'Bijstandsfraudeurs onvoldoende aangepakt'

Nederland • Geplaatst door Redactie op 14-05-2012 @ 19:36
print 

Bijstandsfraudeurs worden nauwelijks aangepakt. Volgens het Landelijk Contact Sociaal Rechercheurs (LCSR) investeren gemeenten te weinig in grote onderzoeken, waardoor veel fraudeurs vrij spel hebben. Dat meldt RTV Utrecht maandag.

Het LCSR vermoedt dat tien tot twintig procent van de mensen in de bijstand fraudeert. Dit zou betekenen dat er jaarlijks een half miljard tot een miljard euro in zakken van fraudeurs verdwijnt. Volgens het LCSR is in 2010 53 miljoen aan bijstandsfraude opgespoord.

De branchevereniging wil dat gemeenten meer prioriteit geven aan opsporing van fraudeurs. Zij zouden de gevangenis in moeten. Het beboeten van de fraudeurs heeft geen zin, want dan wordt de schuld alleen maar hoger, stellen de rechercheurs.


Bron: Novum


Lees ook:

» 09/05 Tiels echtpaar tilt sociale dienst voor 139 mille50
» 09/05 Miljoenen meer aan zorgfraude opgespoord24
» 26/03 Bijstand bebaarde handenweigeraar terecht gekort47
» 13/03 Pakkans bijstandsfraudeurs vergroot24


4499 views / 88 reacties
Reacties op dit bericht
88  van 88 reacties op deze pagina. (11 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
bijstandlokkers inzetten!!!

-- edit --

of lokfraudeurs??
userIcon
HAHAHA.....dus beboeten kan niet want dan wordt de schuld hoger?!?

Als ik godverdomme mijn boete of rekeningen niet betaal, dan wordt hij ook hoger!

Lekker goed praten die gore paupers die de staat uitnemen.

Ik heb nog nooit bij het UWV moeten bedelen in ieder geval.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:39 schreef davids1976 het volgende:
HAHAHA.....dus beboeten kan niet want dan wordt de schuld hoger?!?

Als ik godverdomme mijn boete of rekeningen niet betaal, dan wordt hij ook hoger!

Lekker goed praten die gore paupers die de staat uitnemen.

Ik heb nog nooit bij het UWV moeten bedelen in ieder geval.
Dat werkschuwe tuig die bewust niet willen werken moet je hun uitkering afpakken.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:42 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dat werkschuwe tuig die bewust niet willen werken moet je hun uitkering afpakken.
Precies, maar dat is een utopie!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:43 schreef davids1976 het volgende:
[..]


Precies, maar dat is een utopie!
Helaas wel.
Je word in dit land meer gestraft als je werkt dan wanneer je je hele leven op je luie reet zit en allerlei toeslagen krijgt.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:44 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Helaas wel.
Je word in dit land meer gestraft als je werkt dan wanneer je je hele leven op je luie reet zit en allerlei toeslagen krijgt.
Ja, of je moet 3 woorden Nederlands spreken, en dan wordt je ook op handen gedragen door ribbroek dragende kabeltrui types op geitenwollensokken!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:39 schreef maily het volgende:
bijstandlokkers inzetten!!!

-- edit --

of lokfraudeurs??
Hehe....

Jij bent vast een Lokfokker!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:45 schreef davids1976 het volgende:
[..]


Ja, of je moet 3 woorden Nederlands spreken, en dan wordt je ook op handen gedragen door ribbroek dragende kabeltrui types op geitenwollensokken!
Inderdaad, laat die lui lekker de poen voor ontwikkelinghulp, de uitkeringen etc. ophoesten, zij willen het zo graag.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:44 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Helaas wel.
Je word in dit land meer gestraft als je werkt dan wanneer je je hele leven op je luie reet zit en allerlei toeslagen krijgt.
Ach gut...
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:47 schreef davids1976 het volgende:
Hehe....

