naar het artikel uit Verdrag van Lissabon waarin staat dat landen zich uit de Europese Unie mogen terugtrekken. Van der Stoep wil dat Nederland vertrekt uit de EU.

Van der Stoep zit sinds december 2011 als onafhankelijk europarlementariër in het Europees Parlement. Daarvoor maakte hij deel uit van de PVV-fractie, maar daar was hij niet langer welkom nadat hij dronken een aanrijding had veroorzaakt.

De 43-jarige Van der G. zit sinds de dag van de moord, 6 mei 2002, in de cel. Hij werd in 2003 veroordeeld tot achttien jaar celstraf. Hij kan in mei 2014 vrijkomen.


Bron: Novum


13618 views / 164 reacties
Reacties op dit bericht
36  van 164 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3 4
userIcon
heksenjacht.nl anyone :/
userIcon
Ja, fuck het rechtsysteem!
userIcon
Tja, alle straffen in Nederland zijn te laag. 95% van de mensen vindt dat en toch gebeurt er niets. Ook dit is absurd. Een politieke moordenaar, die had gewoon levenslang moeten krijgen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:14 schreef mosdef_ het volgende:
Volkert
Troll
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:13 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Een moord plegen en na 12 jaar vrijkomen
Dat is inderdaad al belachelijk. Maar een politieke moord, met daarbij behorende maatschappij ontwrichtende werkingen veroorzaken en dan na 12 jaar vrij komen is al helemaal achterlijk.
userIcon
Een europarlementariŽr die wil dat Nederland zich terugtrekt uit de EU zou in eigen land aan het werk moeten zijn om dat te bereiken. Goh, wat zal hij veel toevoegen aan ons europees overleg, als hij daar niet eens deel van wil uitmaken. Kon natuurlijk helaas niet zijn snoepbaantje opgeven, ookal mocht hij zijn partij niet meer vertegenwoordigen. Zulk schijnheilig tuig is het niet waard om naar te luisteren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:16 schreef mosdef_ het volgende:
[..]Waarom zou een politieke moordenaar een ergere straf moeten krijgen dan een normale moordenaar?
Dit heeft voor mij een extra dimensie, omdat daarmee uiteindelijk een politieke beweging de mond kan worden gesnoerd. Zoals bij de LPF.

En een "gewone" moordenaar moet ook minimaal 20 jaar krijgen. De straffen hier zijn absurd laag.
userIcon
Misselijkmakend.
userIcon
Ach, er moet weer eens een politiek figuur aandacht hebben.
userIcon
Ik vraag me af hoeveel jaar de moordenaar van Volkert van der Graaf gaat krijgen.
Ik ben bang meer dan de 18 jaar die hijzelf kreeg
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:18 schreef mosdef_ het volgende:
[..]


Hoezo? Dat ik een andere mening heb betekent toch niet dat ik een troll ben? Ik ben gewoon bloedserieus.
Tuurlijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:20 schreef mr.leeuw het volgende:
de moordernaar van theo van gogh die krijgt levenslang,deze moordenaar ging wat vriendelijker te werk daarom kreeg ie ook geen levens lang
Wat was er 'vriendelijker' aan dan? Gaf hij Fortuyn een kans op overleven of zo met die schoten in het hoofd?
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:22 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Waarom kreeg Mo wel levenslang voor van Gogh en Volkert niet voor Fortuyn?

Omdat politiek Slinks Nederland heel erg blij was dat Volkert die nare Pim heeft omgelegd. Anders was hij misschien zomaar MP van NL geworden, en dat was niet volgens het draaiboek van de Verdeel ende heersch club.
Omdat er bij Mo kans op herhaling was omdat hij vol zit met haat.
Dat was niet het geval bij Volkert.

En er zullen nog wel meer factoren een rol gespeeld hebben, de ene moord is de andere niet.
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:12 schreef InFrA-WiZ het volgende:
heksenjacht.nl anyone :/
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:25 schreef BasOne het volgende:
[..]

Omdat er bij Mo kans op herhaling was omdat hij vol zit met haat.
Dat was niet het geval bij Volkert.

En er zullen nog wel meer factoren een rol gespeeld hebben, de ene moord is de andere niet.
Maakt het voor de slachtoffers en hun familie ook maar een ruk verschil of het slachtoffer door een boosbijtertje of door een angstbijtertje vermoord is?

Maar dan nog, Mo moorde uit overtuiging, Volkert ook. Die overtuiging is nog niet uit Volkert geweken, dus is er nog steeds kans op herhaling door Volkert.
En wat voor een straf heeft hij gekregen voor het dronken rijden en daarmee het leven van onschuldige verkeersdeelnemers op het spel zetten??
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:25 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Wat was er 'vriendelijker' aan dan? Gaf hij Fortuyn een kans op overleven of zo met die schoten in het hoofd?
wat er vriendelijker aan was is dat hij pim geen mes in zijn borstkast jaagde met een berichtje erop zoals de moordenaar bij van gogh dat deed en ja blijkbaar zijn de rechters hier in nederland er gevoel voor
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:31 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Maakt het voor de slachtoffers en hun familie ook maar een ruk verschil of het slachtoffer door een boosbijtertje of door een angstbijtertje vermoord is?

