Eurocommissaris Kroes haalt uit naar Wilders

Nederland • 22-04-2012 @ 20:28 •   dm DJMO (Monique)
print 

PVV-leider Geert Wilders geeft Brussel op een leugenachtige manier de schuld van de mislukte Catshuisbesprekingen. Dat zegt eurocommissaris Neelie Kroes zondag op de website van het Financieele Dagblad. De VVD-politica is 'geschokt' door het einde van de onderhandelingen.

Kroes is kwaad dat Wilders met een beschuldigende vinger naar Brussel wijst. De PVV-voorman wees zaterdag vele malen naar de in zijn ogen te starre regels die een begrotingstekort van maximaal drie procent zouden voorschrijven. "Het gaat niet om het uitvoeren van de Brusselse regels en we spreken niet over een Brussels dictaat", stelt Kroes daar tegenover.

"Het is van de Nederlandse regering zelf een heel duidelijke beslissing geweest om hiernaar te willen streven", vervolgt Kroes. "Dan kun je niet zeggen: dat doet Brussel. Het omgekeerde is eerder waar. Het is juist Nederland dat er zo overtuigd van is - en terecht - dat er iets gedaan moet worden aan de duurzame financiering in heel Europa."

De oud-minister vindt het 'onverantwoord' dat het overleg tussen regeringspartijen CDA en VVD en gedoogpartner PVV spaak is gelopen. "Als je dan ziet hoe de gedoogpartner bezig is de verkiezingsstrijd nu al met absoluut foute en leugenachtige berichten te larderen, dan maak ik me grote zorgen."

De harde begrotingsnormen waren primair een Nederlands idee, weet Kroes. "Nederland heeft het voortouw genomen in deze discussie. En wij zijn in Brussel met z'n allen achter Nederland gaan staan en we hebben gezegd: dat is een goed plan."

Eurocommissaris van economische zaken Olli Rehn zegt overigens dat Nederland de norm van drie procent volgend jaar gewoon moet halen. Een woordvoerder laat aan het FD weten dat Rehn wel eerst afwacht met welke plannen het kabinet komt. "Wij hebben begrepen dat de twee regeringspartijen van plan zijn hun inspanningen voort te zetten."

Minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) moet binnen een week een 'stabiliteitsprogramma' inleveren in Brussel. Daarin moet duidelijk staan wat de streefcijfers voor de komende jaren zijn.

Partijgenoot premier Mark Rutte treft volgens Kroes geen blaam. "Als je gedoogpartner niet betrouwbaar is, dan houdt alles op. Rutte heeft gedaan wat hij kon."


Eurocommissaris Kroes haalt uit naar Wilders (Foto: Novum)


Bron: Novum


7095 views / 109 reacties
Reacties op dit bericht
79  van 109 reacties op deze pagina. (21 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Wilders wordt van alle kanten gebeukt en beschimpt.

PVV is verworden tot de Pvda, die draaikonten tot een kunst had gemaakt. Nu heeft Wilders zijn kontje gegeven.
userIcon
De vvd is fail. Ze roken de kans hun rijke achterban te kunnen ontzien in de crisis met de keus voor deze wankele gedoog coalitie. Ze zijn gewaarschuwd en hebben verkeerd gegokt. Nu straks als nog terug naar paars of nog mooier een links kabinet.
userIcon
Dus eigenlijk zegt ze dat niet Brussel maar de VVD en het CDA de 3-procent-fetisjisten zijn?
userIcon
Ook helemaal terecht!
Het is echt schandalig wat Wilders geflikt heeft.

Ik verbaas me dan ook enorm over de vele belachelijke reacties die ik hier op Fok! lees, waarin met begrip en medeleven over Wilders wordt gesproken.

Dit rechtse kabinet was gedoemd om te mislukken, echter maar om ťťn echte reden, de "steun" van de PVV.
Waar Rutte en Verhagen keihard op diplomatieke wijze hebben zitten zwoegen om zich in alle bochten te wringen voor zowel Wilders als voor hun standpunten binnen deze bezuinigingen (of je het daar nu mee eens bent of niet) heeft Wilders gewoon lachend zitten toekijken totdat hij het wel genoeg vond om vervolgens maar eens een dikke middelvinger naar het volk op te steken en de stekker er uit te trekken.

