"Land niet veilig bij meer bezuinigingen"

Nederland • Geplaatst door static dm op 21-08-2012 @ 23:03
print 

Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) vreest dat de veiligheid van Nederland in het geding komt als er nog meer wordt gesneden in de begroting van Defensie. Dat zei hij dinsdagavond in Nieuwsuur.

Hillen vindt dat er altijd rekening moet worden gehouden met terroristische aanslagen of cyberaanvallen. "Er is nog ontzettend veel onrust. Je kan niet zeggen dat de wereld veilig is", betoogde Hillen. "Als we nog verder teruggaan, zijn we niet meer veilig."

Hij vergeleek de uitgaven van Defensie onder meer met de stijging van de kosten in de zorg. "Alleen de zorgstijging tijdens deze kabinetsperiode is al twee keer mijn hele defensiebegroting. We zijn niet ziek geworden. Die stijging lijkt alsof we in de afgelopen jaren doodziek zijn geworden."

Hillen schetste een situatie waarin alle Nederlanders een rollator hebben, maar dat het land vervolgens wel bezet wordt. "Dan hebben we niets aan die rollators", aldus de minister die verder ontkende dat de Joint Strike Fighter een 'speeltje' voor hem is. Hillen vindt het niet kunnen dat andere politieke partijen dat woord in de mond nemen, terwijl de toestellen de veiligheid van Nederland moeten waarborgen.


Hillen: land niet veilig bij meer bezuinigingen (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 03:40 Staande ovatie voor Borgman in Cannes1
» 01:37 [Upd] Broertjes dood gevonden232
» 00:33 Eerste homohuwelijk op Bonaire7
» 19/05 Ministerie ontkent mishandeling in detentiecentrum29


4332 views / 76 reacties
Reacties op dit bericht
76  van 76 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
We hebben een ander land niet nodig om Nederland kapot te maken.

Maar we moeten uitkijken dat de JSF onontkoombaar wordt, ze verkopen nu al veel tanks en andere dingen.
userIcon
Oh, ik dacht dat het een serieus topic was...
man MarcusViridis (Redactie Frontpage) 21-08-2012 @ 23:06 fotoboek no homepage
userIcon
'Als we nog meer bezuinigen, krijg ik op m'n flikker van m'n Amerikaanse holmaatjes.'
userIcon
Alsof je in tijden van oorlog opeens zonder rollator kunt.
userIcon
Gelijk heeft hij wel, alleen kunnen veel mensen zich tegenwoordig nog moeilijk voorstellen dat er weer een keer een grote oorlog uitbreekt.
Hoogstwaarschijnlijk maken wij geen schijn van kans mochten wij daadwerkelijk in een oorlog verwikkeld raken met het oosten( Duitsland/Rusland) of het westen (U.K)

Wat betreft beveiligingen tegen cyberaanvallen heeft deze man wel een goed punt, een goed gecoördineerde cyberaanval kan een compleet land platleggen.
userIcon
Dus Defensie beschermt ons tegenwoordig ook al tegen Cyberaanvallen? Dat wist ik nog niet joh.
Alsof Nederland wat te makken heeft als zeg Duitsland ons aanvalt

Nederland is gewoon te klein om een enorm leger te hebben... maarja minister X wil graag meedoen met de grote jongens zoals Duitsland en Amerika met al die buitenlandse missies in het Midden-Oosten.
userIcon
Simpel; Badr als taakstraf het leger in.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:09 schreef Prion het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk maken wij geen schijn van kans mochten wij daadwerkelijk in een oorlog verwikkeld raken met het oosten( Duitsland/Rusland) of het westen (U.K)

Wat betreft beveiligingen tegen cyberaanvallen heeft deze man wel een goed punt, een goed gecoördineerde cyberaanval kan een compleet land platleggen.
Nee, maar in ieder geval meedoen met het gevecht tegen een vijand is altijd beter dan jezelf vrijwillig over te geven en weer wachten tot de Amerikanen/Canadezen ons komen bevrijden. Jezelf passief en vredelievend opstellen is helaas een gefaalde strategie
dude kerel zit niet zo te mekkeren, alsof 'Defensie' qua militairen, vliegtuigjes en scheepjes cybercrime kunnen stoppen, daar heb je hele andere middelen voor nodig.

