Te water geraakte kleuter overleden

Nederland • Geplaatst door Redactie op 19-07-2012 @ 11:29
print 

De kleuter uit Hendrik-Ido-Ambacht die woensdag minutenlang in een sloot lag is donderdag overleden in het ziekenhuis. Dat meldt de politie. Het jongetje van 3 jaar werd aan het einde van de middag gevonden door werklieden die de sloot schoonmaakten. De knul werd in zorgwekkende toestand naar een ziekenhuis in Rotterdam gebracht.

Het ongeluk gebeurde in de vier tot vijf meter brede sloot langs de Van Galensingel in de Zuid-Hollandse plaats. Hoe het jongetje daarin terecht is gekomen is nog onduidelijk.


Bron: Novum


Lees ook:

» 18/07 Kleuter zwaargewond uit sloot gehaald16
» 01:00 Lichamen vermiste duikers waarschijnlijk gevonden0
» 00:56 Universiteit Maastricht in top jonge universiteiten1
» 19/06 Politie heeft daders moord Wiels in beeld5


4606 views / 47 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 47 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:30 schreef JeMoeder het volgende:
Ouder(s) waar ben je dan ffs?
Beetje kortzichtig. Je hebt totaal geen idee wat er zich heeft afgespeeld. Maag draait zich om als ik me in die ouders verplaats...
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:34 schreef Tim_G het volgende:
[..]

Beetje kortzichtig. Je hebt totaal geen idee wat er zich heeft afgespeeld. Maag draait zich om als ik me in die ouders verplaats...
3 jaar oude kinderen alleen laten terwijl er een grote sloot in de buurt is
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-07-2012 @ 11:41 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:34 schreef Tim_G het volgende:
[..]

Beetje kortzichtig. Je hebt totaal geen idee wat er zich heeft afgespeeld. Maag draait zich om als ik me in die ouders verplaats...
Mjah, als je een dreumes hebt moet je die ten allen tijde in de gaten houden.

Mijn maag draait zich ook om trouwens, verschrikkelijk voor de ouders zelf, maar toch mag ik me afvragen waarom er niet op dit kereltje gelet werd...
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mjah, als je een dreumes hebt moet je die ten allen tijde in de gaten houden.

Mijn maag draait zich ook om trouwens, verschrikkelijk voor de ouders zelf, maar toch mag ik me afvragen waarom er niet op dit kereltje gelet werd...
alsof jij nooit een moment onbewaakt bent geweest op die leeftijd, niemand. kan gewoon niet.
ongeluk zit in een klein hoekje
userIcon
Je zou net even aangesproken worden door een buur en je kind loopt net de sloot in. Je bent zo 5 minuten verder...
userIcon
Oh wat erg! RIV klein ventje, en arme arme ouders
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:39 schreef FlameScorpion het volgende:
[..]


3 jaar oude kinderen alleen laten terwijl er een grote sloot in de buurt is
De illusie hebben dat je dergelijke dingen altijd kunt voorkomen...

Blij dat hij overleden is eigenlijk, vriendin van haar moeder heeft twintig jaar haar kind in coma thuis gehad, das ook geen plezier te noemen...
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:30 schreef JeMoeder het volgende:
Ouder(s) waar ben je dan ffs?
Hark dat je bent, zou je dat hen ook hardop in hun gezicht zeggen?
Internetheld.

quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ga hier maar niet verder op in, uit respect voor de ouders van het kind en het arme kind zelf.

En dan over 'respect' durven te beginnen, lullo.
Wat doet de breedte er nou toe? Is handiger om te weten wat de diepte was...

Maar ja, erg natuurlijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Och ja, ik mag dat natuurlijk niet vragen. Laat maar - was vergeten dat we in NK leefden.
Ahh dus ik mag geen kritiek leveren op jouw kritiek. Je wilt roepen, zonder consequenties.

Was vergeten dat we in NK leven.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-07-2012 @ 12:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:54 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]

Ahh dus ik mag geen kritiek leveren op jouw kritiek. Je wilt roepen, zonder consequenties.

