Nijmeegse huisbaas huisjesmelker van het jaar

Nederland • 31-05-2012 @ 13:10 •  Redactie
print 

De Nijmeegse verhuurder Emmy van der Tol is uitgeroepen tot huisjesmelker van het jaar. Dat heeft SP-jongerenafdeling Rood donderdag bekendgemaakt, die de dubieuze verkiezing jaarlijks organiseert.

Volgens Rood is de vrouw een 'klassiek voorbeeld'. Van der Tol doet nauwelijks iets aan onderhoud, vraagt te hoge servicekosten voor diensten die ze niet levert en intimideert haar huurders regelmatig. Rood noemt het 'schandalig' hoe zij met haar huurders omgaat.

De SP-jongeren willen dat huisjesmelkers hard aangepakt worden. Rood pleit voor een landelijk vergunningstelsel. Verhuurders die in de fout gaan moet de vergunning worden afgepakt. De SP gaat de kwestie in de Tweede Kamer aan de orde stellen.

De jongerenafdeling roept sinds 2005 jaarlijks de huisjesmelker van het jaar uit. Huurders kunnen hun huisbaas via internet opgeven. Dit jaar kwamen er ruim tweehonderd nominaties binnen. Vorig jaar sleepte de Utrechtse Betty Chang de eer voor de tweede keer in zeven jaar binnen.


Bron: Novum


6704 views / 47 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 47 reacties op deze pagina. (7 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Ongelooflijk hoe sommige verhuurders gewoon studenten kunnen bedreigen en ermee wegkomen.

Het effect van veel vraag en weinig aanbod zonder dat de regels worden nageleefd.

[ Bericht gewijzigd door THEALPHA op donderdag 31 mei 2012 @ 13:29 ]
userIcon
je kunt toch ook ergens anders gaan wonen... ow nee dat kan niet
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:17 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat die studenten zich laten bedrijgen en de huisjesmelker er weg mee laten komen.
Komt doordat ze moeilijk ergens anders heen kunnen. Zoveel aanbod is er niet. En ergens direct intrekken vrijwel onmogelijk.
userIcon
Ik nomineer mijn huisbaas volgend jaar. Wat een ongelofelijke klootzak is dat zeg.
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:20 schreef xBlackHeart het volgende:
Ik nomineer mijn huisbaas volgend jaar. Wat een ongelofelijke klootzak is dat zeg.
Denk dat ik dat ook maar eens moet doen.
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:17 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat die studenten zich laten bedrijgen en de huisjesmelker er weg mee laten komen.
Belagelijk dat die bedrijger alle huurders zit te bedrijgen!
Raar dat bijvoorbeeld taxichauffeurs wel een vergunning moeten hebben, en huizen-verhuurders niet...
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:20 schreef Anoniem46 het volgende:
[..]


[..]


Bedrijgen?
Bedoelen we misschien bedreigen of bedriegen?
Excuses heb het aangepast.
Wel jammer dat ze een keer in Groningen iemand dezelfde prijs hadden gegeven die het niet had verdiend. Heel erg betrouwbaar is het allemaal niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:26 schreef OveralEnNergens het volgende:
[..]

Niemand verplicht je om ver van huis te gaan studeren. Als je HBO volgt hoef je in principe nooit op kamers om binnen redelijke reisafstand van je opleiding te wonen en gewoon bij je ouders te bivakkeren tot je klaar bent.

Studeer je aan de uni dan is het een ander verhaal maar als allemaal die HBO-ers thuis blijven wonen is het woningaanbod voor universitair studerenden ineens zeer ruim ipv krap zoals nu.
Wat een onzin! Je kan als HBO student ook naar kwaliteit van de opleiding kijken en niet alle opleidingen worden aangeboden op alle hogescholen!
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:30 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
Raar dat bijvoorbeeld taxichauffeurs wel een vergunning moeten hebben, en huizen-verhuurders niet...
Inderdaad! Ik werd laatst nog bijna geschept op het zebrapad door zo'n roekeloos met haar huis rijdende huisjesmelker. Ik kon nog net de hoek van het huis ontwijken, maar de regenpijp schampte me.

Veel makelaars verhuren flatjes en kamers tegen redelijke prijzen, dus mocht je op zoek zijn... Nooit zomaar van iemand huren, en zeker niet via van die bureaux die twee maanden huur in hun zak steken voor "bemiddeling".
userIcon
Ik ken een hoop mensen die daar op kamers wonen :D eens rondvragen
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:15 schreef THEALPHA het volgende:
Het effect van veel vraag en weinig aanbod zonder dat de regels worden nageleefd.
^^ Dat. Het gejank van de overheid over scheefhuren, huisjesmelkers en al die andere misstanden wordt uitsluitend veroorzaakt door het door dezelfde overheid veroorzaakte tekort aan kavels-met-bouwvergunning. Zodra bouwen mag zonder tonnen voor een postzegel zand te betalen verdwijnen de tekorten als sneeuw voor de zon, en lost marktwerking met prijs/kwaliteit al dit soort problemene op.
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:54 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Heb jij de VVD ooit wel eens afkeurend over de bankiers gehoord of over andere graaiers, ook die binnen haar eigen partij ik noem maar even Albayrak, Verver. Nee, dan hoor je ze niet want de VVD is in essentie de partij die graaien een warm hart toedraagt.
Dat dat pijnlijk voor je is als VVDer begrijp ik best.
Ik bedoel een bron waarin ze dit soort praktijken expliciet toejuichen. En kom dan niet aanzetten met dit wie zwijgt stemt toe-gelul.

