Belgische minister boos over weigering hand

Internationaal • Geplaatst door Redactie op 24-05-2012 @ 20:47
print 

De Belgische minister van volksgezondheid en sociale zaken Laurette Onkelinx is gegriefd door de weigering van een Israëlische politicus om haar de hand te schudden. Het voorval gebeurde in Genève, waar Onkelinx de ultraorthodoxe onderminister van volksgezondheid Yaakov Litzman ontmoette.

Onkelinx maakte melding van de weigering op haar Facebook-pagina. "Voor de tweede keer in mijn leven heeft een minister geweigerd me de hand te schudden omdat ik een vrouw ben", schrijft de bewindsvrouw voor de Franstalige Parti Socialiste. De eerste keer ging het om een Iraanse minister. "Ik heb schone handen!", reageert ze verontwaardigd.

Hoofdredacteur van het Belgische tijdschrift Joods Actueel Michael Freilich beschuldigt Onkelinx van spelletjes. Volgens Freilich heeft de bewindsvrouw en vicepremier er in het verleden geen moeite mee gehad als mensen haar op religieuze gronden weigerden de hand te schudden.

Freilich baseert zich daarbij op uitspraken van Pinchas Kornfeld, de secretaris-generaal van de ultraorthodoxe gemeente van Antwerpen. "Ik heb Onkelinx reeds tientallen keren ontmoet het voorbije decennium en ze weet zeer goed dat ik haar nooit een hand zou geven", zo zei Kornfeld tegen het tijdschrift.


Bron: Novum


Lees ook:

» 06:15 Man rijdt in op menigte VS, 60 gewonden0
» 05:10 'Meteorietinslag in Mexico'2
» 00:30 Pakistaanse politica Hussain doodgeschoten25
» 18/05 Weer arrestatie wegens schietpartij Toulouse3


6513 views / 100 reacties
Reacties op dit bericht
36  van 100 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
quote:
"Ik heb Onkelinx reeds tientallen keren ontmoet het voorbije decennium en ze weet zeer goed dat ik haar nooit een hand zou geven", zo zei Kornfeld tegen het tijdschrift.
Lekker kinderachtig weer.
De vraag is eerder waarom ze zo een vieze orthodoxe gek een hand zou willen geven.
userIcon
Israel is dus even extreem als Iran, wat dit betreft....
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 20:54 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ben ik de enige die dit niet erg vind? Je kunt hoog of laag springen, een hand krijg je niet. Dat is nou eenmaal hun gebruik. Ik weet van moslims dat zij vrouwen op een andere eerbiedige manier begroeten, dus het is niet alsof ze vrouwen negeren. Laat het gewoon gaan, dit is zo triviaal.
Hoe worden vrouwen dan eervol begroet? puur interesse.
man mouthman (Redactie Frontpage) 24-05-2012 @ 20:56 fotoboek homepage
userIcon
Zie je Geert? Die joden zijn net zo'n achterlijk volkje..
userIcon
Waar wij de Koran van beschuldigen staat ook in onze bijbel, bv een overspelige vrouw moet gestenigd worden, in islam landen leven ze volgens hun geloof, wij vonden dat niet ok dus zijn we er maar van afgestapt, wij kozen voor het kapitalisme.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 20:56 schreef Coen4d het volgende:
[..]


Hoe worden vrouwen dan eervol begroet? puur interesse.
Ze worden gewoon genegeerd. En da's de eervolle methode. De oneervolle methode is dat ze in hun gezicht gespuugd worden en voor hoer worden uitgescholden.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 20:58 schreef Vince_Taylor het volgende:
Waar wij de Koran van beschuldigen staat ook in onze bijbel, bv een overspelige vrouw moet gestenigd worden, in islam landen leven ze volgens hun geloof, wij vonden dat niet ok dus zijn we er maar van afgestapt, wij kozen voor het kapitalisme.
Nee, wij kozen voor de verlichting.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 20:57 schreef zo-is-het het volgende:
[..]