Dit noemen we gewoon laf en achterbaks.

Nog niet eens ťťn jaar geleden was het Wilders die zijn eigen handtekening onder het plan heeft gezet waarin stond dat er geen EU landen boven de 3% norm mochten komen, hoe hypocriet kun je bezig zijn?
Daar komt nog bij dat Wilders zich plotseling zorgen leek te maken over de ouderen in dit land (voor het eerst ) waarop Rutte en Verhagen hem enorm tegemoet wouden komen. Uit de cijfers van het CPB bleek dat ze met de huidige plannen zelfs nog een miljard zouden overhouden... Rutte en Verhagen hebben Wilders duidelijk gemaakt dat ze hem met dat geld best in een aantal struikelblokken tegemoed wouden komen, maar het kan Wilders allemaal niets schelen.... als hij maar achterbaks en laf de boel op stelten kan zetten is hij blij.

Met deze man is het bedrijven van serieuze, diplomatieke en doordachte politiek een illusie geworden!
userIcon
De EU of Wilders. Ze zij allebei geen knip voor de neus waard.
userIcon
quote:
Partijgenoot premier Mark Rutte treft volgens Kroes geen blaam. "Als je gedoogpartner niet betrouwbaar is, dan houdt alles op. Rutte heeft gedaan wat hij kon."
Of Rutte had nooit met een onbetrouwbare gedoogpartner in zee moeten gaan.
userIcon
Hadden ze voor de gein is moeten eisen dat de HRA per direct afgebouwd werd, is kijken of Rutte akkoord was gegaan onder het mom van 'het belang van Nederland'. Rot toch op, hypocriete kut.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het zijn eigenlijk de VVD en het CDA geweest die onder Balkenende de macht aan de EU overgedragen hebben achter de rug van het volk om.

Daardoor zitten we nu in zo'n situatie waar we het moeilijk mee hebben.
Het is een proces van decennia geweest. Daartegenover staat dat Nederland dus voorop liep met het hameren op die 3%-eis. Heel ironisch dat we daar nu zelf de dupe van zijn.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:39 schreef hendrik64 het volgende:

[..]


Of Rutte had nooit met een onbetrouwbare gedoogpartner in zee moeten gaan.
Dat krijg je als je geilt op macht
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:36 schreef Bushmaster het volgende:
Dus eigenlijk zegt ze dat niet Brussel maar de VVD en het CDA de 3-procent-fetisjisten zijn?
En de PVV zelf, die ook tekende voor de 3 procentsnorm.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:42 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dikke voor je! Want je kletst verschrikkelijk uit je nek!

Als politicus vertegenwoordig je een groep kiezers. Op het moment dat je dan een besluit moet nemen waarvan je weet dat jouw kiezers dit niet willen kun je er geen ja tegen zeggen. Het heet niet voor niets VOLKSVERTEGENWOORDIGER dus Wilders kon niet anders dan hier niet mee akkoord gaan.
Als Wilders echt zo begaan was met zijn kiezers dan had hij iets veel nuttigers kunnen betekenen voor zijn kiezers dan wat hij nu heeft gedaan.
Je begrijpt er duidelijk niet erg veel van, dat geeft ook niet, maar Wilders geeft helemaal niets om zijn achterban.

En als hij dat wel denkt te doen is hij een gevaar voor de Nederlandse samenleving.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is een proces van decennia geweest. Daartegenover staat dat Nederland dus voorop liep met het hameren op die 3%-eis. Heel ironisch dat we daar nu zelf de dupe van zijn.
Tja die 3% was geen probleem geweest als we niet eerst half europa hadden moeten redden met geleend geld
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:45 schreef mart121 het volgende:
[..]


