CDA-kiezers kritisch over draai

Nederland • 03-05-2012 @ 09:21 •   dm bennootje
print 

Twee derde van de CDA-kiezers vindt het ongeloofwaardig dat demissionair minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies (CDA) opeens tegen het boerkaverbod is. 57 procent van de achterban van de christendemocraten wil dat het verbod op de boerka alsnog doorgaat. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.

Spies zei woensdag in een interview in de Volkskrant dat ze geen voorstander meer is van het boerkaverbod en het verbieden van de dubbele nationaliteit. Eerder verdedigde ze beide maatregelen, maar na de breuk met gedoogpartner PVV neemt de bewindsvrouw, die tevens kandidaat is voor het partijleiderschap, afstand van de plannen.

Die draai wordt door 77 procent van alle kiezers als ongeloofwaardig gezien. Kiezers van het CDA zijn nog het meest vergevingsgezind. Van de PVV-stemmers vindt 97 procent haar ongeloofwaardig. Driekwart van de VVD-kiezers is dezelfde mening toegedaan en onder de PvdA- en SP-achterban vindt respectievelijk 85 en 87 procent haar ongeloofwaardig.

Zeven op de tien geënquêteerden vindt de nieuwe opstelling van Spies 'een voorbeeld van het soort politiek waar ik een hekel aan heb'. Zeven op de tien CDA-kiezers vindt dit ook.


CDA-kiezers kritisch over draai (Foto: Novum)


Bron: Novum


5139 views / 45 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 45 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Rutte had in de vorige verkiezingscampagne gewoon gelijk.
Het CDA neemt de standpunten over van de partij die met ze wil regeren.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 09:28 schreef Daggerspine het volgende:
Rutte had in de vorige verkiezingscampagne gewoon gelijk.
Het CDA neemt de standpunten over van de partij die met ze wil regeren.
Dat doen ze altijd inderdaad. En het zijn vaak de achterlijkste standpunten.
userIcon
http://www.welingelichtek(...)n-standspuntgen.html

Toen het CDA nog gelukkig regeerde met steun van de PVV stond op de site van het CDA te lezen waarom de partij fel tegen mensen met twee paspoorten was. En waarom het een staatsbelang was dat de 400 boerkadraagster in Nederland vervolgd werden.
Maar nu is de partij van mening veranderd, zoals een slang van huid verwisselt. 'Een PVV-dingetje'. noemt CDA-prominent Sterk de standpunten. Margriet Vromans van Tros-kamerbreed (lees hier haar verhaal) ontdekte dat de standpunten die ooit ferm op de site stonden nu zijn verdwenen. De geschiedenis geretoucheerd

http://www.villamedia.nl/(...)schiedherschrijving/
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 09:28 schreef Daggerspine het volgende:
Rutte had in de vorige verkiezingscampagne gewoon gelijk.
Het CDA neemt de standpunten over van de partij die met ze wil regeren.
Ik stel voor dat ze zich hernoemen naar de KVP.

De Kameleonitische Volkspartij.
man Pumatje (Forum Moderator) 03-05-2012 @ 09:41 fotoboek no homepage
userIcon
Is die partij bezig met expres zichzelf naar de klote helpen ofwat ?
userIcon
CDA+geloofwaardig=
Zo muts, wat ga je daar nou aan doen als 57% van de leden tegen de dan ben je niet goed bezig dus krijgen ze nog minder stemmen in september.

Het lijkt wel of ze het daarom doen om zo het CDA de nekslag te geven.
userIcon
haha gegokt en verloren, hypocriete opportunisten.. op naar de 0 zetels
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 09:48 schreef budha het volgende:
Ik ben verre van een fan van het CDA en handig hebben ze het duidelijk niet gedaan.

Maar kom op. Iedereen wist dat dit een PVV-ding was en dat het verbod er sowieso niet zou zijn gekomen zonder de gedoogsteun van de PVV.
Gaat nog leuk worden als alle wetten worden afgeschaft zodra de indiener niet meer aan de macht is.. CDA had niet mee moeten doen aan die politieke samenwerking als ze er echt tegen zijn..
userIcon
Politieke partij aanhangen en dan kritisch zijn op draaien
userIcon
Het CDA heeft haar geloof.
De werkelijkheid is nooit belangrijk geweest.
En zetels krijgen ze toch wel. Er zijn altijd nog genoeg boeren die het CDA bijvoederen.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 09:38 schreef HansvD het volgende:
Is gewoon even de PVV fucken.

