S. de Jong, Lens, Maher en Anita afvallers bij Oranje

Euro 2012 • Geplaatst door Stefan (sportfreak) dm op 26-05-2012 @ 14:41
print 

Siem de Jong, Jeremain Lens, Adam Maher en Vurnon Anita zijn niet opgenomen in de definitieve EK selectie van het Nederlands Elftal. Bondscoach Bert van Marwijk heeft de spelers niet opgenomen in de  definitieve selectie van 23 spelers.  

Debutanten Jetro Willems en Luciano Narsingh zijn wel geselecteerd. Ook Wilfred Bouma en Ron Vlaar maken deel uit van de selectie. "Ik heb uitgebreid de tijd genomen om met de afvallers te spreken en hun uitleg gegeven over het hoe en waarom", aldus Van Marwijk. "Daar hadden zij na hun goede werk recht op. Ze kunnen met opgeheven hoofd het trainingskamp verlaten."

De definitieve selectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City) en Tim Krul (Newcastle United).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Wilfred Bouma (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV) en Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).


Bron: NOS-TT


Lees ook:

» 01/07 [Euro 2012] Uitslag finale: Spanje - Italië75
» 29/06 Nederlandse volk wil Hiddink als bondscoach53
» 28/06 [1/2 finale] Uitslag Duitsland - Italië63
» 27/06 [1/2 finale] Uitslag Portugal - Spanje51


5256 views / 62 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 62 reacties op deze pagina. (12 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
Bouma mee Bertje toch
userIcon
Redelijk bizarre keuzes. Maher en Anita voor Bouma en L. de Jong was logischer geweest.
Als we kans willen maken op de titel moeten we hopen dat er in de verdediging niemand geblesseerd raakt.
Anders moet Bouma misschien invallen, dan ben je beter af met zn 10-en.
Ik ga er tenminste vanuit dat Bert geen basisplaats voor die kneus in gedachten had.
userIcon
Bert met zijn voorkeur voor PSV spelers

Bouma Strootman Willems

Mag hopen dat geen enkele van bovenstaande spelers aan spelen toe komen
waar Maher speelt heb je er al teveel en anita is verdedigend nog slechter dan bouma en de plek waar hij wel goed uit de verf komt heb je al van Bommel , de Jong , Schaars en Strootman.

En Luuk de Jong nja liever van Wolfswinkel dan.
Bert heeft een vreemde fascinatie voor stokoude PSV verdedigers. Vorig toernooi al Ooijer nu Bouma. Luuk de Jong is ook onbegrijpelijk. Uit vorm, ziek. Wat is er is mis met mannen in vorm als Dost of Van Wolfswinkel?
userIcon
S. de Jong, Lens, Maher teveel concurrentie op hun postities, verder zou het gaan tussen Anita en Schaars waarsch, Schaars speelt in buitenland, meer ervaring kan als linksback. is opzich te begrijpen vanuit de bondscoach maar had toch Anita meegenomen, Schaars is pure middelmaat
userIcon
wie zijn wij om de keuzes van Bert van Oranje te betwisten als een stel notoire domoren. BERT VAN ORANJE COACH ZONDER FRANJE!!!! ORANJE LEIDEN DAT KAN JE ONZE ODE AAN BERT VAN ORANJE!!! BERT BERT BERT!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=O0_qUPzPM3M
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:53 schreef naabgamer het volgende:
waar Maher speelt heb je er al teveel en anita is verdedigend nog slechter dan bouma en de plek waar hij wel goed uit de verf komt heb je al van Bommel , de Jong , Schaars en Strootman.

En Luuk de Jong nja liever van Wolfswinkel dan.
Luuk de Jong is ten eerste nog veels te wisselvallig, en ten tweede kampt hij al tijden met een keelontsteking.

Ik had dan persoonlijk liever een ander type spits meegenomen als pinchhitter, zoals Bas Dost.