Jij bent vast een Lokfokker!
misschien wel een Fokkerlokker...
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:47 schreef PufPuf het volgende:
Deze rechercheurs spreken natuurlijk voor eigen parochie, alleen de cijfers al: ze vermoeden dat tussen de 10 en 20 procent fraudeert. ik geloof er geen hol van.
En dan nog: vermoeden. Ik dacht juist dat deze lieden op harde cijfers af zouden moeten gaan.
Maar goed bashers, kom er maar in.
Ik geloof er eerlijk gezegd ook weinig van. Tussen de 10 en 20 procent is wel heel erg veel..
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:48 schreef Ali55J het volgende:
Lastige kwestie. Fraudeurs moeten inderdaad worden aangepakt, maar wel op de correcte manier. Privacy gegeven mogen nooit zomaar nagekeken worden. Laat staan dat telefoon gesprekken worden nagetrokken of zelfs in computers wordt ingebroken onder het mom van onderzoek naar fraudeurs. Pas is zeer ernstige gevallen ben ik van mening dat bijvoorbeeld de politie mee mag luisteren naar telefoon gesprekken of mag kijken in computers.
Ben jij al gecontroleerd?
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:48 schreef Smiggel het volgende:
Lang leve het sociale beleid!
Wacht maar tot jij je baan opeens kwijtraakt.
nee je moet ook die werkgevers die dat soort pratijken laat doen ook straffen fraudeurs pakken ook de wergevers flink beboeten
man mouthman (Redactie Frontpage) 14-05-2012 @ 19:51 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:47 schreef PufPuf het volgende:
Deze rechercheurs spreken natuurlijk voor eigen parochie, alleen de cijfers al: ze vermoeden dat tussen de 10 en 20 procent fraudeert. ik geloof er geen hol van.
En dan nog: vermoeden. Ik dacht juist dat deze lieden op harde cijfers af zouden moeten gaan.
Maar goed bashers, kom er maar in.
De regels zijn ook strenger geworden he. ik vermoed dat het hier vooral gevallen betreft die niet opgeven dat hun kinderen nog thuiswonen enzo.
userIcon
En aan de andere kant van het palet worden kapitalen uitgegeven aan ondernemers en belangenclubjes die alles al hebben.
Waarom zijn er mensen met een voltijdsjob, die desondanks zo miserabel betaald worden dat ze moeten aankloppen om op uitkeringsniveau te komen? Met alle bureaucratie van dien.
Is dat het nieuwe bedrijfsmodel: Het UWV voor je personeelskosten laten opdraaien?
Spek moet je snijden waar het zit, van botten wordt het mes bot.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:49 schreef davids1976 het volgende:
[..]


Ik ken zat van die lui die de hele dag voor de deur hangen, en geen reet uitvoeren, maar wel kunnen auto rijden, de kroeg in gaan, en dure dingen kopen.

Die zou je nou eens van het balkon moeten afgooien en mishandelen.

Of ben ik nu te cru?
Mijn buurman, 46, werkt al 25 jaar niet meer..
Zogenaamd afgekeurd, maar wel constant aan auto's van vrienden sleutelen..
Woont groter dan ik (nog 2 weken), en voert de hele dag niks uit.
Heeft achter op zijn hoofd een middelvinger getatoeerd,zodat meneer nergens aan de bak hoeft.
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:51 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
[..]


Wacht maar tot jij je baan opeens kwijtraakt.
Dan krijg ik nog altijd een ww en zit je niet gelijk in de bijstand! Pffff...

Maar vrees niet voor m'n baan! En dan nog... omdat je in de bijstand zit, betekent het niet dat je de boel moet belazeren!!!

Juist door dat soort oplichters worden de mensen die wel werken iedere keer weer gepakt. Tenslotte moeten de uitkeringen ergens vandaan komen (uit de zakken van de werkende Nederlander).
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Mijn buurman, 46, werkt al 25 jaar niet meer..
Zogenaamd afgekeurd, maar wel constant aan auto's van vrienden sleutelen..
Woont groter dan ik (nog 2 weken), en voert de hele dag niks uit.
Heeft achter op zijn hoofd een middelvinger getatoeerd,zodat meneer nergens aan de bak hoeft.
Ja, en het heeft nog een betekenis ook! ...
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:49 schreef maily het volgende:
[..]
misschien wel een Fokkerlokker...
..of een motherfokker..
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:52 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Bedankt voor je inhoudelijke reactie op mijn reactie over de privacy...
Het was maar een vraag Ali
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:52 schreef Smiggel het volgende:
[..]