Een (onder)minister heeft een iets andere taak en functie dan gewoon een burger, natuurlijk....
Dat maakt het niet minder kinderachtig hoor. Oh, jij bent een Jood, jouw hand schud ik niet.
userIcon
Waar is de tweet van Wilders? Als een moslim dit had gedaan had je hem waarschijnlijk overal bovenuit gehoord
userIcon
quote:
Ja, dat soort dingen zouden moslims nooit doen
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:03 schreef padlarf het volgende:
Waar is de tweet van Wilders? Als een moslim dit had gedaan had je hem waarschijnlijk overal bovenuit gehoord
Maar dit is iets heel anders
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:10 schreef Interloper het volgende:
[..]


Ja, dat soort dingen zouden moslims nooit doen
Met het verschil dat moslim extremisten een big deal zijn en extremisten van andere geloven genegeerd worden of hun wandaden als 'incidenten' worden weggezet.
userIcon
Iemand weigeren de hand te schudden is gewoon respectloos. Ik als moslima schud mensen de hand,en kijk ze in de ogen.

Precies zoals iemand doet als hij/zij doet als ze zich aanpast in het land waar ze verblijven.
userIcon
Misschien kan een vinger wel.

quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:11 schreef zo-is-het het volgende:
[..]


Nu jij nog....
Die tijd heb ik achter me. Intolerantie kan niet met tolerantie bestreden worden, da's ondertussen wel duidelijk geworden. Ik voel dus meer voor het verwijderen van lieden die zich niet kunnen aanpassen.

Herinner je je nog die Marokkaanse minister die laatst die Belgische bewindsvrouw negeerde? Ik had hem ter plekke op laten pakken, laten boeien, een bord om zijn nek gehangen met de tekst "Ik moet respect tonen voor mijn gastvrouw in haar huis" en hem naakt in een open kar achter een tractor naar het vliegveld getransporteerd en hem in het eerste vliegtuig het land uit gepleurd.

Ik denk dat de boodschap bij de Achmeds in Marokko dan wel zou overkomen.
userIcon
Die beroepsjoden zijn bang dat ze een 'onreine' vrouw aanraken.
Als ze zwanger is, zou er niets aan de hand moeten zijn.

Maar dan zou ik weigeren die jood aan te raken. Dat pist maar wild in het rond zonder voorhuid...
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:23 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

Die tijd heb ik achter me. Intolerantie kan niet met tolerantie bestreden worden, da's ondertussen wel duidelijk geworden. Ik voel dus meer voor het verwijderen van lieden die zich niet kunnen aanpassen.

Herinner je je nog die Marokkaanse minister die laatst die Belgische bewindsvrouw negeerde? Ik had hem ter plekke op laten pakken, laten boeien, een bord om zijn nek gehangen met de tekst "Ik moet respect tonen voor mijn gastvrouw in haar huis" en hem naakt in een open kar achter een tractor naar het vliegveld getransporteerd en hem in het eerste vliegtuig het land uit gepleurd.

Ik denk dat de boodschap bij de Achmeds in Marokko dan wel zou overkomen.
Mooie interpretatie van de Shari'a.
userIcon
Laat mensen lekker zelf beslissen of ze iemand een handje willen geven of niet.

In sommige landen is het gebruikelijk om iemand een zoen te geven, maar dat betekent niet dat je daar verplicht aan mee moet doen.
userIcon
Joden die gaan discrimineren !!!!!
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:30 schreef Yi-Long het volgende:
Laat mensen lekker zelf beslissen of ze iemand een handje willen geven of niet.

In sommige landen is het gebruikelijk om iemand een zoen te geven, maar dat betekent niet dat je daar verplicht aan mee moet doen.
Handenschudden in het Westen is als buigen in Japan: het is veel meer dan een begroeting: het is een teken van respect en beleefdheid.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:36 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]


Handen schudden is formeel en achterhaald.
Ik wens je veel plezier met je sollicitatiegesprekken.