Anita vind ik persoonlijk een uitstekende verdedigende middenvelder en kan ook op de meeste andere posities prima uit de voeten. Ik zie hem liever dan Nigel de Jong. Maar we hebben idd meer dan genoeg verdedigende middenvelders.

Sneijder heeft al een seizoen niet meer echt fatsoenlijk gespeeld, en afgelopen dinsdag ook erg matig, dus wat dat betreft zou ik Maher er voorlopig zeker nog even bij gehouden hebben.
maakt niet uit, na een week kunnen ze naar huis.
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:06 schreef RubenSosa het volgende:
Willems

Opstelling zal wel zo worden:

Stekelenburg, V.d.Wiel, Heintiga, Matthijsen, Schaars/Willems
V.Bommel N.de Jong,
Sneijder
Robben v.Persie en Affelay
Huntelaar MOET spelen. Heel simpel.
-------------Stekelenburg-----------------
Vd Wiel--Heitinga--Mathijsen--Willems/Schaars
--------v. Bommel----vd. Vaart-----------
v.Persie-------Sneijder--------Robben
---------------Huntelaar-----------------

Dit zou ik gebruiken tegen Denemarken, die zich waarschijnlijk in zullen graven. Tegen de aanvallende Duitsers en Portugezen zou ik toch Nigel op de plek van vd Vaart zetten.

Hopen dat Bert RvP en Huntelaar samen laat spelen. Toch vrees ik dat Kuijt op de linkerkant gaat komen, om de linksback verdedigend beter te ondersteunen.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:12 schreef nietvoordepoes_ het volgende:
[..]


Gast kijk wat je zegt.. Dost? Doe even normaal man. Van Wolfswinkel moet zich nog verder ontwikkelen maar als die zo doorgaat zit die er over 2 jaar wel bij. Luuk de jong is veel bewegelijker en imo een veel betere afmaker dan bv Dost .
De Jong is al vrij lang ziek.
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:15 schreef alpeko het volgende:
[..]


De Jong is al vrij lang ziek.
...en ook daarvoor al vrij wisselvallig.

Heeft echt wel talent, maar ik vond het onbegrijpelijk dat Twente Janko zo makkelijk liet gaan.
Doel: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City) en Tim Krul (Newcastle United).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Wilfred Bouma (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV) en Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Wanneer je als leek de namen weg streept, en enkel kijkt naar de clubs per linie, zie je meteen wat in Nederland de sterke linie is en wat de zwakke.
Pff die Fred bitterbal Bouma wel? Kom op zeg...
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Huntelaar MOET spelen. Heel simpel.
Hoe erg ik het daar ook mee eens ben is Van Marwijk met zijn opstelling net zo voorspelbaar als met zijn selectiebeleid. En dat betekent dus helaas Van Persie in de spits.
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:26 schreef JoeyC het volgende:
[..]
Hoe erg ik het daar ook mee eens ben is Van Marwijk met zijn opstelling net zo voorspelbaar als met zijn selectiebeleid. En dat betekent dus helaas Van Persie in de spits.
...dan hoop ik dat Huntelaar de eer aan zichzelf houdt en gewoon lekker op vakantie gaat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:25 schreef Alloch het volgende:
Doel: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City) en Tim Krul (Newcastle United).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Wilfred Bouma (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV) en Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Wanneer je als leek de namen weg streept, en enkel kijkt naar de clubs per linie, zie je meteen wat in Nederland de sterke linie is en wat de zwakke.
AS Roma
Ajax - Everton - Malaga - PSV
AC Milan - Man. City/PSV
Bayern Munchen - Inter Milan - Arsenal
Schalke '04