Maar dan nog, Mo moorde uit overtuiging, Volkert ook. Die overtuiging is nog niet uit Volkert geweken, dus is er nog steeds kans op herhaling door Volkert.
Voor de familie nee.

Maar straffen worden niet gegeven voor voldoening van de familie maar uit veiligheids-overwegingen voor de rest van de bevolking.
man belsen (Forum Moderator) 25-01-2013 @ 22:38 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:14 schreef Zigger het volgende:
Tja, alle straffen in Nederland zijn te laag. 95% van de mensen vindt dat en toch gebeurt er niets. Ook dit is absurd. Een politieke moordenaar, die had gewoon levenslang moeten krijgen.
95% van de Nederlanders brult dit en onderzoek wijst uit dat als deze mensen daadwerkelijk het proces volgen, zij zelden hoger zouden straffen dan de dienstdoende rechter.
userIcon
Maar goed. Zo'n Volkert en iedereen die denkt dat moord een goed politiek middel is zouden natuurlijk gewoon definitief uit de maatschappij verwijderd moeten worden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:13 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Een moord plegen en na 12 jaar vrijkomen
En niet zomaar een moord, het betreft een politieke moord die het land en de wereld schokte.

Een "normale" moord plegen hoef je in Nederland tegenwoordig maar paar jaartjes te zitten En de gevangenissen in Nederland zien er zo uit:

http://www.netwerk.tv/uit(...)vangenis-hotel-straf

- PS3, TV, Radio, Koelkast in je cel,
- je mag huisdiertje hebben in je cel
- je mag gratis een opleiding volgen met erkend diploma
- gratis halal eten
- eigen privť douch/wc/wasbak
- etc...
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:37 schreef mr.leeuw het volgende:
[..]


maar de andere van het leven beroven is wel het zelfde als een andere van het leven beroven
Je meent het.
Wat Volkert gedaan heeft is niet goed te praten maar wat die lul van een pvv'er voorsteld kan ook niet door de beugel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:39 schreef BasOne het volgende:
[..]

Je meent het.
nee jo ik hou van humor
userIcon
Duizend procent. Dames en heren, de politici van 2013.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:38 schreef AzN-Chino het volgende:
[..]


En niet zomaar een moord, het betreft een politieke moord die het land en de wereld schokte.

Een "normale" moord plegen hoef je in Nederland tegenwoordig maar paar jaartjes te zitten En de gevangenissen in Nederland ziet er zo uit:

http://www.netwerk.tv/uit(...)vangenis-hotel-straf

- PS3, TV, Radio, Koelkast in je cel,
- je mag huisdiertje hebben in je cel
- je mag gratis een opleiding volgen met erkend diploma
- gratis halal eten
- eigen privť douch/wc/wasbak
- etc...
Ga eens een jaartje zitten, kijken of al die luxe nog voldoende voor je is.

Ik heb nooit in een cel gezeten, maar wel 3 maanden in het ziekenhuis, en met al die luxe werd ik er gek van dat ik niet even naar buiten kon, niet even naar de winkel of naar de kroeg.
userIcon
Ja sorry hoor, maar daar heb ik heulemaal geen tijd voor.
userIcon
Dit doet mij denken aan die vent die afvallige joden door de bossen van Oost-Europa wilde opjagen.
userIcon
En dat is dan EuroparlementariŽr.

quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:13 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Een moord plegen en na 12 jaar vrijkomen
Elke straf is ooit uitgezeten en zodra dat het geval is heeft de ex-gedetineerde weer dezelfde burgerrechten als ieder ander.

Is het verschrikkelijk wat die man gedaan heeft? Zeker en hij is er ook voor gestraft. Gerechtigheid is dus geschied. Het recht heeft zege gevierd. Maar het recht kan dat alleen blijven doen als wij het respecteren en als wij de beslissingen respecteren die de dienaars van dat recht maken. Mogen we er kritiek op hebben? Zeker. Het is echter geen vrijbrief om het recht in eigen hand te nemen en iemand vervolgens het leven zuur of zelfs onmogelijk te maken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:38 schreef Inlognaam het volgende:
Denk dat ie vanzelf wel zal verkassen naar een ander land want denk niet dat ie zich nog veilig waant hier.
Misschien kan hij bij Badr gaan logeren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:37 schreef BasOne het volgende:
[..]

Voor de familie nee.

Maar straffen worden niet gegeven voor voldoening van de familie maar uit veiligheids-overwegingen voor de rest van de bevolking.
Dan had hij nog steeds levenslang moeten krijgen want die overtuiging waardoor hij moord als een eindoplossing zag zit er nog steeds in.