Tja die 3% was geen probleem geweest als we niet eerst half europa hadden moeten redden met geleend geld
Voor zover ik weet zijn dat hoofdzakelijk garantstellingen en hebben die dus geen invloed op de begroting.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:37 schreef Devil010 het volgende:
Kroes, misselijkmakende feeks.
Kroes vertelt gewoon de waarheid hoor. Alleen had ook zij aan kunnen zien komen, dat Wilders geen betrouwbare gedoogpartner zou zijn. De VVD durfde het al niet aan, om met hem te regeren. Ze hebben gegokt op de gedoogconstructie en die is na anderhalf jaar aansukkelen gigantisch mislukt.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]


Als Wilders echt zo begaan was met zijn kiezers dan had hij iets veel nuttigers kunnen betekenen voor zijn kiezers dan wat hij nu heeft gedaan.
Je begrijpt er duidelijk niet erg veel van, dat geeft ook niet, maar Wilders geeft helemaal niets om zijn achterban.

En als hij dat wel denkt te doen is hij een gevaar voor de Nederlandse samenleving.
En verhagen en rutte wel wil je zeggen
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:42 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dikke voor je! Want je kletst verschrikkelijk uit je nek!

Als politicus vertegenwoordig je een groep kiezers. Op het moment dat je dan een besluit moet nemen waarvan je weet dat jouw kiezers dit niet willen kun je er geen ja tegen zeggen. Het heet niet voor niets VOLKSVERTEGENWOORDIGER dus Wilders kon niet anders dan hier niet mee akkoord gaan.
Nogmaals: zeven weken lang hebben de drie partijen deze rigoureuze bezuinigingen SAMEN geschreven. Wilders heeft 15 (!) jaar politieke ervaring. Hij wist dus heel goed,van meet af aan, dat deze bezuinigingen de laagste inkomens hard gingen raken. Maar heel toevallig in hetzelfde weekend, dat de PVV door strubbelingen in hun Limburgse bakermat in zwaar weer komt, trekt Wilders ineens als donderslag bij heldere hemel de stekker uit de onderhandelingen en is hij plotseling heel erg begaan met de zwaksten van de samenleving. Het is mij allemaal net even te toevallig.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:36 schreef Bushmaster het volgende:
Dus eigenlijk zegt ze dat niet Brussel maar de VVD en het CDA de 3-procent-fetisjisten zijn?
Zeker de VVD, Zalm heeft zich altijd hard gemaakt voor die norm en ook sancties geŽist voor landen die daar overheen gaan
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:48 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Wederom lul je verschrikkelijk uit je nek

Logisch want je bent tegen Wilders dus dan is alles wat de PVV doet fout al vinden ze het ei van Columbus uit waarmee de economie vanaf morgen in de plus zou gaan dan nog zou je wat te zeiken hebben.

Kortom je begrijpt er zelf geen reet van.
Dit is mijn laatste reactie op je.

Maar maak jezelf niet zo belachelijk, ik heb heel lang best veel sympathie gehad voor de manier waarop Wilders zich in de politiek vocht, en ik heb ook best ontzag voor hem. Ik heb hem altijd enorm ongenuanceerd en grof gevonden, maar heb hem nooit volledig verworpen. Maar wat hij nu heeft gedaan is voor mij de druppel geweest om deze man definitief niet meer serieus te nemen en als bedreiging te zien. Dit is gewoon NIET hoe je politiek met elkaar bedrijft en hoe je een volk zou moeten vertegenwoordigen.

Ik ben zelf een actief lid van de Jonge Democraten (D66) en kan niet wachten op het debat van volgende week over dit onderwerp.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:45 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Politiek is vooruitzien Op het moment dat je ziet dat iets dat je eerder afgesproken hebt onhaalbaar blijkt of dermate ingrijpende gevolgen heeft dan moet je van je eerdere besluiten afwijken. Dat noemt men in politieke termen voortschrijdend inzicht
En als een linkse partij dat doet, heet het draaien

Wilders is een hypocriete klootzak en zijn achterban vertrouwt hem blindelings.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:36 schreef Hicham. het volgende:
De vvd is fail. Ze roken de kans hun rijke achterban te kunnen ontzien in de crisis met de keus voor deze wankele gedoog coalitie. Ze zijn gewaarschuwd en hebben verkeerd gegokt. Nu straks als nog terug naar paars of nog mooier een links kabinet.
Links met SP prima, maar a.u.b. geen paars! Een eurofiel paars kabinet zal zich diep in de aars laten nemen door Brussel.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:48 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Kroes vertelt gewoon de waarheid hoor. Alleen had ook zij aan kunnen zien komen, dat Wilders geen betrouwbare gedoogpartner zou zijn. De VVD durfde het al niet aan, om met hem te regeren. Ze hebben gegokt op de gedoogconstructie en die is na anderhalf jaar aansukkelen gigantisch mislukt.
En het cda is wel betrouwbaar