Dan krijg ik nog altijd een ww en zit je niet gelijk in de bijstand! Pffff...

Maar vrees niet voor m'n baan! En dan nog... omdat je in de bijstand zit, betekent het niet dat je de boel moet belazeren!!!
Als je wil werken, dan kan je werken.. tenzij je echt op leeftijd bent..
Anders kan je echt wel aan het werk, ook al is het onder je niveau.
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:47 schreef PufPuf het volgende:
Deze rechercheurs spreken natuurlijk voor eigen parochie, alleen de cijfers al: ze vermoeden dat tussen de 10 en 20 procent fraudeert. ik geloof er geen hol van.
En dan nog: vermoeden. Ik dacht juist dat deze lieden op harde cijfers af zouden moeten gaan.
Maar goed bashers, kom er maar in.
Ok.
Dat zijn allemaal linkse gemeenten, die dat laten gebeuren !
userIcon
Zo, weer een stokpaardje van rechts om weer een wig te drijven tussen groepen mensen, de beroemde 2 deling in de maatschappij.Diegene die aantoonbaar misbruik maken keihard aanpakken, dat staat buiten kijf, maar is het nou 1, 10 of 20 procent, eerst dat boven tafel.
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:54 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als je wil werken, dan kan je werken.. tenzij je echt op leeftijd bent..
Anders kan je echt wel aan het werk, ook al is het onder je niveau.
Helemaal mee eens. Iedereen die kan werken aan het werk zetten! En anders gewoon de uitkering stop zetten. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:54 schreef Heberg het volgende:
[..]
..of een motherfokker..
We hadden het over lokkers!

Niet over mothers!

Alhoewel bestaan er wel weer Mother fietsen.....moeder fietsen dus.....hahaha...uche....hmm...

Waar ligt die ritalin nou weer.....
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:54 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als je wil werken, dan kan je werken.. tenzij je echt op leeftijd bent..
Anders kan je echt wel aan het werk, ook al is het onder je niveau.
Gelukkig heb ik werk. Maar zeg zelf eens, er zijn nu 500.000 werklozen, waar kan jij 500.000 banen vandaan toveren?
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:56 schreef Smiggel het volgende:
[..]


Helemaal mee eens. Iedereen die kan werken aan het werk zetten! En anders gewoon de uitkering stop zetten. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Uitzonderingen zijn er altijd, maar de meeste kunnen wel werken hoor! Vooral buitenlanders hebben er een handje van om uitkering te trekken. Solliciteren altijd voor een baan die ze toch niet krijgen!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:58 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Jouw reactie is totaal ongenuanceerd. Er zijn ook nog mensen met allerlei ziektes waardoor werken heel moeilijk of zelfs onmogelijk is. Vergeet de gehandicapten, autisen, verslaafden en mensen met psychische problemen niet.
Dan zijn er nog genoeg mensen die thuis zitten en wel kunnen werken.
Zoals een hoop landgenoten van jou, die te beroerd zijn om te werken maar via hun uitkering en bijgesnabbel in de drugs wel een dikke BMW kunnen rijden.
man mouthman (Redactie Frontpage) 14-05-2012 @ 20:00 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:58 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Jouw reactie is totaal ongenuanceerd. Er zijn ook nog mensen met allerlei ziektes waardoor werken heel moeilijk of zelfs onmogelijk is. Vergeet de gehandicapten, autisen, verslaafden en mensen met psychische problemen niet.
Afgezien van verslaafden hebben die meestal geen bijstandsuitkering... En terecht.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:58 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Jouw reactie is totaal ongenuanceerd. Er zijn ook nog mensen met allerlei ziektes waardoor werken heel moeilijk of zelfs onmogelijk is. Vergeet de gehandicapten, autisten (fixed), verslaafden en mensen met psychische problemen niet.
Het gaat om fraudeurs ...

