Sap wil aanblijven als GroenLinks-leider

Nederland • Geplaatst door Redactie op 20-08-2012 @ 17:19
print 

GroenLinks-lijsttrekker Jolande Sap wil na de verkiezingen aanblijven als partijleider, ook als haar partij niet meer zetels haalt dan de vier of vijf die de peilingen nu voorspellen. Dat heeft Sap maandag gezegd in een interview op BNR.

Sap wil niet zeggen hoeveel zetels ze hoopt te halen. "Ik wil me niet aan een aantal vasthouden, maar ik zou teleurgesteld zijn als we uitkomen waar de peilingen nu staan. Maar wat de kiezers ons ook gunnen, ik blijf buitengewoon gemotiveerd." Sap zei desgevraagd 'zeker' aan te blijven als de huidige peilingen werkelijkheid worden.

Sap zei zaterdag in een interview met de Volkskrant te betreuren dat ze niet meteen de steun van de leden van GroenLinks heeft gevraagd nadat Femke Halsema haar in december 2010 naar voren had geschoven als nieuwe partijleider. "Dat heb ik nu, na het lijsttrekkersreferendum, duidelijk wel. Dat is vereist om als politiek leider aan de slag te kunnen."

In juni won Sap na veel tumult de lijsttrekkersverkiezing van Tofik Dibi, met 84 procent van de stemmen. Desondanks ligt Sap in eigen kring onder vuur. Vertrekkend Kamerlid Ineke van Gent zei vorige maand dat het fractiebestuur onder Sap niet functioneert. Een ander fractielid dat niet terugkeert, Bruno Braakhuis, speculeerde niet veel later hardop over kandidaten voor de opvolging van Sap.


Bron: Novum


Lees ook:

» 18/08 GL onderzoekt integriteit raadslid42
» 17/08 GL wil Noordzee bomvol windmolens85
» 31/07 GroenLinks wil 80-kilometerzones rond alle steden59
» 26/07 GroenLinks wil verplichte quota voor topvrouwen108


1874 views / 45 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 45 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Haha, Nu nadat ze haar achterban verraden heeft nog willen aanblijven zeker... Op naar de 0 zetels.
Mooi, dan krijgen ze nooit meer dan 5 zetels
Tuurlijk Jolande , lekker met je stekkerdoos blijven spelen meid.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:22 schreef leftfronttire het volgende:
achterlijk wijf is heel de partij kapot aan het maken
Mooi toch
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:26 schreef puntje-tussen-de-bougie het volgende:
Tuurlijk Jolande , lekker met je stekkerdoos blijven spelen meid.
Maar niet in de buurt van dat gratis glaasje water.
Dat lijkt me met de huidige situatie niet echt realistisch.
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:27 schreef Fokking_Hell het volgende:
[..]

Maar niet in de buurt van dat gratis glaasje water.
of juist wel???


das goed voor de spanning
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:22 schreef leftfronttire het volgende:
achterlijk wijf is heel de partij kapot aan het maken
Ik denk dat de impopulariteit van GL niet zo zeer aan Sap als persoon ligt, maar aan het feit dat GroenLinks steeds meer "BruinRechts" aan het worden is.
userIcon
Sap is misschien een goede politica, maar ze is zeker geen goede partijleider. Ze heeft de verkiezing voor het partijleiderschap dan ook niet zozeer gewonnen. Tofik Dibi heeft die strijd verloren waardoor Jolande Sap als enig alternatief overbleef.
man Jigzoz (Redactie Frontpage) 20-08-2012 @ 17:33 fotoboek no homepage
userIcon
Een partij zonder bestaansrecht. Gelukkig zijn ze prima in staat om zichzelf weg te marginaliseren.
userIcon
Ze is niet 'groen' (lonkt naar het CDA), en ze is niet 'links' (lonkt naar de VVD).

Ze had zich beter kunnen aansluiten bij de PVV.

Wat is dat GL toch een verschrikkelijke partij geworden met haar als leidster...
userIcon
Lijkt me een kansloze zaak.

Maar laat haar eerst de resultaten van de verkiezing bezien en dan haar consequenties trekken, dat is waardiger.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:33 schreef budha het volgende:
Sap is misschien een goede politica,...
Ze heeft zich ingelaten met het Kunduz-accoord. Terwijl het tegenwoordig blijkbaar heel stoer is om je kiezers te bruskeren, zo niet een toelatings-eis voor deelname aan een kabinet, had ze voldoende politiek inzicht moet hebben om te weten dat veel GL-kiezers dat niet zouden accepteren, terwijl ze er verder ook weinig voor terugkreeg.