Wouter bos heeft hier ervaring mee in 2009
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:48 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Wederom lul je verschrikkelijk uit je nek

Logisch want je bent tegen Wilders dus dan is alles wat de PVV doet fout al vinden ze het ei van Columbus uit waarmee de economie vanaf morgen in de plus zou gaan dan nog zou je wat te zeiken hebben.

Kortom je begrijpt er zelf geen reet van.
Wilders gaf anderhalf jaar geen drol om de zwaksten van de samenleving. Hij gedoogde het kabinet, dat sneed in de zorg, dat sneed in het buitengewoon onderwijs, dat er voor zorgde, dat er wachtljsten bij de voedselbanken ontstonden, dat kleine zelfstandigen de das omdeed door de drastische bezuinigingen, die er voor zorgden, dat de koopkracht verminderde. En nu ineens is Wilders begaan met het lot van deze mensen? Vind je het heel erg, dat ik er geen zak van geloof?
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:51 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Niks VVD. Gewoon een echt links kabinet.
Als de linkse partijen slim zijn dan sluiten ze de VVD en de PVV uit.
Alleen links is net zo min goed voor het land als alleen rechts. Wat we nodig hebben is een breed gedragen middenkabinet. Sociaal waar het kan en hard waar het moet.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:51 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Niks VVD. Gewoon een echt links kabinet.
Als de linkse partijen slim zijn dan sluiten ze de VVD en de PVV uit.
De pvv en cda zullen we in het kabinet niet meer terug zien, maar de vvd heeft denk ik iets teveel aanhang om ze straks te ontzien.

Er zijn nog teveel mensen die dromen dat ze in een villawijk wonen met warm zwembadsysteem. Helaas wonen ze in een standaard straat met kleine achtertuin en een kinderbadje waar hun kinderen in kunnen zwemmen of natuurlijk hun champagne schultenbrau in kunnen koelen.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:56 schreef mvt het volgende:
[..]
Zeker de VVD, Zalm heeft zich altijd hard gemaakt voor die norm en ook sancties geŽist voor landen die daar overheen gaan
je moet hem wel dankbaar zijn anders hadden Griekenland, Spanje, Portugal etc een nog hogere begrotingstekort,

userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:52 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


dan komt er dus ook geen links kabinet
Dat is ook nergens voor nodig. De beste kabinetten in de recente geschiedenis waren Paars I en II. Dat Pim Fortuyn heel anders beweerde met zijn op lucht gebaseerde boekje "de puinhopen van Paars" doet daar niets aan af.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:04 schreef Mytho het volgende:
[..]


je moet hem wel dankbaar zijn anders hadden Griekenland, Spanje, Portugal etc een nog hogere begrotingstekort,

Ik vind het ook geen slecht idee, maar ik bedoel dat het altijd al de VVD is geweest die zicht hard zou maken voor die norm, dus is het niet verwonderlijk dat ze dat nu ook doen
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:58 schreef mart121 het volgende:
[..]


En het cda is wel betrouwbaar

Wouter bos heeft hier ervaring mee in 2009
Waar stel ik, dat het CDA betrouwbaar is? Ik mag hopem, dat dit voorlopig de laatste keer is geweest, dat het CDA heeft geregeerd. Het is nou wel eens een keer mooi geweest met deze hypocriete bende, die wel zondags voor in de kerk zit en door de week de zwaksten van de samenleving de nek omdraait.
userIcon
Natuurlijk loopt Kroes nu te zeiken. Nederland zal ophouden nog langer het braafste jongetje van de klas te zijn, en Nederland is sterk genoeg om het buiten Euro en EU te overleven. Zogauw 1 land de EU verlaat, is het luchtkasteel van het Viertes Europaeisches Reich lek, en dan verliezen heel veel dure Europa-werknemers met hele dure onkostenvergoedingen hun luxe leventje.
Die 3% is al lang geleden afgesproken. Het feit dat sommige landen zich daar niet aan gehouden hebben en problemen laten overslaan op andere landen is iets waar we lering uit moeten trekken en moeten voorkomen. Dat wil niet zeggen dat het een vrijbrief is om ook maar af te wijken en zo de instabiliteit te vergroten.