Alles wat de PVV wil gewoon terugdraaien.

Mooi!
Ja, eigenlijk was ik vóór, maar omdat de PVV ook vóór is ben ik nu lekker tegen! Lekker puh! Nana nanana! :6
userIcon
quote:
Zeven op van de tien CDA-kiezers vindt dit ook.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 09:52 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Gaat nog leuk worden als alle wetten worden afgeschaft zodra de indiener niet meer aan de macht is.. CDA had niet mee moeten doen aan die politieke samenwerking als ze er echt tegen zijn..
Dus de VVD mag nu niet meer draaien op het standpunt over de koopzondagen? Tenslotte hebben ze dat opgegeven om de SGP te paaien.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:06 schreef Ferdo het volgende:
Ja, eigenlijk was ik vóór, maar omdat de PVV ook vóór is ben ik nu lekker tegen! Lekker puh! Nana nanana! :6
"Ik verkwanselde mijn principes voor het pluche" zou beter zijn.
userIcon
De wet was onnodig en is puur door de PVV in het leven geroepen om Moslimpjes te pesten en om dat wat te verdoezelen hebben ze er de naam: "verbod op gezichtsbedekkende kleding" aan gegeven. In dat opzicht is het jammer...
Maar terugdraaien? Die noodzaak zie ik ook niet.
userIcon
Ik denk dat het gewoon een CDA-opzetje is.
Die Spies roept dit nu zodat de andere kandidaten (vooral die Haersma Buma) schonere handen lijken te hebben. Het zou zo maar kunnen dat die Spies verder helemaal niet serieus dat partijleiderschap ambieert...
userIcon
Gewoon opheffen dat onbetrouwbaar clubje opportunisten.
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk was ik vóór, maar omdat de PVV ook vóór is ben ik nu lekker tegen! Lekker puh! Nana nanana! :6
Gewoon even de PVV laten zien dat ze geen flikker meer te vertellen hebben.

Prima!
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:25 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Gewoon opheffen dat onbetrouwbaar clubje opportunisten.
Wees gerust. Het duurt echt niet lang meer voordat de PVV uit elkaar valt.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:23 schreef zo-is-het het volgende:
Ik denk dat het gewoon een CDA-opzetje is.
Die Spies roept dit nu zodat de andere kandidaten (vooral die Haersma Buma) schonere handen lijken te hebben. Het zou zo maar kunnen dat die Spies verder helemaal niet serieus dat partijleiderschap ambieert...
Waarom zou ze willens en wetens zichzelf besmeuren om Buma te promoten?

Dat mens is ook helemaal niet intelligent genoeg voor zo'n sluw plan.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:29 schreef budha het volgende:
[..]


Wees gerust. Het duurt echt niet lang meer voordat de PVV uit elkaar valt.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:33 schreef Haagse-Harry het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Alleen beschadigt ze hiermee het imago van de partij nog verder (indien dat mogelijk is). De verstokte CDA stemmers zullen er vast blij mee zijn, maar ieder weldenkend mens zal overlopen naar een andere partij.
Nee, ze zegt het op persoonlijke titel, zogenaamd in het kader van de partijleiderschapsverkiezingen.

Aan de ene kant kan je het de parij dan niet aanrekenen, zolang ze niet wint. Aan de andere kant houdt het de andere kandidaat die wel gaat winnen in de luwte. Zeker als hij er niet heel erg afstand van neemt. Zo lijkt het of deze (Buma?) minder vuile handen heeft overgehouden aan die samenwerking met Wilders. Dat is in ieder geval wat blijft hangen bij de kiezer.

En natuurlijk heeft Spies dit niet zelf verzonnen. Ik gok op Verhagen of een andere spindokter. Spies offert zich op voor het partijbelang....

[ Bericht gewijzigd door zo-is-het op donderdag 3 mei 2012 @ 11:01 ]
quote:
Zeven op de tien geënquêteerden vindt de nieuwe opstelling van Spies 'een voorbeeld van het soort politiek waar ik een hekel aan heb'.
Wat een kindergartenenquete.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 11:06 schreef HeartCore het volgende:

Wat een kindergartenenquete.
Nee kindergartenpolitiek..
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:15 schreef LucasHulshof het volgende:


"Ik verkwanselde mijn principes voor het pluche" zou beter zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:50 schreef zo-is-het het volgende:
[..]