Gewoon weigeren iemand de hand te schudden en zeggen wat je hierboven zegt. Dan komt het helemaal goed met je.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:39 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]


Lees eens wat ik zeg. Formeel. Oftewel: prima bij sollicitatiegesprekken of bij officiële zaken, anders ouderwets, suf en achterhaald.
En deze ontmoeting in Geneve was dus een officiele zaak.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:41 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

En deze ontmoeting in Geneve was dus een officiele zaak.
Zeg ik ergens dan dat ik er tegen ben?
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 20:54 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ben ik de enige die dit niet erg vindt? Je kunt hoog of laag springen, een hand krijg je niet. Dat is nou eenmaal hun gebruik. Ik weet van moslims dat zij vrouwen op een andere eerbiedige manier begroeten, dus het is niet alsof ze vrouwen negeren. Laat het gewoon gaan, dit is zo triviaal.
Helemaal mee eens, vrouwen zijn niet gelijk aan mannen, ze dienen ook niet deel te nemen in de maatschappij, zeker niet zonder hoofddoek, liever nog een boerka. Wat denken ze wel, het enige recht wat ze hebben is om verkracht te worden en de enige juiste straf te accepteren, stenigen. Dat is de positie van de vrouw, zo triviaal.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:44 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]

Helemaal mee eens, vrouwen zijn niet gelijk aan mannen, ze dienen ook niet deel te nemen in de maatschappij, zeker niet zonder hoofddoek, liever nog een boerka. Wat denken ze wel, het enige recht wat ze hebben is om verkracht te worden en de enige juiste straf te accepteren, stenigen. Dat is de positie van de vrouw, zo triviaal.
Blaas het maar lekker op joh, slippery slope
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 20:58 schreef Vince_Taylor het volgende:
Waar wij de Koran van beschuldigen staat ook in onze bijbel
Welke ONZE bijbel praat jij over? Het merendeel van intelligent Nederland is niet gelovig. De kerk is voor oude mensen of jonge mensen met oude gedachtegang. en dan heb ik het nog niet eens over verlichting. Dat kan hier ook, dat is het mooie... zeg maar eens dat je ongelovig bent in Iran (of Isreal wat dat betreft)
man Jigzoz (Redactie Frontpage) 24-05-2012 @ 21:55 fotoboek no homepage
userIcon
Ik schud joden ook nooit de hand.

O, nee. Da's dan weer discriminatie. O nee, nog erger: racisme. O nee, Nog erger: antisemitisme!!!
man Jigzoz (Redactie Frontpage) 24-05-2012 @ 21:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:53 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]


Gelovig zijn = dom zijn? Ik heb les van hoogleraren en professoren die gelovig zijn.
Dom niet nee. Wel schizofreen.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:44 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]

Helemaal mee eens, vrouwen zijn niet gelijk aan mannen, ze dienen ook niet deel te nemen in de maatschappij, zeker niet zonder hoofddoek, liever nog een boerka. Wat denken ze wel, het enige recht wat ze hebben is om verkracht te worden en de enige juiste straf te accepteren, stenigen. Dat is de positie van de vrouw, zo triviaal.
Laat je moeder het maar niet lezen jochie, anders heb je weer een vleer om je oren te pakken.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:55 schreef Jigzoz het volgende:
Ik schud joden ook nooit de hand.

O, nee. Da's dan weer discriminatie. O nee, nog erger: racisme. O nee, Nog erger: antisemitisme!!!
Dit is de reactie die ik eigenlijk had willen plaatsen. Maar dan met "Semieten" ipv "joden".
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dom niet nee. Wel schizofreen.
Ik hoop dat je sarcastisch bent Jigzoz, deze reactie gaat ver, zelfs voor jou.
man Jigzoz (Redactie Frontpage) 24-05-2012 @ 21:58 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:57 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

Dit is de reactie die ik eigenlijk had willen plaatsen. Maar dan met "Semieten" ipv "joden".
Ach, één pot nat...
36  van 100 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 06:15 Man rijdt in op menigte VS, 60 gewonden0
» 05:10 'Meteorietinslag in Mexico'2
» 00:30 Pakistaanse politica Hussain doodgeschoten25
» 18/05 Weer arrestatie wegens schietpartij Toulouse3


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's