Was vergeten dat we in NK leven.
Maar om eerlijk te zijn, nee ik zou ze het niet in hun gezicht vragen, aangezien ze een voor mij onmeetbaar niveau van verdriet zullen ondergaan en ik ze mijn koude vraag niet zou stellen.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn, nee ik zou ze het niet in hun gezicht vragen, aangezien ze een voor mij onmeetbaar niveau van verdriet zullen ondergaan en ik ze mijn koude vraag niet zou stellen.
Dank je, dat was nou precies wat ik bedoelde.
In de hoop dat mensen 1 seconde langer nadenken voordat ze posten, in de hoop dat ze in die ene seconde genoeg respect op kunnen brengen voor de situatie van de betrokkenen.

Als achteraf blijkt dat de ouders fout hebben gehandeld dan zal ik de eerste zijn die kritiek uit, tot die tijd...
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:30 schreef JeMoeder het volgende:
Ouder(s) waar ben je dan ffs?
Je kan simpelweg je kinderen niet altijd in de gaten houden. Dat is onmogelijk. Je kunt heel erg je best doen om het zo veel mogelijk in de gaten te houden, maar 100% is niet mogelijk.

En er is verder over de situatie niks bekend.
Geen idee of dat kind daar een paar meter vandaan woonde, een middagje met ouders weg was...
Sterker nog, we weten niet eens of de ouders er op dat moment wel waren? Misschien was ie wel onder toezicht van een oppas? Is ie van een pleintje van een peuterspeelzaal gelopen.

Zolang er NIKS bekend is over de situatie kun je niet meteen de schuld afschuiven op de ouders omdat ze er niet naast stonden.
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:30 schreef JeMoeder het volgende:
Ouder(s) waar ben je dan ffs?
Ik heb ook een kind van die leeftijd en ben er super scherp op dat ze altijd in zicht is. Maar zelfs dan ontsnapt ze nog, watervlug. En ze weten verdomd goed wanneer ze weg kunnen glippen.

Ik besef maar al te goed dat dit een heel gevaarlijke leeftijd is. Natuurlijk ga ik er van uit dat het allemaal goed komt maar 100% zekerheid heb je stomweg niet, tenzij je je kind aan een lijntje legt of nooit buiten laat. En zelfs dan weet de kleine er wel voor te zorgen dat het alsnog mis gaat, inventief als ze zijn.

Kortom, roep weer eens als je zelf kinderen hebt (gehad) in die leeftijd.

On topic: heel erg triest wat er is gebeurd. Ik leef mee met het grote verlies van de ouders en familie. Dit wil je echt niet meemaken.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:53 schreef lios het volgende:
Wat doet de breedte er nou toe? Is handiger om te weten wat de diepte was...

Maar ja, erg natuurlijk.
dat maakt voor een 3-jarige niets uit.
Maar ik snap niet dat een kind van 3 in de buurt van een sloot lang genoeg zonder toezicht kan zijn om in een sloot te verzuipen.
sowieso dien je imo altijd in yellow-alert-stand te staan als je kind in de buurt van water is.

En ja, ik stond ook welles buiten te zeveren, maar met 1 oog en 1 oor, de andere waren continu op minime gericht.
Beter overbezorgd dan dit mee te moeten maken.

zelfs nu met 6 zwemdiploma's hou ik haar in de gaten.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-07-2012 @ 12:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:07 schreef FUFR het volgende:
[..]
dat maakt voor een 3-jarige niets uit.
Maar ik snap niet dat een kind van 3 in de buurt van een sloot lang genoeg zonder toezicht kan zijn om in een sloot te verzuipen.
sowieso dien je imo altijd in yellow-alert-stand te staan als je kind in de buurt van water is.

