'Postbedrijven maken er een zooitje van'

Iedereen zal er wel eens mee te maken hebben. Een pakketje dat bij de buren bezorgd wordt terwijl dit niet mag. Een brief die nooit aankomt of zelfs een poststuk dat compleet vernietigd binnenkomt. Dagelijks hebben vele mensen hier last van en dagelijks komen er vele meldingen binnen bij de diverse consumentenorganisaties. Helaas hebben de verantwoordelijke overheidsinstanties nog geen actie willen ondernemen.

FOK!users LeeHarveyOswald (Jeroen van Wisse) en Isegrim (Petra de Jong) hebben een website gelanceerd waar consumenten en bedrijven hun grieven over de diverse postbedrijven kunnen achterlaten. "PostNL wordt nu als voorbeeld genomen maar over alle bezorgbedrijven valt wel commentaar te leveren," aldus Jeroen van Wisse. Op de vraag of hij een voorbeeld van een klacht heeft waar hij tegen aanloopt antwoordt hij: "Het pakje is bezorgd bij een dakloze die zich bij toeval in de buurt van onze voordeur bevond en die beweerde de geadresseerde te zijn. De dakloze maakte het pakje open, besloot dat de daarin aangetroffen USB-microscoop niets voor hem was en liet het pakje achter, waarna wij het opengescheurd en wel naast onze deur aantroffen."

Van Wisse hoopt met deze site inzicht te krijgen in de klachten die er spelen op het gebied van postbezorging. Daarnaast hoopt hij dat de bedrijven hun dienstverlening zullen verbeteren nu de klachten in de openbaarheid gebracht zullen worden.