Daarnaast mis ik het gevaar 'burgeroorlog' in zijn opsomming. Is ons leger DAAR tegen op gewassen?
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:13 schreef Cyclonis het volgende:
[..]


Nee, maar in ieder geval meedoen met het gevecht tegen een vijand is altijd beter dan jezelf vrijwillig over te geven en weer wachten tot de Amerikanen/Canadezen ons komen bevrijden. Jezelf passief en vredelievend opstellen is helaas een gefaalde strategie
Tenzij de hele wereld die strategie volgt
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:12 schreef zealot het volgende:
Alsof Nederland wat te makken heeft als zeg Duitsland ons aanvalt

Nederland is gewoon te klein om een enorm leger te hebben... maarja minister X wil graag meedoen met de grote jongens zoals Duitsland en Amerika met al die buitenlandse missies in het Midden-Oosten.
Een enorm leger hebben we al 30 jaar niet meer. Het ergste van al die lui die roepen dat Nederland maar een klein landje is en dus geen leger nodig zou hebben is dat ze zelf niet in zien hoe dom ze zijn.
man MarcusViridis (Redactie Frontpage) 21-08-2012 @ 23:15 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:13 schreef Cyclonis het volgende:
[..]


Nee, maar in ieder geval meedoen met het gevecht tegen een vijand is altijd beter dan jezelf vrijwillig over te geven en weer wachten tot de Amerikanen/Canadezen ons komen bevrijden. Jezelf passief en vredelievend opstellen is helaas een gefaalde strategie
Je zou jezelf ook kunnen specialiseren in één onderdeel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:14 schreef Prion het volgende:
[..]


Tenzij de hele wereld die strategie volgt
Dat is zo, maar de realist in mij is sterker dan de idealist
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:15 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Je zou jezelf ook kunnen specialiseren in één onderdeel.
Ook goed wat mij betreft. Het ontwikkelen van een Battlestar zou ik graag nog 20% extra belasting voor willen betalen.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:14 schreef franske19 het volgende:
[..]

Een enorm leger hebben we al 30 jaar niet meer. Het ergste van al die lui die roepen dat Nederland maar een klein landje is en dus geen leger nodig zou hebben is dat ze zelf niet in zien hoe dom ze zijn.
Ik zeg niet dat Nederland geen leger nodig heeft... ik vind het alleen waanzin dat ze bijv. die JSF willen aanschaffen zodat ze mee kunnen blijven doen met al die missies. Is leuk en aardig, maar je schiet er vrij weinig mee op. Die 3 vliegtuigen die Nederland meestuurt zijn nou niet bepaald 'noemenswaardig'.

Ik ben overigens tegen het bezuinigen op defensie, aangezien het een flink aantal banen kost en de werkloosheid dus alleen maar zou oplopen. Wat het land niet ten goede komt...
man MarcusViridis (Redactie Frontpage) 21-08-2012 @ 23:21 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:17 schreef Cyclonis het volgende:
[..]


Ook goed wat mij betreft. Het ontwikkelen van een Battlestar zou ik graag nog 20% extra belasting voor willen betalen.
Je weet dat de Battlestar één zwakke plek heeft toch?
userIcon
Heeft Nederland nog vijanden nodig met zo'n regering als die van ons?
Dus hij heeft liever een paar overgewaardeerde, veel te dure vliegtuigjes die ons internet moeten zien te beschermen, dan dat ouderen nog zelfstandig hun boodschappen kunnen doen en nog enige vrijheid hebben dankzij hun rollator?
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:18 schreef Prion het volgende:
[..]


Ik denk dat er nog wel hoop is , maar dat het systeem eerst moet in elkaar storten voor het zover is. Wellicht gaan wij het nog meemaken.