Dat het CDA massaal de kiezers tegen zich in het harnas joeg was weliswaar electoraal niet zo best, maar voor de persoonlijke financiele positie, en toekomstige baantjes van de partijleiding in het bedrijfsleven en Europa, natuurlijk wel heel positief, dus die afweging was snel gemaakt.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:27 schreef Enchanter het volgende:
[..]


Mooi toch
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:28 schreef tomatenrood het volgende:
[..]

Ik denk dat de impopulariteit van GL niet zo zeer aan Sap als persoon ligt, maar aan het feit dat GroenLinks steeds meer "BruinRechts" aan het worden is.
En onder wiens leiding doen ze dat??
man harry64 (Redactie Frontpage) 20-08-2012 @ 17:56 fotoboek no homepage
userIcon
Dat ze als 'kapitein' het zinkende schip niet verlaat is toch een heel klein pluspuntje voor deze stekkerdoos.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:27 schreef leftfronttire het volgende:
beter komt halsema terug
Bedankt.
De rijst zit tegen het scherm.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:56 schreef harry64 het volgende:
Dat ze als 'kapitein' het zinkende schip niet verlaat is toch een heel klein pluspuntje voor deze stekkerdoos.
Ik zie het meer als een ontspoorde trein met een blinde achter het stuur...
userIcon
Zonde en jammer voor Groenlinks. Hiermee is de daling definitief ingezet.
man Jigzoz (Redactie Frontpage) 20-08-2012 @ 18:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 18:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Ik zie het meer als een ontspoorde trein met een blinde achter het stuur...
Nu is er in een trein over het algemeen niet zo gek veel stuurwerk nodig, maar ach.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:45 schreef mvdejong het volgende:
[..]

Ze heeft zich ingelaten met het Kunduz-accoord. Terwijl het tegenwoordig blijkbaar heel stoer is om je kiezers te bruskeren, zo niet een toelatings-eis voor deelname aan een kabinet, had ze voldoende politiek inzicht moet hebben om te weten dat veel GL-kiezers dat niet zouden accepteren, terwijl ze er verder ook weinig voor terugkreeg.

Dat het CDA massaal de kiezers tegen zich in het harnas joeg was weliswaar electoraal niet zo best, maar voor de persoonlijke financiele positie, en toekomstige baantjes van de partijleiding in het bedrijfsleven en Europa, natuurlijk wel heel positief, dus die afweging was snel gemaakt.
Ik vind dat een goedkoop punt. Wilders had de ballen niet om verantwoordelijkheid te nemen en ondanks dat het electoraal niet lekker lag heeft Sap die verantwoordelijkheid wel genomen.

Geen enkele partij is op alle punten tevreden over het akkoord, maar er moest een begroting komen, dus kwam men tot een compromis. Daar heeft Sap ook een paar zaken uitgesleept die GroenLinks via de reguliere weg normaal niet, of pas veel later zou hebben bereikt.

Nou ben je het misschien niet eens met de inhoud van dat akkoord, maar het is wel heel simplistisch om Sap op basis daarvan weg te zetten.
man harry64 (Redactie Frontpage) 20-08-2012 @ 18:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 18:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Ik zie het meer als een ontspoorde trein met een blinde achter het stuur...
Neuh! Een trein rijdt op rails, valt weinig aan te besturen. Een ontspoorde trein rijdt helemaal niet en daar valt dan ook weinig aan te besturen.

Een blinde als machinist op een ontspoorde trein maakt dus heel veel minder blunders als grote roergangster Sap, of leidsvrouwe zo je wilt.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 18:04 schreef budha het volgende:
Geen enkele partij is op alle punten tevreden over het akkoord, maar er moest een begroting komen, dus kwam men tot een compromis. Daar heeft Sap ook een paar zaken uitgesleept die GroenLinks via de reguliere weg normaal niet, of pas veel later zou hebben bereikt.
Wilders nam de verantwoordelijkheid om te staan voor zijn kiezers. Het is helemaal geen blijk van verantwoordelijkheid als je het CDA volgt in het regenteske "ik weet wat goed is, de kiezers zijn dom". Het is gewoon egoisme omdat het "toevallig" voor je eigen bankrekening en carriere wel lekker uitpakt.

Het Kunduz-accoord is een voortzetting van het afwentelen van de crisis op de lagere inkomens. Iemand die pretendeert uit een links hart politiek te willen bedrijven, kan dat niet afkopen met een paar slappe puntjes. En terwijl Sap zichzelf kon overtuigen dat het gerechtvaardigd was, heeft ze de kiezer compleet verkeerd ingeschat.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]


En onder wiens leiding doen ze dat??
Daar is al mee begonnen onder Halsema, Sap heeft die lijn alleen maar doorgezet.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 18:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]

Wilders nam de verantwoordelijkheid om te staan voor zijn kiezers.
En toen stopte ik met lezen
userIcon
volgens mij heeft Sap toch gekozen voor korte-termijn politiek. een handreiking naar Rutte voor die politie-missie in Afghanistan en mevrouw vond zichzelf terug in de huidige noodcoalitie.
dat ze zich vervreemd van haar achterban heeft dan minder waarde.