En ja, ik stond ook welles buiten te zeveren, maar met 1 oog en 1 oor, de andere waren continu op minime gericht.
Beter overbezorgd dan dit mee te moeten maken.

zelfs nu met 6 zwemdiploma's hou ik haar in de gaten.
Een kind kan idd al verdrinken in een regenplas, dus de diepte (en trouwens ook de breedte) van het water doet er helemaal niet toe.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Je zou net even aangesproken worden door een buur en je kind loopt net de sloot in. Je bent zo 5 minuten verder...
Ja, je zult als piloot maar eens 5 minuten aan je pik gaan trekken, bam, vliegtuig in een flat.

Verantwoordelijkheid heet dat. Het feit dat niet de ouders maar een stel werklieden het kind uiteindelijk vonden klinkt niet echt lekker.

Maar goed, het lijkt me hoe dan ook een van de ergste dingen die je als ouder kan overkomen.
Ze zijn watervlug op die leeftijd en zien geen enkel gevaar. Ik had mijn kind op die leeftijd meestal aan een soort polsband en nog is het haar wel eens gelukt te ontsnappen. Je hoeft bijv. je tas maar even neer te zetten en ze zijn al weg.
Wat een verdriet zullen die ouders hebben en een schuldgevoel (terwijl dat m.i. niet nodig is).
userIcon
Wat ik alleen niet begrijp is waarom de kleuter werd gevonden door de plantsoenendienst? Stonden die er met hun neus bovenop dan? Zo nee, waar waren de ouders dan? Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar die ouders waren dan toch op zijn minst wel in de buurt? Straal van 50 meter ofzo? Daar lijkt het nu niet op. En dan vind ik het wel nalatig.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:13 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp is waarom de kleuter werd gevonden door de plantsoenendienst? Stonden die er met hun neus bovenop dan? Zo nee, waar waren de ouders dan? Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar die ouders waren dan toch op zijn minst wel in de buurt? Straal van 50 meter ofzo? Daar lijkt het nu niet op. En dan vind ik het wel nalatig.
Daarom geloof ik ook niet dat ie pas 5 minuten weg was, zoals ik gisteren ergens las.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:12 schreef lisa het volgende:
Ze zijn watervlug op die leeftijd en zien geen enkel gevaar. Ik had mijn kind op die leeftijd meestal aan een soort polsband en nog is het haar wel eens gelukt te ontsnappen. Je hoeft bijv. je tas maar even neer te zetten en ze zijn al weg.
Wat een verdriet zullen die ouders hebben en een schuldgevoel (terwijl dat m.i. niet nodig is).
en dat commentaar dat je krijgt als je je watervlugge kind aanlijnt
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:15 schreef FUFR het volgende:
[..]
Daarom geloof ik ook niet dat ie pas 5 minuten weg was, zoals ik gisteren ergens las.
Kan me voorstellen dat hij uit een achtertuin is weggelopen terwijl de ouders/oppassers even niet opletten. Als je dan niet weet welke kant hij op is gewandeld, is het lastig zoeken.

Alle sterkte voor de ouders iig. Veel naarders dan dit kan je nauwelijks overkomen.
userIcon
Wat een drama voor die ouders.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:21 schreef FUFR het volgende:
[..]
dus een 3 jarige in een niet-afgesloten tuin in de buurt van een sloot?
Dan ben je naar keuze achterlijk of achteloos.
Wie weet is de sloot wel een paar straten verder weg. Volgens mij woont half NL wel een paar straten van een sloot vandaan.

En achteloos is het natuurlijk sowieso. Maar elke ouder kan je vertellen dat het echt geen gemakkelijke opgave is om zo'n dreumes 100% van de tijd in de gaten te houden.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]


Wie weet is de sloot wel een paar straten verder weg. Volgens mij woont half NL wel een paar straten van een sloot vandaan.