"Ordo ab Chao"
Ik heb de hoop helaas al opgegeven. Ik denk niet dat mensen ooit een volledig stabiele wereld kunnen creeeren. Het is al milennia niet gelukt, en ik zie geen reden waarom het nu wel zou lukken. Maar ja, als je het niet probeert kun je net zo goed meteen beginnen met kogels rondschieten op straat, dat dan weer wel...
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:21 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Je weet dat de Battlestar één zwakke plek heeft toch?
De nieuwere wel ja, maar de Galactica niet
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:28 schreef Maineye het volgende:
Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) vreest dat de veiligheid van Nederland in het geding komt als er nog meer wordt gesneden in de begroting van Defensie. Dat zei hij dinsdagavond in Nieuwsuur.

wanneer heb wij (nederland een terroristische aanslagen) gehad dan ???

We laten ons allemaal bang maken... Hey welcome to planeet aarde gvd wanneer kunnen we eens gewoon samen leven op deze planeet
Nooit.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:09 schreef Prion het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk maken wij geen schijn van kans mochten wij daadwerkelijk in een oorlog verwikkeld raken met het oosten( Duitsland/Rusland) of het westen (U.K)

Wat betreft beveiligingen tegen cyberaanvallen heeft deze man wel een goed punt, een goed gecoördineerde cyberaanval kan een compleet land platleggen.
Economisch misschien wel maar niet in militair opzicht. Defensie draait op eigen software, net als de politie. En da's in heel Europa het geval.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:09 schreef Cyclonis het volgende:
Gelijk heeft hij wel, alleen kunnen veel mensen zich tegenwoordig nog moeilijk voorstellen dat er weer een keer een grote oorlog uitbreekt.
Binnen niet al te lange tijd...
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:28 schreef Maineye het volgende:
Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) vreest dat de veiligheid van Nederland in het geding komt als er nog meer wordt gesneden in de begroting van Defensie. Dat zei hij dinsdagavond in Nieuwsuur.

wanneer heb wij (nederland een terroristische aanslagen) gehad dan ???

We laten ons allemaal bang maken... Hey welcome to planeet aarde gvd wanneer kunnen we eens gewoon samen leven op deze planeet
Ik doe mee met je kortzichtigheid

Waarom zit er een slot op de voordeur? er is bij mij toch nog nooit ingebroken.
En waarom zitten er gordels in de auto? zeker gedaan om extra bekeuringen uit te schrijven.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:28 schreef Maineye het volgende:
Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) vreest dat de veiligheid van Nederland in het geding komt als er nog meer wordt gesneden in de begroting van Defensie. Dat zei hij dinsdagavond in Nieuwsuur.

wanneer heb wij (nederland een terroristische aanslagen) gehad dan ???

We laten ons allemaal bang maken... Hey welcome to planeet aarde gvd wanneer kunnen we eens gewoon samen leven op deze planeet
Pas als er een gezamenlijke vijand is, dus als er een buitenaardse vijand/invasie is.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:09 schreef Cyclonis het volgende:
Gelijk heeft hij wel, alleen kunnen veel mensen zich tegenwoordig nog moeilijk voorstellen dat er weer een keer een grote oorlog uitbreekt.
Ligt aan je historisch kennis, en het besef van de huidige situatie in de wereld. Maar zelfs als we het budget verdubbelen voor defensie, zal een land als China, of Duitsland of Israel oid ons gewoon weer binnen een week tot de knieen dwingen. We zijn te klein en hebben te weinig strategisch voordeel van onze omgeving om ons goed te kunnen verdedigen.
Als Zwitserland bent en omgeven door bergen ja dan is het makkelijker..
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:08 schreef RickT het volgende:
Alsof je in tijden van oorlog opeens zonder rollator kunt.
Juist dan zijn rollators idd hard nodig met al die landmijnen enzo.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:09 schreef Prion het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk maken wij geen schijn van kans mochten wij daadwerkelijk in een oorlog verwikkeld raken met het oosten( Duitsland/Rusland) of het westen (U.K)

Wat betreft beveiligingen tegen cyberaanvallen heeft deze man wel een goed punt, een goed gecoördineerde cyberaanval kan een compleet land platleggen.
Een normale Oorlog en cyberoorlog zijn twee verschillende zaken. Bij een normale oorlog hebben wij al de manschappen niet voor simpel als dat. Vredes missies etc dat kan gewoon maar je moet niet in gaan zetten op de beste materialen maar kopen wat je nodig heb.