Niet om mensen die het nodig hebben!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:54 schreef Heberg het volgende:
[..]
..of een motherfokker..
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:57 schreef maily het volgende:
[..]

dat moet ik toch aan jou vragen?
Ik heb toch al?
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
Heeft achter op zijn hoofd een middelvinger getatoeerd,zodat meneer nergens aan de bak hoeft.
die zou ik een toupetje geven...
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:00 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan zijn er nog genoeg mensen die thuis zitten en wel kunnen werken.
Zoals een hoop landgenoten van jou, die te beroerd zijn om te werken maar via hun uitkering en bijgesnabbel in de drugs wel een dikke BMW kunnen rijden.
Ja, maar dat is een beschermd dier soort! Daar mogen we niks tegen doen, want anders is het discriminatie.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:01 schreef davids1976 het volgende:
Ik heb toch al?
o, toenet was je die nog kwijt
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:03 schreef davids1976 het volgende:
[..]


Ja, maar dat is een beschermd dier soort! Daar mogen we niks tegen doen, want anders is het discriminatie.
Klopt, maar zelf mogen ze wel vrouwen en andersgekleurden aftuigen.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:04 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Ach kom Mongool, je hebt nog niet gevolgd welke effecten het vrije markt (lees graai) denken van Mark Rutte heeft op de Nederlandse economie?
Ik dacht altijd dat er achter je naam een enigszins intelligent persoon zat. Hopelijk bewijs je dat nog eens.
Nee jij reageert erg intelligent?
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Klopt, maar zelf mogen ze wel vrouwen en anders gekleurden aftuigen.
Waar we het nu over hebben zit heel veel Nederlanders dwars, zelfs de sommige buitenlanders irriteren aan hun eigen soort. Nou, en dan is het wel heel erg!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:03 schreef maily het volgende:
[..]

o, toenet was je die nog kwijt
Nou geef maar dan! Alleen geen chocola, want anders krijg ik rare dromen!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:06 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Tja en dan heb je mensen als Groenink de graaiende ABN-AMRO directeur die nu thuis zit met een vette uitkering van 24 miljoen en waar we met zijn allen voor hebben moeten betalen om de schade die deze schoft veroorzaakt heeft weer op te lossen.
Daar is het bedrag aan bijstandsfraude peanuts bij.
Euh...24 miljoen tegen over miljarden en miljarden al die jaren?
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:01 schreef maily het volgende:
[..]
Woordspelletje, no sweat.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:09 schreef Heberg het volgende:
[..]
Woordspelletje, no sweat.
fieuw...
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:06 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Tja en dan heb je mensen als Groenink de graaiende ABN-AMRO directeur die nu thuis zit met een vette uitkering van 24 miljoen en waar we met zijn allen voor hebben moeten betalen om de schade die deze schoft veroorzaakt heeft weer op te lossen.
Daar is het bedrag aan bijstandsfraude peanuts bij.
Het bedrag misschien (hoewel met 10-20%), maar de impact op de maatschappelijk solidariteit is vele malen hoger.
logisch wie wil er nou uitgemaakt worden voor racist, nazi etc..
userIcon
Oplossing is simpel, zorg dat alle vaste lasten automatisch worden ingehouden, en geef ze een pasje waarmee ze voor een X bedrag kleding, eten, etc kunnen betalen bij de aldi/zeeman. Dan nog 100 euro zakgeld en klaar..
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:50 schreef davids1976 het volgende:
[..]


Ben jij al gecontroleerd?
Dat is ook onzin, als je gratis geld krijgt van de overheid dan vind ik dat de overheid vergaande bevoegdheid heeft om te kijken of je niet aan het frauderen bent.