Jammer, ik vind Sap niet zo geschikt.
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 18:19 schreef budha het volgende:
[..]


En toen stopte ik met lezen
Argumentatie is ver te zoeken?
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 18:38 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]


Argumentatie is ver te zoeken?
Argumentatie is voor het onderbouwen van een mening. Ik heb niet zo'n zin in een discussie over feiten
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 19:17 schreef budha het volgende:
[..]


Argumentatie is voor het onderbouwen van een mening. Ik heb niet zo'n zin in een discussie over feiten
Ah dan stopte je met lezen omdat je het met dat feit eens bent.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 18:04 schreef budha het volgende:
[..]


Ik vind dat een goedkoop punt. Wilders had de ballen niet om verantwoordelijkheid te nemen en ondanks dat het electoraal niet lekker lag heeft Sap die verantwoordelijkheid wel genomen.

Geen enkele partij is op alle punten tevreden over het akkoord, maar er moest een begroting komen, dus kwam men tot een compromis. Daar heeft Sap ook een paar zaken uitgesleept die GroenLinks via de reguliere weg normaal niet, of pas veel later zou hebben bereikt.

Nou ben je het misschien niet eens met de inhoud van dat akkoord, maar het is wel heel simplistisch om Sap op basis daarvan weg te zetten.
Helemaal mee eens, het was het beleid van Rutte, Verhagen en Wilders of het Kunduz akkoord. Nou dan 1000x liever het Kunduz akkoord. En inderdaad heeft Groenlinks voor het eerst écht stappen gemaakt onder Sap al vind ik haar geen goede leider.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 19:17 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]


Ah dan stopte je met lezen omdat je het met dat feit eens bent.
Ik stopte met lezen omdat er onzin werd aangedragen. Ik ga ook niet in discussie met mensen die evolutie ontkennen. Te vermoeiend en daar ben ik gewoon te lui voor.
userIcon
Wat een heerlijk vrouwtje is het toch !

Met zo'n "leider" heb je als partij geen vijanden of concurrentie nodig om ten onder te gaan.
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 19:21 schreef budha het volgende:
[..]


Ik stopte met lezen omdat er onzin werd aangedragen. Ik ga ook niet in discussie met mensen die evolutie ontkennen. Te vermoeiend en daar ben ik gewoon te lui voor.
Het is geen onzin. HIj heeft de stekker uit de gedoogconstructie gehaald omdat ie dit niet kon verkopen aan zn achterban. Dus dat is gewoon een feit. Dat ie verder heel veel punten heeft laten vallen doet daar niks aan af.
userIcon
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 19:22 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]


Het is geen onzin. HIj heeft de stekker uit de gedoogconstructie gehaald omdat ie dit niet kon verkopen aan zn achterban. Dus dat is gewoon een feit. Dat ie verder heel veel punten heeft laten vallen doet daar niks aan af.
Ja, dat betwist ik ook niet. Maar dat is een heel ander verhaal dan: "Wilders nam de verantwoordelijkheid om te staan voor zijn kiezers."
userIcon
Sap, pak nu je koffer maar, het wordt echt niets deze keer
Ik wil graag werkzaam blijven bij mijn baas, ook als de helft van de omzet door mijn toedoen verdwijnt...
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 20-08-2012 @ 21:33 fotoboek homepage
userIcon
Van mij mag ze!
quote:
Op maandag 20 augustus 2012 @ 19:25 schreef budha het volgende:
[..]


Ja, dat betwist ik ook niet. Maar dat is een heel ander verhaal dan: "Wilders nam de verantwoordelijkheid om te staan voor zijn kiezers."
Eens inderdaad. Hij heeft heel veel punten moeten laten vallen. We zien wel hoe het loopt allemaal. Ik weet iig waar ik op stem, alleen die actie van vandaag was wel een typisch gevalletje 'irony is a bitch' maargoed we dwalen af
userIcon
Hopelijk houdt ze zich aan haar woord, dan weten we zeker dat die lutsers nooit meer dan 5 zetels gaan halen.
45  van 45 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 18/08 GL onderzoekt integriteit raadslid42
» 17/08 GL wil Noordzee bomvol windmolens85
» 31/07 GroenLinks wil 80-kilometerzones rond alle steden59
» 26/07 GroenLinks wil verplichte quota voor topvrouwen108


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's