Cyberaanval wel daar heb je goed personeel voor nodig en die ook nog eens goed geschoold zijn. Jammer maar helaas want waar bezuinigen we op.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:09 schreef Prion het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk maken wij geen schijn van kans mochten wij daadwerkelijk in een oorlog verwikkeld raken met het oosten( Duitsland/Rusland) of het westen (U.K)

Wat betreft beveiligingen tegen cyberaanvallen heeft deze man wel een goed punt, een goed gecoördineerde cyberaanval kan een compleet land platleggen.
We maken nu idd geen schijn van kans, omdat we f*kking lazy zijn. Israel is ook een klein landje maar die kunnen zich wél verdedigen mocht het nodig zijn.
Wij zijn gewoon lui en in tijden van oorlog wachten we tot iemand anders het vuile werk heeft opgeknapt en tot die tijd bijten we wel op een houtje of bloembol
Ja, want Duitsland kan elk moment binnenvallen en België wil ook uitbreiden

Rot toch op kansloze zeikvent. xD
is dit geen leuk spelletje voor hem ?


userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:44 schreef tstile het volgende:
[..]


We maken nu idd geen schijn van kans, omdat we f*kking lazy zijn. Israel is ook een klein landje maar die kunnen zich wél verdedigen mocht het nodig zijn.
Wij zijn gewoon lui en in tijden van oorlog wachten we tot iemand anders het vuile werk heeft opgeknapt en tot die tijd bijten we wel op een houtje of bloembol
Ik gaat even verder op jouw kunstwerkje...

Die hele shitzooi heeft Nederland helemaal niet nodig...

Buitengewone intelligente mensen gaan gewoon een potje schaken, als ze klaar zijn schudden ze de hand en praten nergens meer over!

Niet dat Nederland al zo ver is? Maar het kan wel..

Ik wil best wel een potje schaken, maar als ze mij een wapen in mijn handen duwen dan zeg ik: "Bekijk het maar met je klerezooitje!"..

[ Bericht gewijzigd door anoniem_06032013_01 op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:55 ]
De strijdkrachten horen altijd fatsoenlijk materiaal te hebben. Wat als er een aanslag plaats heeft gevonden in Amsterdam of dat er vliegtuigen zijn gekaapt?

De politie alleen is niet capabel genoeg om dit land te verdedigen tegen externe vijanden.
userIcon
Dan moet ze niet constant missies in het buitenland uitvoeren maar in Nederland blijven, is ook nog eens goedkoper.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:44 schreef tstile het volgende:
[..]


We maken nu idd geen schijn van kans, omdat we f*kking lazy zijn. Israel is ook een klein landje maar die kunnen zich wél verdedigen mocht het nodig zijn.
Wij zijn gewoon lui en in tijden van oorlog wachten we tot iemand anders het vuile werk heeft opgeknapt en tot die tijd bijten we wel op een houtje of bloembol
Nou is de situatie daar ook een stuk vijandiger, dus moeten ze wel.
Bovendien, voorkomen is beter dan genezen.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:45 schreef Bass64 het volgende:
is dit geen leuk spelletje voor hem ?


[afbeelding]
Wow apocalypse tanks zonder iron curtain, dat is nieuw.
userIcon
De tanks bij lauwersoog zijn al vervangen
Jonge anti lucht systeem, raketten, shoulder surface to air en wat al aanwezig is. Paar all terrain drones nog en klaar.

Misschien nog investeren in nieuwe Nederlandse defensie producten. Hij kan zelfs universitaire studenten inhuren om taken uit te voeren.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:20 schreef RamteamJax het volgende:
Wat velen al gezegd hebben, we zeggen het nog een keer.
Bezuinigen op defensie is het SLECHTSE wat een land kan doen.