Als je het daar dan niet mee eens bent dan weiger je de uitkering toch?
userIcon
quote:
Zij zouden de gevangenis in moeten. Het beboeten van de fraudeurs heeft geen zin, want dan wordt de schuld alleen maar hoger, stellen de rechercheurs.
Ah, maar ze in de gevangenis stoppen, dat scheelt lekker veel geld.

€ 208 per dag maar liefst (althans drie jaar geleden, inmiddels nog meer)

Laat ze dan dwangarbeid doen voor hun geld, dan levert het nog wat op.
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:22 schreef PufPuf het volgende:
[..]
Onze solidariteit word nu zwaar op de proef gesteld nu wij als burgers elke keer miljarden moeten bezuinigen en op moeten draaien voor de schade die door de graaiende bankiers veroorzaakt is.
De schade door bijstandsfraude is hierbij vergeleken minimaal en waarschijnlijk slechts weer een afleidingsmanoeuvre om toch iemand de schuld te kunnen geven. En laten we wel wezen het is toch verdomde makkelijk om altijd een bepaalde groep de zwarte piet toe te spelen.
Die schade is net zo goed door ons zelf gekomen, erg simpel om alleen bankiers er alleen de schuld van te geven. Wij wilden toch lenen, wij wilden toch een hogere hypotheek, wij wilden toch alles wat ons hartje begeerd? Dus zijn we net zo goed schuldig....Echter iemand die bijstandsfraude pleegt is daar alleen zelf schuldig aan en profiteert daar alleen zelf van, niet hardwerkende mensen die vervolgens dat geld moeten opbrengen.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:22 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Onze solidariteit word nu zwaar op de proef gesteld nu wij als burgers elke keer miljarden moeten bezuinigen en op moeten draaien voor de schade die door de graaiende bankiers veroorzaakt is.
De schade door bijstandsfraude is hierbij vergeleken minimaal en waarschijnlijk slechts weer een afleidingsmanoeuvre om toch iemand de schuld te kunnen geven. En laten we wel wezen het is toch verdomde makkelijk om altijd een bepaalde groep de zwarte piet toe te spelen.
Ow pardon ik had je verhaal niet goed gelezen, gaf je per ongeluk een minnetje .
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:39 schreef maily het volgende:
bijstandlokkers inzetten!!!

-- edit --

of lokfraudeurs??
Die hebben we al, we halen ze tegenwoordig uit het buitenland..Goedkoper en zo...
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:49 schreef deNeger het volgende:
Oplossing is simpel, zorg dat alle vaste lasten automatisch worden ingehouden, en geef ze een pasje waarmee ze voor een X bedrag kleding, eten, etc kunnen betalen bij de aldi/zeeman. Dan nog 100 euro zakgeld en klaar..
Zouden ze het ermee redden denk je? Meestal hebben ze geld tekort, anders gingen ze niet naar de voedselbank.
Het is wel een goed idee, maar kost veel tijd denk ik.
Overigens vind ik ook dat fraudeurs aangepakt moeten worden, al denk ik niet dat het er zoveel zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 21:26 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Zouden ze het ermee redden denk je? Meestal hebben ze geld tekort, anders gingen ze niet naar de voedselbank.
Misschien een veel te dure ambtenaar er op zetten die alles voor ze gaat uitrekenen?
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 21:15 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
[..]


Ow pardon ik had je verhaal niet goed gelezen, gaf je per ongeluk een minnetje .
Gebeurt mij ook weleens. Ze mogen het wel op een andere plek zetten.
Maareh, ik geef hem dan wel een plusje.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 21:00 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Dat bewijst dat je er nog steeds geen bal van snapt. het redden van die bank kost Nederland miljarden doordat de directeur alleen even snel zijn eigen zakken aan het vullen was.
Ja, want daar ligt het allemaal aan wijsneus!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:58 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Jouw reactie is totaal ongenuanceerd. Er zijn ook nog mensen met allerlei ziektes waardoor werken heel moeilijk of zelfs onmogelijk is. Vergeet de gehandicapten, autisen, verslaafden en mensen met psychische problemen niet.
Ali, ook deze mensen kunnen werken. Het is dan wel niet fulltime op een hoog niveau, maar werk is werk.