Maar het enige dat Wilders blijkbaar kan is tegen van alles en nog wat aan schoppen, maar inhoudelijk de problemen aan pakken blijkt te lastig.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:04 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Pas op vrijdag 20 april kregen de onderhandelaars de berekeningen van de gevolgen van het CPB. En als donderslag bij heldere hemel? Dat is je reinste bullshit! Wilders is eerder al weggelopen omdat hij het niet zag zitten maar had toch de wil om het tot een goed einde te brengen.

Als je er dan uiteindelijk de berekeningen op naslaat en de gevolgen zijn nog groter dan je had verwacht, dan kun je niet anders dan nee zeggen.

En daar kan iedereen nu heel veel over schreeuwen. Wilders heeft zijn politieke verantwoordelijkheid genomen en gedaan waarvoor hij gekozen is.

Dat heel veel mensen dit niet leuk vinden is duidelijk. De gevolgen van de bezuinigingen waren nog veel vervelender geweest ook voor jou als ondernemer zijnde (denk aan de BTW verhoging) als dit pakket erdoor was gekomen.

En dat iedereen nu roept dat de gevolgen desastreus zijn voor Nederland waag ik te betwijfelen..

PvdA bijvoorbeeld had ook nooit dit bedrag willen bezuinigen dus dan was het kabinet toch ook geklapt.

Bovendien valt het nog maar te bezien wat die daadwerkelijke gevolgen zijn.. Mensen gaan nu voorlopig niet in koopkracht achteruit dus dit is in ieder geval positief voor de economie
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het prima, dat het kabinet valt. En eerlijk gezegd, had ik dit ook zo verwacht. Jij wilde mij een paar weken geleden niet geloven, toen ik zei, dat dit Catshuisberaad wel eens tot de val van het kabinet zou kunnen leiden.

Maar dit alles maakt Wilders er niet minder hypocriet om en hoe zeer ik het ook oneens met CDA en VVD ben, kan ik me heel goed voorstellen, hoe genaaid zij zich voelen door Wilders.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:45 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Politiek is vooruitzien Op het moment dat je ziet dat iets dat je eerder afgesproken hebt onhaalbaar blijkt of dermate ingrijpende gevolgen heeft dan moet je van je eerdere besluiten afwijken. Dat noemt men in politieke termen voortschrijdend inzicht
Een voortschrijdend inzicht van 66 vervallen linkse punten van de PVV.

En Wilders heeft gewoon ingestemd met de bezuinigingen op gehandicapten en ouderen hoor.. dus dit is gewoon proberen de boel aan elkaar te lijmen wat WIlders doet .. bah !
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:45 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Politiek is vooruitzien Op het moment dat je ziet dat iets dat je eerder afgesproken hebt onhaalbaar blijkt of dermate ingrijpende gevolgen heeft dan moet je van je eerdere besluiten afwijken. Dat noemt men in politieke termen voortschrijdend inzicht
Ik snap dat dat witte haar je verblind heeft van liefde, maar als dat al zo zou zijn, dan zeg je: "ik had het verkeerd, ik herzie mijn mening.", je gaat niet met vingertjes lopen wijzen en de ander(brussel) de grote boeman noemen
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:08 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Waar stel ik, dat het CDA betrouwbaar is? Ik mag hopem, dat dit voorlopig de laatste keer is geweest, dat het CDA heeft geregeerd. Het is nou wel eens een keer mooi geweest met deze hypocriete bende, die wel zondags voor in de kerk zit en door de week de zwaksten van de samenleving de nek omdraait.
Inderdaad Hendrik...voor mij geldt dat CDA de plaats heeft ingenomen van de VVD (christelijke liberalen), en de VVD bijna tegen extreem-rechts aan zit... de PVV zei wat de VVD wilde zeggen maar het niet durfden...
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:14 schreef Sisko het volgende:
[..]
Ik snap dat dat witte haar je verblind heeft van liefde, maar als dat al zo zou zijn, dan zeg je: "ik had het verkeerd, ik herzie mijn mening.", je gaat niet met vingertjes lopen wijzen en de ander(brussel) de grote boeman noemen
Over dat witte haar gesproken, waarom draagt hij tegenwoordig blauwe contactlenzen?
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:14 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Ah daar komt kereltje aap uit de mouw