Al ben ik er niet al té van overtuigd, maar wát als de EU uiteen valt ? Moet je eens kijken waar we na 19 jaar zijn, nadat de huidige vorm van de EU in 1993 door 'Het verdrag van Maastricht' ondertekend werd ?

Half Europa verkeerd in financiële moeilijkheden, 20% zit tegen een faillissement aan, 10% is al nagenoeg failliet ..

Wat als de EU uiteen zou vallen ? Dan zijn er een aantal landen heel erg boos op elkaar. En wat gebeurt er als landen erg boos op elkaar zijn als dat niet door religie komt ? Kijk eens naar Iran en Iraq. Kijk eens naar Syrië en Turkije. Kijk eens naar landen in Afrika.

Je kan zeggen dat ik dom lul, maar als familie van een vooraanstaand lid van Defensie in Nederland, kan ik je wel vertellen dat áls de EU uiteen valt, we alles bij moeten zetten om ons te wapenen. Je kan zeggen: oh, maar Duitsland .. daar hoef je niet bang voor te zijn. Ja, dat zeiden ze in 1933 ook, en een x-aantal jaren later viel DLD Nederland binnen. Ook tóen was er enige bezuiniging op Defensie. En DLD wist dat.
nee hoor, alleen maar angstzaaierij om lekker defensie te spekken ! Hopelijk zijn de Nederlanders nuchterder dan de Ami's
userIcon
Met zulke bestuurders heeft de burger geen vijandelijke staten meer nodig.
userIcon
Laten we het omdraaien; kan defensie een terroristische aanslag voorkomen?

Nou nee, dat lukte de VS niet eens (en die besteden 25 % van het staatsbudget aan defensie [en 3 % aan onderwijs]) met 9/11. Het lukte in Nederland niet met Rara. De Molukse treinkaping ging ook niet echt lekker (om een beetje verder terug te kijken).

De terroristische dreiging is een populair speeltje voor politici om vrijheden in te perken; door angst te zaaien kan je stemmen sprokkelen. Maar waarom zou een 'haatbaard' (ik heb zelf een baard, dus ik mag die term gebruiken) HIER een aanslag plegen? Om 'Kunduz'? Door meer op defensie te bezuinigen (en de wil van het volk te volgen - wij wilden in meerderheid geen Kunduz detachement) is er geen Nederlandse buitenlandse inmenging en dus neem je de aanleiding voor een aanslag weg. OPGELOST!
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:06 schreef Arthanos het volgende:
Die kop...
Oh dat is iets uniek van Novum, iedereen en alles zo beroerd mogelijk fotograferen...
userIcon
Als er bij een nieuwe oorlog hetzelfde wordt gereageerd als destijds met de 2de WO door regering en het koningshuis, kan beter gewoon heel het leger opdoeken. hou je nog geld over voor leuke dingen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:52 schreef SiGNe het volgende:
Dan moet ze niet constant missies in het buitenland uitvoeren maar in Nederland blijven, is ook nog eens goedkoper.

Als jij een ander niet helpt hoef je dat andersom ook niet te verwachten, en das niet zo handig zo klein wij zijn he?
Als je zo bang bent, investeer dan op ze minst in verdedigend opzicht en niet aanvallend zoals de JSF.
userIcon
Van mij mag Hillen nog meer oprotten dan ie nu al is, maar hier heeft hij wel een punt. Nog meer van defensie weghalen kan eigenlijk niet meer zonder ernstige gevolgen.

Daar ben ik absoluut geen voorstander van, maar die keuze kan je uiteindelijk wel maken. Jammer genoeg maakt de politiek die keuze niet, net zo min als ze de keuze maakt voor gezondheidszorg, of onderwijs, of..., of...