En achteloos is het natuurlijk sowieso. Maar elke ouder kan je vertellen dat het echt geen gemakkelijke opgave is om zo'n dreumes 100% van de tijd in de gaten te houden.
Deze ouder verteld je toch dat dat nu net je taak is als ouder.
Maar een ongelukje zit in een klein hoekje.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 13:07 schreef FUFR het volgende:
[..]
Deze ouder verteld je toch dat dat nu net je taak is als ouder.
Maar een ongelukje zit in een klein hoekje.
Tuurlijk is dat je taak. Maar de praktijk is vaak lastiger dan de theorie.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-07-2012 @ 13:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 13:16 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]


Vreemd want uit je voorgaande post blijkt gewoon 0,0 respect voor de ouders. Daar beschuldig je ze namelijk van het niet in de gaten houden van hun kind terwijl je niks weet van de hele situatie omtrent de dood van deze kleuter.
Dus afvragen waar de ouders waren staat gelijk aan respectloosheid?
userIcon
Die sloot had daar nooit mogen liggen als er kinderen in een straal van pakweg 3 km wonen! Dempen die handel!
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 13:31 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]


Nee. Het doen van allerlei aannames is respectloos in deze situatie. En dat is precies wat je steeds doet.
je hebt het wel heel vaak over respect. Misschien is het je cultuur of zo maar respecteer dan ook eens een ander zn mening.
userIcon
Je kunt nog zo goed opletten, ongelukken zijn zo gebeurd, zolang we niet weten wat er gebeurd is ku je blijven speculeren, wat overigens totaal zinloos is.

RIP kleintje
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:39 schreef FlameScorpion het volgende:
[..]
zal ook expres zijn gebeurd

3 jaar oude kinderen alleen laten terwijl er een grote sloot in de buurt is
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 12:21 schreef FUFR het volgende:
[..]
dus een 3 jarige in een niet-afgesloten tuin in de buurt van een sloot?
Dan ben je naar keuze achterlijk of achteloos.
en even denken is zeer moeilijk op fok...
misschien is de postbode langs gekomen en heeft poortje niet goed dicht gemaakt JE WEET HET NIET!
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 11:53 schreef lios het volgende:
Wat doet de breedte er nou toe? Is handiger om te weten wat de diepte was...

Maar ja, erg natuurlijk.
want in 5 cm kan je niet verdrinken?
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 14:13 schreef dvogel het volgende:
[..]
want in 5 cm kan je niet verdrinken?
Ja, juist wel, daarom vind ik het belangrijk om dat te noemen. Er zijn nog teveel mensen die denken dat een kleuter niet in ondiep water kan verdrinken en als dit een ondiepe sloot was, dan worden zij ook weer met hun neus op de feiten gedrukt.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 13:28 schreef PietPossum het volgende:
Die sloot had daar nooit mogen liggen als er kinderen in een straal van pakweg 3 km wonen! Dempen die handel!
Terugsturen naar zijn eigen land!
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 15:02 schreef lios het volgende:
[..]

Ja, juist wel, daarom vind ik het belangrijk om dat te noemen. Er zijn nog teveel mensen die denken dat een kleuter niet in ondiep water kan verdrinken en als dit een ondiepe sloot was, dan worden zij ook weer met hun neus op de feiten gedrukt.
Met al die regenplassen verdrinken er straks nog veel meer kleuters
userIcon
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 @ 14:11 schreef T42 het volgende:
[..]


en even denken is zeer moeilijk op fok...
misschien is de postbode langs gekomen en heeft poortje niet goed dicht gemaakt JE WEET HET NIET!
BREAKING NEWS! Kind verdronken door nalatige postbode!!

Hendrik Ido Ambacht - de kleuter die blablablalba, meer tekst hier en hier blablabla aldus een van de Fok!ers

Berichtgeving anno 2012
Vreselijk voor de ouders, of zij wel of niet de toezichthouders op dat moment waren of een ander, doet er niet toe. Feit is en blijft dat het vreselijk is om je kind te verliezen.
47  van 47 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 18/07 Kleuter zwaargewond uit sloot gehaald16
» 01:00 Lichamen vermiste duikers waarschijnlijk gevonden0
» 00:56 Universiteit Maastricht in top jonge universiteiten1
» 19/06 Politie heeft daders moord Wiels in beeld5


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's