Politiek actief zeg je? Dan begrijp je er vrij weinig van. Als je gekozen wordt tot volksvertegenwoordiger tijdens verkiezingen vertegenwoordig je een groep mensen te weten de kiezer (immers als die groep mensen allemaal hun zegje moesten gaan doen werd het ene puinhoop dus vandaar de democratie als oplossing) Op het moment dat er een besluit genomen moet worden, doe je dit uit naam van al die mensen die op jou gestemd hebben. Je weet wat die mensen willen dus op het moment dat je dan een besluit moet nemen dat je achterban (zo heten de mensen die op je gestemd hebben) niet wil, moet je hoe pijnlijk dat soms ook is en wat de gevolgen dan ook zijn nee zeggen.

Rest mij nog je veel succes te wensen met je politieke carriŤre.
Ik zou niet meer reageren, maar ik kan het even niet laten.

SPOILER
Ik studeer geneeskunde, dus ik hoef er mijn carriŽre zeker niet van te maken. Gelukkig heeft mijn actieve inzet binnen de politiek me wel een stem opgeleverd binnen een partij, ik kan aardig uit de voeten in debatten en ik schijn aardige moties in te dien voor congressen... volgens mij is dat al een stuk meer dan jij toe nu toe hebt bereikt.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:14 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Ah daar komt kereltje aap uit de mouw

Politiek actief zeg je? Dan begrijp je er vrij weinig van. Als je gekozen wordt tot volksvertegenwoordiger tijdens verkiezingen vertegenwoordig je een groep mensen te weten de kiezer (immers als die groep mensen allemaal hun zegje moesten gaan doen werd het ene puinhoop dus vandaar de democratie als oplossing) Op het moment dat er een besluit genomen moet worden, doe je dit uit naam van al die mensen die op jou gestemd hebben. Je weet wat die mensen willen dus op het moment dat je dan een besluit moet nemen dat je achterban (zo heten de mensen die op je gestemd hebben) niet wil, moet je hoe pijnlijk dat soms ook is en wat de gevolgen dan ook zijn nee zeggen.

Rest mij nog je veel succes te wensen met je politieke carriŤre.
Als dit op Wilders zou moeten slaan, waarom stemt hij dan wel eerst in met allerlei bezuinigingen, die de zwaksten van de samenleving troffen en nu ineens niet meer? Als hij werkelijk zo begaan was met het lot vsan deze zwakkeren, had hij nooit een kabinet van de VVD moeten gedogen. Want al voor de formatie was bekend wat de standpunten van de VVD waren. Maar Wilders was zo machtsbelust, dat hij al binnen tien uur na de verkiezingsuitslag zijn breekpunt liet vallen, waarvan hij de nacht tevoren ten overstaan van heel het Nederlandse volk bij Paul Witteman aan tafel had gezegd, dat dat kiezersbedrog zou zijn.
Wat is het toch ook een milf
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:14 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Ah daar komt kereltje aap uit de mouw

Politiek actief zeg je? Dan begrijp je er vrij weinig van. Als je gekozen wordt tot volksvertegenwoordiger tijdens verkiezingen vertegenwoordig je een groep mensen te weten de kiezer (immers als die groep mensen allemaal hun zegje moesten gaan doen werd het ene puinhoop dus vandaar de democratie als oplossing) Op het moment dat er een besluit genomen moet worden, doe je dit uit naam van al die mensen die op jou gestemd hebben. Je weet wat die mensen willen dus op het moment dat je dan een besluit moet nemen dat je achterban (zo heten de mensen die op je gestemd hebben) niet wil, moet je hoe pijnlijk dat soms ook is en wat de gevolgen dan ook zijn nee zeggen.