Als Nigel speelt heb je 11 verschillende clubs in het veld staan :-o
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:46 schreef Artillerieschaap het volgende:
Redelijk bizarre keuzes. Maher en Anita voor Bouma en L. de Jong was logischer geweest.
Wat jij doet is appels met peren vergelijken. Met Bouma heb je een extra centrale verdediger in huis en een stand in links back. Met Luuk de Jong heb je een extra spits in huis en bij nood een nummer 10 of eventueel nog vals op de flanken. Met Anita heb je een speler voor op het middenveld wat al zwaar bezet is dus daar heb je niks aan. Dan zou hij alleen mee moeten gaan als stand in links back. Niet erg logisch. Het zelfde geldt voor Maher, die enkel op het middenveld uit de voeten kan waar het al druk bezet is.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:52 schreef Llorar het volgende:
Als we kans willen maken op de titel moeten we hopen dat er in de verdediging niemand geblesseerd raakt.
Anders moet Bouma misschien invallen, dan ben je beter af met zn 10-en.
Ik ga er tenminste vanuit dat Bert geen basisplaats voor die kneus in gedachten had.
Op zich heb je gelijk, maar toen Ooijer 2 jaar geleden tegen Brazilië inviel hield ik ook mijn hart vast. Maar hij deed het prima. Laten we met de gedachte 'de wonderen zijn de wereld nog niet uit' richting het EK afreizen!
Nou het EK kunnen we dus vergeten. Bouma, Willems, Schaars dat zijn allemaal middelmatige verdedigers. Daar winnen we echt geen prijzen mee.

Anita stak er dan met kop en schouders boven uit op de linksback positie. Zelfs op als verdedigende middenvelder is hij een stuk beter dan De Jong, van Bommel of Strootman.

Wat is Van Marwijk toch zo een conservatieve fossiel. OPROTTEN MET DEZE GOZER ECHT! Direct ontslaan
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:47 schreef paraDOTbe het volgende:
Gut oh gut... Zie al de nieuwe Bertjes in spe hier van hun klote maken! Alsof van Marwijk niet weet wat hij doet...
Van Marwijk liet het laatste grote toernooi ook Huntelaar op de bank zitten terwijl Van Persie het hele toernooi heeft lopen falen...

Ik vind Van Marwijk een goede coach hoor, maar dat betekent niet dat we het dan maar met al zijn beslissingen volmondig eens hoeven te zijn.

Hij geeft soms bepaalde spelers iets teveel krediet en vertrouwen, ook wanneer ze niet in vorm zijn of het niveau eigenlijk niet (meer) aankunnen.
userIcon
Mooie selectie, ik ben er klaar voor!
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Van Marwijk liet het laatste grote toernooi ook Huntelaar op de bank zitten terwijl Van Persie het hele toernooi heeft lopen falen...

Ik vind Van Marwijk een goede coach hoor, maar dat betekent niet dat we het dan maar met al zijn beslissingen volmondig eens hoeven te zijn.

Hij geeft soms bepaalde spelers iets teveel krediet en vertrouwen, ook wanneer ze niet in vorm zijn of het niveau eigenlijk niet (meer) aankunnen.
Je kan niet zeggen dat v. Persie het niveau niet aankan. Dat heeft hij dit seizoen heel erg duidelijk gemaakt. Het probleem alleen is dat v. Marwijk teveel vast houd aan een systeem. En v. Persie niet binnen dit systeem als spits past. Bij arsenal heeft hij geen snijder achter zich die de ruimte op het middenveld opeist en kan hij zich soms terug laten zakken om daar een actie te maken, waar hij heel erg goed in is. Bij het nederlands elftal past een diepe spits zoals huntelaar beter dan een schaduwspits als v.Persie.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:57 schreef alpeko het volgende:
Bert heeft een vreemde fascinatie voor stokoude PSV verdedigers. Vorig toernooi al Ooijer nu Bouma. Luuk de Jong is ook onbegrijpelijk. Uit vorm, ziek. Wat is er is mis met mannen in vorm als Dost of Van Wolfswinkel?
Ooijer was op dat moment een ajaccied Daarbij moet je even wat verder kijken dan je neus lang is. Jij denkt namelijk in hokjes. Voor iedere speler heb jij waarschijnlijk 1 positie in gedachten. In de praktijk werkt het zo niet, en heeft een speler die op meerdere posities uit de voeten kan een groot voordeel. Luuk de Jong is zo'n speler die voorin op een aantal posities uit de voeten kan, alsmede op nummer 10. Dat hebben Dost en Van Wolfswinkel niet. (Buiten dat vind ik de Jong nog steeds beter en zie ik in hem de toekomstige spits van Oranje)
userIcon
Nou, komt ie, Oranje 2012:

------------------------------ van Persie/Huntelaar --------------------------

Kuijt/Robben/Afellay ----------------------------------- Robben/Narsingh

------------------------------ Sneijder/v/d Vaart -----------------------------

------------------- de Jong/Strootman -- van Bommel -------------------

Willems/Schaars -- Mathijsen -- Heitinga -- v/d Wiel/Boulahrouz

-------------------------------- Stekelenburg --------------------------------

Heel veel succes Bert van ORANJE!!!

Robben idd 2 keer, Robben op links, indien Narsingh op rechts!
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:09 schreef zwaktebaard het volgende:
De zwakste schakel is de rechtsback positie van het Nederlands Elftal. Belachelijk dat van der Wiel nog wordt geselecteerd. Totaal onwaardige speler voor Oranje. Er moeten toch veel betere spelers te vinden zijn voor de rechtsback positie

Bert wordt wakker!!
Ik vond het ook vreemd dat Van Rhijn niet is opgeroepen, want die heeft meer indruk gemaakt op die positie dan Vd Wiel de laatste jaren.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:09 schreef zwaktebaard het volgende:
De zwakste schakel is de rechtsback positie van het Nederlands Elftal. Belachelijk dat van der Wiel nog wordt geselecteerd. Totaal onwaardige speler voor Oranje. Er moeten toch veel betere spelers te vinden zijn voor de rechtsback positie

Bert wordt wakker!!
Dat is nu net het probleem... Die is er dus niet
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:25 schreef Alloch het volgende:
[..]


Dat is nu net het probleem... Die is er dus niet
Van. Rhijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Huntelaar MOET spelen. Heel simpel.
Is ook mijn opstelling niet. Ik denk gewoon dat Bert deze elf opstelt.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:20 schreef FiRePaTH het volgende:
Nou, komt ie, Oranje 2012:

------------------------------ van Persie/Huntelaar --------------------------

Kuijt/Robben/Afellay ----------------------------------- Robben/Narsingh

------------------------------ Sneijder/v/d Vaart -----------------------------

------------------- de Jong/Strootman -- van Bommel -------------------

Willems/Schaars -- Mathijsen -- Heitinga -- v/d Wiel/Boulahrouz

-------------------------------- Stekelenburg --------------------------------

Heel veel succes Bert van ORANJE!!!

Robben idd 2 keer, Robben op links, indien Narsingh op rechts!
Alleen Kuyt zeker niet en laat Schaars maar spelen dan. Voor de rest prima en dan worden we Europees kampioen!
userIcon
Ja ja Maher, je voelt je nu wel genaaid? Kort geleden maakte je de keuze om voor Nederland uit te komen (V. Marwijk was zelfs zeer enthousiast) en nu wordt je niet geselecteerd voor het EK selectie

Had dan voor Marokko gekozen, gegarandeerd op een basisplaats !!
userIcon
quote:
Op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:02 schreef kreekie het volgende:
maakt niet uit, na een week kunnen ze naar huis.
Dat schreeuwde we 4 jaar geleden ook... was dat niet de regerend wereldkampioen in onze groep toen?
38  van 62 reacties op deze pagina. (12 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 01/07 [Euro 2012] Uitslag finale: Spanje - Italië75
» 29/06 Nederlandse volk wil Hiddink als bondscoach53
» 28/06 [1/2 finale] Uitslag Duitsland - Italië63
» 27/06 [1/2 finale] Uitslag Portugal - Spanje51


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's