Dus zal er wel weer blind ergens gesneden worden zonder een keuze te maken en zal het geld dat 'ergens' wordt weggehaald ook wel 'ergens' terecht komen zodat ze het jaar daarop weer allemaal verbaasd zijn 'hoe dat nu weer kan'.
toch heeft die dude gelijk
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:12 schreef zealot het volgende:
Alsof Nederland wat te makken heeft als zeg Duitsland ons aanvalt

Nederland is gewoon te klein om een enorm leger te hebben... maarja minister X wil graag meedoen met de grote jongens zoals Duitsland en Amerika met al die buitenlandse missies in het Midden-Oosten.
Wat maakt het uit hoe groot je leger is? Dat zegt helemaal niks! De Finnen (populatie 5+miljoen) hebben de Russen 100 dagen lang tegen kunnen houden. De Finnen (met een leger van 150.000 man) hadden 40.000 doden en de Russen 250.000.

Uiteindelijk moesten de Finnen zich wel overgeven omdat Frankrijk zijn belofte niet nakwam, maar dat terzijde...

Met een klein, sterk geavanceerd leger kun je zat ''grote jongens'' van je af houden. Kijk maar naar Israel.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:09 schreef Cyclonis het volgende:
Gelijk heeft hij wel, alleen kunnen veel mensen zich tegenwoordig nog moeilijk voorstellen dat er weer een keer een grote oorlog uitbreekt.
Als er weer een grote oorlog komt, gebeurt er het zelfde als de vorige twee keren: dan wordt Nederland binnen een week helemaal bezet.

De ENIGE reden om niet te bezuinigen is zodat Nederland mee kan babbelen aan de grote tafel van bijvoorbeeld de Navo.
Maar ja is dat een paar honderd miljard waard?
We zijn de laatste 50 jaar meer aangevallen door eigen burgers dan dat we zandhazen en vlieggereedschap nodig hebben.
Maar misschien moeten we wel, anders hoeven we ome Sam niet meer te bellen bij probleempjes met geld en zo.
userIcon
quote:

Hillen schetste een situatie waarin alle Nederlanders een rollator hebben, maar dat het land vervolgens wel bezet wordt. "Dan hebben we niets aan die rollators
Hans! Vertel! Vertel! Wie komt ons bezetten? Ik kan denk ik niet slapen vanacht als ik niet weet wie ons komt bezetten.

Zijn het de Duitsers?
Zijn het de Russen?
Zijn het de Chinezen? (Ik dacht dat die ons gewoon opkochten)
Zijn het de Amerikanen?

Vertel! Vertel! ik ben zo nieuwsgierig.
Moet ik al wapens in het bos gaan begraven om straks het verzet in te kunnen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:21 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Je weet dat de Battlestar één zwakke plek heeft toch?
Ja daarom moeten we zorgen dat er geen Windows op draait, alle beveiligings patches geinstalleert zijn, en de software ontwikkelaar geen geile playboy is. :-)
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:54 schreef Prion het volgende:
[..]


Wow apocalypse tanks zonder iron curtain, dat is nieuw.
Superweapons zijn voor mietjes.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:20 schreef RamteamJax het volgende:
Wat velen al gezegd hebben, we zeggen het nog een keer.
Bezuinigen op defensie is het SLECHTSE wat een land kan doen.

Al ben ik er niet al té van overtuigd, maar wát als de EU uiteen valt ? Moet je eens kijken waar we na 19 jaar zijn, nadat de huidige vorm van de EU in 1993 door 'Het verdrag van Maastricht' ondertekend werd ?

Half Europa verkeerd in financiële moeilijkheden, 20% zit tegen een faillissement aan, 10% is al nagenoeg failliet ..

Wat als de EU uiteen zou vallen ? Dan zijn er een aantal landen heel erg boos op elkaar. En wat gebeurt er als landen erg boos op elkaar zijn als dat niet door religie komt ? Kijk eens naar Iran en Iraq. Kijk eens naar Syrië en Turkije. Kijk eens naar landen in Afrika.