Rest mij nog je veel succes te wensen met je politieke carriŤre.
Misschien moet je toch eens proberen te begrijpen wat je zegt: een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk, maar alleen de mensen die op hem/haar gestemd hebben. En de andere dan?
Je zit er niet voor alleen jouw stemmers, je zit er voor iedereen.
Behalve Wilders, die zit er voor zichzelf en zijn buitenlandse investeerders.
userIcon
Ah de Campange is al begonnen
userIcon
Eindelijk iets op TV de komende week .
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:23 schreef Mytho het volgende:
[..]


vorige kabinet Balkenende was toch door PvdA gevallen om Uruzgan?
Ja, omdat ook toen het CDA al zo onbetrouwbaar als de neten was em zich niet aan het regeerakkoord hield.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:21 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Als dit op Wilders zou moeten slaan, waarom stemt hij dan wel eerst in met allerlei bezuinigingen, die de zwaksten van de samenleving troffen en nu ineens niet meer? Als hij werkelijk zo begaan was met het lot vsan deze zwakkeren, had hij nooit een kabinet van de VVD moeten gedogen. Want al voor de formatie was bekend wat de standpunten van de VVD waren. Maar Wilders was zo machtsbelust, dat hij al binnen tien uur na de verkiezingsuitslag zijn breekpunt liet vallen, waarvan hij de nacht tevoren ten overstaan van heel het Nederlandse volk bij Paul Witteman aan tafel had gezegd, dat dat kiezersbedrog zou zijn.
Je weet net zo goed als ik dat hij ooit de stekker eruit zou trekken op een voor hem zo gunstig mogelijk moment.
Dat moment kwam niet, dus hij zag dit als laatste kans anders zou hij die 4 jaar moeten volmaken.
Helaas gaat het hem veel stemmen kosten en mogelijk uiteenvallen van de PVV
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:30 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]

Hogere uitkeringen voor iedereen
Mensen die keihard werken zwaarder belasten
Dit was een grapje toch?
userIcon
Het is WEER de VVD die de vingers naar de PVV uitsteken. Don't get me wrong, Wilders is een plaag. Maar het valt wel op dat de VVD de PVV de grond in wil trappen.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:12 schreef hendrik64 het volgende:

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het prima, dat het kabinet valt. En eerlijk gezegd, had ik dit ook zo verwacht. Jij wilde mij een paar weken geleden niet geloven, toen ik zei, dat dit Catshuisberaad wel eens tot de val van het kabinet zou kunnen leiden.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ze het eerste jaar gehaald hadden mijn twijfels wel een beetje weg waren. pvv had namelijk dit kabinet nodig om inspraak te krijgen wat ze bij geen enkele andere partij zover hadden gekregen. Dus ik kreeg het idee dat ze elkaar heel had vast hielden, want ook de vvd had zo zijn plannen uit voeren wat met andere partijen niet zou lukken. Wilders heeft een hele vreemde stunt gedaan. Hij kan niets meer dan in de oppositiebankjes gaan zitten, want die 76 zal hij nooit halen.

En tja, Verhagen met zijn schijnheilig cda. De partij staat er slecht voor, omdat geen christelijke inslag meer heeft dan de letter c. En geen duidelijke partij plannen meer. Ze zweven van links, naar rechts en midden als het hun uitkomt. Het cda staat duidelijk nergens meer voor dan alleen graag de macht te hebben om op die kabinetszeteltjes te kunnen zitten.
Ik kan mij dan ook wel voorstellen dat Dhr Verhagen kwaad is, want hij had liever als een van de crisis redders gezien willen worden, het cda terug op de kaart zetten en dan op naar het premierschap. Wilders heeft die kans nu corrupt afsloten en dat doet zeer. Het cda kan terug als verliezers naar de oppositiebankjes. Het zou mij niets verbazen dat hij binnenkort uit de politiek vertrekt en afdruipt net zoals Dhr Balkenende deed.
ze heeft de verkeerde vinger omhoog ..
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:24 schreef Zigger het volgende:
De linkse partijen zijn oorverdovend stil, omdat Wilders de weg heeft gekozen die zij zelf ook op wilden gaan. Even niet tť streng zijn en de boel kapot bezuinigen, zeker niet ten koste van alles.