Nee, ze zegt het op persoonlijke titel, zogenaamd in het kader van de partijleiderschapsverkiezingen.

Aan de ene kant kan je het de parij dan niet aanrekenen, zolang ze niet wint. Aan de andere kant houdt het de andere kandidaat die wel gaat winnen in de luwte. Zeker als hij er niet heel erg afstand van neemt. Zo lijkt het of deze (Buma?) minder vuile handen heeft overgehouden aan die samenwerking met Wilders. Dat is in ieder geval wat blijft hangen bij de kiezer.

En natuurlijk heeft Spies dit niet zelf verzonnen. Ik gok op Verhagen of een andere spindokter. Spies offert zich op voor het partijbelang....
Jack {de gladde aal} de Vries war er ook al niet over te spreken.
Tsja, symboolpolitiek, een leuke hobby voor populisten. Wel of geen boerkaverbod doet er echt helemaal niks toe. Behoorlijk dom van het CDA om zich daarmee in de vingers te snijden. Een teken van het gebrek aan visie in de partij.
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het wordt gewoon Van Haersma Buma, let maar op. Dat is nog de minst slechte CDA'er momenteel.
Dat is juist een van de ergste imo. Op Verhagen en Bleker na.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:28 schreef HansvD het volgende:
[..]


Gewoon even de PVV laten zien dat ze geen flikker meer te vertellen hebben.

Prima!
Jij vindt het prima, en ik vind het nogal infantiel.
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 11:15 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nee kindergartenpolitiek..
Precies: "jullie zijn voor, dus wij zijn lekker tegen". Kindergartenpolitiek is het juiste woord, inderdaad.
userIcon
Als je ziet wat voor PVV-vehikels het CDA inmiddels heeft afgeschoten ga je bijna denken dat ze slechts pluche-geyl zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:29 schreef budha het volgende:
[..]


Wees gerust. Het duurt echt niet lang meer voordat de PVV uit elkaar valt.
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn !!!
Zo lang er partijen zijn, zoals het CDA, die met foute partijen willen collaboreren blijft er altijd een mogelijkheid daarvoor bestaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 11:15 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nee kindergartenpolitiek..
En kindergartenpolitiek is nou eenmaal het exclusieve speelterrein van de PVV. Het dondert niet of het land ermee geholpen is, als er maar iemand de pineut is.

quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 10:29 schreef budha het volgende:
[..]


Wees gerust. Het duurt echt niet lang meer voordat de PVV uit elkaar valt.
Ben ik toch benieuwd hoe ze de ledenlijst gaan verdelen
userIcon
Er zijn maar 150 vrouwen in Nederland die een boerka dragen, de meesten zijn Nederlandse vrouwen die bekeerd zijn naar de Islam, doen het vrijwillig.
Ik vond het al overdreven dat er daarvoor een speciale wet moest komen.

Maar Spies die heeft destijds haar standpunt nog flink zitten verdedigen, het was beter voor nederland en die wet MOEST er komen.
Dat ze er nu zo makkelijk afstand van doet laat zien dat ze dus kennelijk wetten verzint waar ze totaal niet achter staat.

Ze had het anders moeten brengen, zeggen dat je als politicus soms dingen tegen je zin moet doen omdat dat nu eenmaal democratie is.
Eerst zeggen dat het MOET en dat het beter is en achteraf zeggen dat je het een verschrikkelijke en mensonterende wet vond is niet de juiste manier in elk geval.
Persoonlijk vind ik zelfs dat ze hierdoor totaal ongeloofwaardig is als volksvertegenwoordiger, 't is erger dan wat Leerdam deed met dat meelullen.
userIcon
Symboolpolitiek, geen discussie waardig.
userIcon
Als die sufferds al die energie die ze in die lap stof steken nou eens aanwenden om hun digitale burgerrechten te overdenken...
quote:
Op donderdag 3 mei 2012 @ 09:41 schreef Pumatje het volgende:
Is die partij bezig met expres zichzelf naar de klote helpen ofwat ?
Het is te hopen. Spies geeft hiertoe een goede voorzet.
CDA wast zijn handen in onschuld... te laat welliswaar.. ze hebben al gezegd' wij vinden het niet raar dat buitenlanders gediscrimineerd worden'. Ze willen per se de macht en zijn ongeloofwaardig. Bovendien hebben ze Nederland in 20 jaar tijd naar de tering geholpen.