En VVD'er ben ik niet, ook nooit geweest en zal het ook nooit worden, dus....
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:54 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Heb jij de VVD ooit wel eens afkeurend over de bankiers gehoord of over andere graaiers, ook die binnen haar eigen partij ik noem maar even Albayrak, Verver. Nee, dan hoor je ze niet want de VVD is in essentie de partij die graaien een warm hart toedraagt.
Dat dat pijnlijk voor je is als VVDer begrijp ik best.
Wat een droeve reactie..... Hoe triest moet het met je gesteld zijn om zo te reageren als er uit diverse andere partijen vergelijkbare zaken zijn. (ik noem even een Fatima Elatik)

Dit heeft toch niets met de partij te maken, maar puur met de personen. En kom nou niet aan dat het bij de VVD vaker gebeurt, want dan mag je het bewijzen ook.

Iedereen die binnen de kaders van wetten en regelgeving meer geld verdient dan een ander is gewoonweg slimmer bezig dan de rest. Bevalt het je niet, verander de wet/regel. En anders gewoon je mond houden en proberen niet zo te verzuren.
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:26 schreef OveralEnNergens het volgende:
[..]

Niemand verplicht je om ver van huis te gaan studeren. Als je HBO volgt hoef je in principe nooit op kamers om binnen redelijke reisafstand van je opleiding te wonen en gewoon bij je ouders te bivakkeren tot je klaar bent.

Studeer je aan de uni dan is het een ander verhaal maar als allemaal die HBO-ers thuis blijven wonen is het woningaanbod voor universitair studerenden ineens zeer ruim ipv krap zoals nu.
ja hoor, de hogeschool van Texel biedt alle opleidingen immers gewoon aan. O wacht, is er wel een hogeschool op Texel?
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:17 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat die studenten zich laten bedrijgen en de huisjesmelker er weg mee laten komen.
bedrijgen, omfg!!!!!!!!!!!!
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 14:24 schreef XeriuM het volgende:
[..]


bedrijgen, omfg!!!!!!!!!!!!
Nooit student geweest .
userIcon
Waar is de Fok! knokploeg als je die nodig hebt, dat zal ze leren
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 14:24 schreef XeriuM het volgende:
[..]bedrijgen, omfg!!!!!!!!!!!!
Is "slang", samentrekking van Bedrijf en Bedreig
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 14:41 schreef Dophertje het volgende:
Fok! knokploeg


.
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:17 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat die studenten zich laten bedrijgen en de huisjesmelker er weg mee laten komen.
Want studenten hebben echt het geld om het tot een rechtszaak te laten komen?
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 14:45 schreef Little_Pickle het volgende:
[..]


Is "slang", samentrekking van Bedrijf en Bedreig
Ja hij werdt is ook een samentrekking van werd en wordt .
userIcon
quote:


Quote: OveralEnNergens

quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 13:20 schreef THEALPHA het volgende:
[..]


Komt doordat ze moeilijk ergens anders heen kunnen. Zoveel aanbod is er niet. En ergens direct intrekken vrijwel onmogelijk.

Niemand verplicht je om ver van huis te gaan studeren. Als je HBO volgt hoef je in principe nooit op kamers om binnen redelijke reisafstand van je opleiding te wonen en gewoon bij je ouders te bivakkeren tot je klaar bent.

Studeer je aan de uni dan is het een ander verhaal maar als allemaal die HBO-ers thuis blijven wonen is het woningaanbod voor universitair studerenden ineens zeer ruim ipv krap zoals nu.
Pfft dat wordt ook gezegd over MBO opleidingen maar ondertussen werd de MBO opleiding die ik volgde maar op 2 plekken in Nederland gegeven namelijk Utrecht en Apeldoorn. Daarom heb ik de eerste twee jaar (van mijn 16e tot mijn 18e) zelf de reiskosten van 13 euro per dag destijds moeten betalen.

En de HBO opleiding die ik nu volg wordt ook alleen in Arnhem, Breda en Venlo gegeven ....

Voor mij zijn Arnhem en Utrecht prima te doen, maar ik begrijp dat mijn klasgenoten die uit Den Helder en Goes moeten komen liever op kamers gaan wonen.
userIcon
quote:
Op donderdag 31 mei 2012 @ 14:09 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

3 woorden: PvdA, vriendjespolitiek, subsidie.

Er is geen enkele partij die zoveel geld laat vloeien in de zakken van bevriende clubjes die uit ex-partijleden bestaan dan de PvdA.

En dan is er nog D66. Met Jos Elbers bijvoorbeeld. Die van InHolland dus.

Nee, ik ben bang dat graaien niet exclusief is voorbehouden aan de VVD.

Alle partijen doen het.
Maar de VVD is wel de partij die opkomt voor de rijkere Nederlanders. Daarom blijft ook de Hypotheek aftrek zoals hij nu is, wat het gunstigst is voor rijken, en wordt de belastingvrije kilometervergoeding opgeheven. Wat voor de rijken in principe geen verschil maakt, terwijl de hard werkende Nederlander nog minder inkomsten heeft.
userIcon
Inmiddels ben ik 6 huisbazen verder, 2 in Den Haag en 4 in Nijmegen. Heb aan het begin van mijn studenten tijd bijna een jaar bij haar gehuurd. Was echt slecht daar, toen al (2007). In de tussentijd zijn er 4 een huisjes melker gebleken waarbij deze vrouw nog mee viel. Als huurder ben je particulier echt nergens voor beschermd. en iedere keer is het weer een gevecht op je borg terug te krijgen. Kijk er naar uit om te gaan kopen!