Ik vind dat iedereen MOET werken. Dit is niet alleen voor de economie belangrijk, maar ook voor de persoonlijke gesteldheid. Werken levert sociale contacten op, waardoor je uit je isolement komt. Autisten leren met mensen omgaan, mensen met een psychische stoornis komen uit hun schulp, verslaafden krijgen een doel en gehandicapten voelen zich gewaardeerd.

De jouw o zo geliefde SP stelt, dat iedereen moet werken NAAR VERMOGEN. dit betekend dat een gehandicapte echt niet bij de jumbo achter de kassa hoeft als hij het downsyndroom heeft en daardoor met een slappe tong de kassa onder kwijlt. Deze persoon kan bijvoorbeeld wel een boer helpen met het voeren van varkens, ook al heeft de boer er weinig aan. Hij doet dan iets voor zijn uitkering.

Zo krijg je mensen die een CV opbouwen en misschien toch uit hun uitkering kunnen komen en voor een baas aan de slag kunnen! Ook al had je dit niet van te voren kunnen denken.

Dit is voor de persoon in kwestie ook veel beter, deze krijgt een beter zelfbeeld, sociale contacten, waardering van buitenaf!
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 21:33 schreef davids1976 het volgende:
[..]


Ja, want daar ligt het allemaal aan wijsneus!
Het ligt niet aan de directeur, die heeft zijn scheepjes meestal wel op het droge. Dat alles aan banken gekoppeld is is wel een probleem. Banken die met geld spelen van anderen en als het fout gaat aankloppen bij de overheid want anders wordt het een chaos.

Tijd voor de goede oude sok..
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 20:24 schreef PufPuf het volgende:
[..]

Je gaat er ook direct van uit dat de cijfers die de rechercheurs bij elkaar bedenken, ze "vermoeden" direct waar zijn.
Ik geloof er niets van.
Dus aan de ene zijde heb je heel veel mensen die een uitkering trekken en daarvan geloof jij hen op de blauwe ogen dat er nauwelijks gefraudeerd wordt.

Aan de andere kant heb je de professionals die verstand hebben van fraude opspeuren en jarenlange ervaring hebben in het vak en die geloof je dus niet op hun woord.

Kunnen we dan bij deze gewoon vaststellen dat jij bevooroodeeld bent en dus geen objectieve blik hanteert?
userIcon
quote:
Dit zou betekenen dat er jaarlijks een half miljard tot een miljard euro in zakken van fraudeurs verdwijnt

nog altijd een schijntje vergeleken met wat er verdwijnt in de zakken van bankdirecteuren.
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 22:02 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]


nog altijd een schijntje vergeleken met wat er verdwijnt in de zakken van bankdirecteuren.
Dus is het daarmee prima dat uitvreters hele dagen thuis zitten en in hun inkomen worden voorzien zonder enige vorm van tegenprestatie?
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:42 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dat werkschuwe tuig die bewust niet willen werken moet je hun uitkering afpakken.
Dat niet alleen.. Maar de frauders ook terug laten betalen. Boetes werken niet omdat de schuld oploopt dat vind ik veel te makkelijk... Zo komen ze er makkelijk mee weg. Werkkampen inrichten , dat meen ik serieus. Het geld van hardwerkende Nederlanders jatten door onterecht een uitkering te krijgen, dan betaal/verdien je het maar terug! In dienst van de staat gesteld worden en zo je schuld afbetalen. Klaar.
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:39 schreef davids1976 het volgende:
HAHAHA.....dus beboeten kan niet want dan wordt de schuld hoger?!?

Als ik godverdomme mijn boete of rekeningen niet betaal, dan wordt hij ook hoger!

Lekker goed praten die gore paupers die de staat uitnemen.