Je kan zeggen dat ik dom lul, maar als familie van een vooraanstaand lid van Defensie in Nederland, kan ik je wel vertellen dat áls de EU uiteen valt, we alles bij moeten zetten om ons te wapenen. Je kan zeggen: oh, maar Duitsland .. daar hoef je niet bang voor te zijn. Ja, dat zeiden ze in 1933 ook, en een x-aantal jaren later viel DLD Nederland binnen. Ook tóen was er enige bezuiniging op Defensie. En DLD wist dat.
Ja, al die NSDAP'ers die tegenwoordig weer rondlopen in Duitsland, erg gevaarlijk.
userIcon
Alsof het nu veilig te noemen is
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:14 schreef franske19 het volgende:
[..]

Een enorm leger hebben we al 30 jaar niet meer. Het ergste van al die lui die roepen dat Nederland maar een klein landje is en dus geen leger nodig zou hebben is dat ze zelf niet in zien hoe dom ze zijn.
Tuurlijk hoor,als iemand het niet met je eens bent is tie natuurlijk dom!Jaja!
userIcon
Defensie heeft op dit moment maar 1 taak: de VS bijstaan in hun militaire hobbies. Dat heeft helemaal niets te maken met de veiligheid van Nederland.
"Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) vreest dat de veiligheid van Nederland in het geding komt als er nog meer wordt gesneden in de begroting <snip>"

Tot zover eens - die mensen die nu het geld uit de beurs getrokken wordt onder het mom bezuinigen ( maw hogere belastingen), pikken dat op een gegeven ogenblik niet langer - en dan kan leiden tot onveilige situaties.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:38 schreef Electrood het volgende:
[..]
Tuurlijk hoor,als iemand het niet met je eens bent is tie natuurlijk dom!Jaja!
In dit geval heeft hij 100% gelijk. Mensen die dat zeggen zijn inderdaad dom. Ontzettend dom.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:25 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

In dit geval heeft hij 100% gelijk. Mensen die dat zeggen zijn inderdaad dom. Ontzettend dom.
Dat is op zichzelf geen argument. Daar hoort nog een "want ...." bij, anders is het slechts een ad hominem. En drogredenen als argument gebruiken is sowieso dom.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:27 schreef Molurus het volgende:
[..]


Dat is op zichzelf geen argument. Daar hoort nog een "want ...." bij, anders is het slechts een ad hominem. En drogredenen als argument gebruiken is sowieso dom.
Maar het is geen drogreden. Verder heb je gelijk dat er een "ja, want..." bij hoort
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:29 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Maar het is geen drogreden. Verder heb je gelijk dat er een "ja, want..." bij hoort
Nou... vertel.
userIcon
quote:
'die verder ontkende dat de Joint Strike Fighter een 'speeltje' voor hem is. Hillen vindt het niet kunnen dat andere politieke partijen dat woord in de mond nemen, terwijl de toestellen de veiligheid van Nederland moeten waarborgen.'
Het is ook inderdaad jullie 'speeltje' want samen met die Amerikanen gezellig in Washington, in een groot duur kantoor beslissen met een whisky'tje en een sigaartje erbij. Onnodig dat de JSF de veiligheid moet waarborgen, daar hoef je echt geen JSF voor aan te schaffen. Kijk met de Russen zouden we niet kunnen onderhandelen of ze nog een geinige MiG/Sukhoi straaljagers ergens over hebben. 'Jullie' willen graag 1 Europa, Hillen, neem dan een Europees toestel en durf nou eens nee te verkopen aan de VS! Wees een vent, kom op, je kan het !
userIcon
Hans Hillen, leeghoofdig weekdier die je er bent.

Nederland is NOG NOOIT veilig geweest. 72 jaar geleden liep ons buurland ons in 3 dagen onder de voet.
Je wilt gewoonweg het prestigeprojectje van je oud partijgenoot veilig stellen en een leuk baantje bij de navo ritselen.

En daar mag heel nederland meer voor bloeden dan in welke oorlog ook.
76  van 76 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 03:40 Staande ovatie voor Borgman in Cannes1
» 01:37 [Upd] Broertjes dood gevonden232
» 00:33 Eerste homohuwelijk op Bonaire7
» 19/05 Ministerie ontkent mishandeling in detentiecentrum29


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's