Ik heb nog nooit bij het UWV moeten bedelen in ieder geval.
ik bedel ook niet ik zie het als schadevergoeding voor de belachelijke bezine prijs de hoge sigarette prijs en mijn bekeuringen. die ga ik echt niet zelf betalen
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:39 schreef davids1976 het volgende:
HAHAHA.....dus beboeten kan niet want dan wordt de schuld hoger?!?

Als ik godverdomme mijn boete of rekeningen niet betaal, dan wordt hij ook hoger!

Lekker goed praten die gore paupers die de staat uitnemen.

Ik heb nog nooit bij het UWV moeten bedelen in ieder geval.
Klopt ja zolang je je rekeningen kan betalen mag je ook alle boetes betalen.

Zo is het nieteens mogelijk om gevangenisstraf te krijgen ipv een boete bij een verkeersovertreding
Het erge is ook dat ze dus al tientallen jaren geld wegsmijten naar onterechte uitkeringen.

Het gaat dus niet om x miljoen per jaar, maar over miljarden in de afgelopen decennia.

Pas nu ook de overheid eens moet gaan bezuinigen gaan ze kijken naar de grootste gaten in hun vergiet
man Okaht (Redactie Frontpage) 14-05-2012 @ 23:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:49 schreef davids1976 het volgende:
[..]


Ik ken zat van die lui die de hele dag voor de deur hangen, en geen reet uitvoeren, maar wel kunnen auto rijden, de kroeg in gaan, en dure dingen kopen.

Die zou je nou eens van het balkon af moeten gooien en mishandelen.

Of ben ik nu te cru?
Nee hoor. Dit is vrij normaal taalgebruik op FOK!.

Maarre ... je tikt dit terwijl je in je smerige onderbroekje achter je PC zit te stinken. Maar heb je ook daadwerkelijk het lef om iemand echt van een balkon te gooien? Of schijt je in het echte leven diezelfde toch al smerig onderbroek onder als je die lui tegenkomt?
Die figuren die wel in een dikke wagen rondrijden, maar tegelijkertijd ook in de bijstand zitten... die mogen ze direct aanpakken.

Maar als een bijstandsmoeder er een paar middagen per maand bij klust om uit de schulden te blijven etc... dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
quote:
Op maandag 14 mei 2012 @ 19:50 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Ik geloof er eerlijk gezegd ook weinig van. Tussen de 10 en 20 procent is wel heel erg veel..
Hangt er vanaf wat er onder frauderen wordt verstaan. Alleenstaande moeder in de bijstand en dochter van 14 is aan het vakkenvullen bij AH. Zijn toch extra inkomsten op dat adres.
Of extraatje van de voedselbank.....

Maar inderdaad diegene die vangt en er lekker fulltime bij zwartwerkt, hard aanpakken. De bak in en een cursusje 'De maatschappij en ik'
userIcon
Zo vreemd vindt ik deze cijfers niet. Ik ken helaas ook een aantal bijstand trekkers en deze mensen hebben een beter leven dan ik terwijl ik me elke dag in het zweet moet werken voor minder. Het probleem is dus misschien niet de fraude, maar eerder de hoogte van de uitkering en de vele subsidie mogelijkheden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:09 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Zo vreemd vindt ik deze cijfers niet. Ik ken helaas ook een aantal bijstand trekkers en deze mensen hebben een beter leven dan ik terwijl ik me elke dag in het zweet moet werken voor minder. Het probleem is dus misschien niet de fraude, maar eerder de hoogte van de uitkering en de vele subsidie mogelijkheden.
Dan moet je die gierige baas van je meer geld vragen.
Het is op zich knap om minder te verdienen dan iemand die 70% van het minimumloon krijgt. En dan moet je je ook elke dag in het zweet werken. Ik zou het niet pikken.
88  van 88 reacties op deze pagina. (11 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09/05 Tiels echtpaar tilt sociale dienst voor 139 mille50
» 09/05 Miljoenen meer aan zorgfraude opgespoord24
» 26/03 Bijstand bebaarde handenweigeraar terecht gekort47
» 13/03 Pakkans bijstandsfraudeurs vergroot24


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's