Hulde dus voor Wilders. En het moddergooien van CDA en VVD is beneden alle peil.
De analisten waren het er eigenlijk al over eens, Wilders had de keuze om zich te laten knechten door CDA en VVD, of op de voormalige koers verder te gaan als protestpartij. Er is gekozen voor het laatste, naar mijn idee omdat ze nu eenmaal niet een partij zijn om compromissen te sluiten die stemmenverlies opleveren.
Graag nu wat minder circus en ruimte voor gezonde compromissen, meer bereik je toch niet met de huidige stemmenaantallen die in de politiek aanleiding geven tot moeizaam doch vruchtbaar overleg.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:10 schreef Thuru het volgende:
hervorming asielbeleid waarbij de sielzoeker binnen een aantal maanden weet of hij mag blijven of niet, bij twijfel nee. en slechts 1 beroep toesteen en niet meer, bij twijfel ook nee, hiermee bespaar je op lange termijn ook bakken met geld mee.
Asielzoekers hebben al 1 mogelijkheid minder dan mensen in andere procedures, ze kunnen namelijk geen bezwaar maken tegen een afwijzing, maar moeten meteen in beroep bij de rechter.

Zou je ze dan ook nog de mogelijkheid tot hoger beroep afnemen (wat inhoudt dat de NL staat de enige is die in een asielprocedure in hoger beroep mag gaan) ben je simpelweg bezig met schending van mensenrechten. Daar zal NL iedere keer op worden teruggefloten en daar bespaar je dus echt niks mee.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:30 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dat er bezuinigt moet worden is duidelijk.. Wilders heeft gewoon gezegd "tot hier en niet verder ik kan er geen verantwoording voor nemen." Wat wil je verder nog horen dan?

Ik hoop echt dat de SP straks een kabinet mag gaan samenstellen. Daar zal onze economie en het begrotingstekort van opknappen

De hoogtepunten uit de alternatieve begroting van de SP
http://www.sp.nl/service/rapport/110919_anderebegroting-2012.pdf

Hogere uitkeringen voor iedereen
Mensen die keihard werken zwaarder belasten
Werken wie werken kan en voor diegenen, die echt niet kunnen werken inderdaad een eerlijke uitkering. En alleen mensen die meer dan 150.000 euro verdienen, werken keihard? Je geeft zelf al aan, dat van de zwakkeren in de samenleving niet veel meer geplukt kan worden. Toch zal er meer geld binnen moeten komen bij de overheid. De categorie van boven de 150.000 euro loopt nog niet bepaald aan de bedelstaf. Veel van deze echt rijken geven trouwens zelf al aan, best bereid te zijn hun bijdrage te leveren aan het herstel van de economie. Verder wil de SP een bankenbelasting, die in veel andere EU landen al ingevoerd is en de echte veroorzakers van de crisis aanpakt in plaats van ontziet. En het allerbelangrijkste: behoud van de koopkracht, wat voor de binnenlandse economie van essentieel belang is. Maar goed, jij leest wat je wilt lezen.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:35 schreef L00n3y het volgende:
Het is WEER de VVD die de vingers naar de PVV uitsteken. Don't get me wrong, Wilders is een plaag. Maar het valt wel op dat de VVD de PVV de grond in wil trappen.
Heb jij de VVD de laatste jaren dan wat anders zien doen?
Alle maatregelen van de laatste tijd zijn puur VVD-maatregelen, lekker verpakt en gebracht door een lachende maar verder inhoudloze premier. En maar aanvallen en op de man spelen, draaien en manipuleren.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:42 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Open de link naar het stuk van de SP zou ik zeggen
En de PVV wil van alles maar ze bekostigen het uit eigen zak? Of hoe doen ze dat dan, iedereen maar bakken geld geven zonder het financieringstekort op te laten lopen?
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:42 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Open de link naar het stuk van de SP zou ik zeggen
Ik betwijfel, of je het stuk in zijn geheel hebt gelezen.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:45 schreef mart121 het volgende:
[..]


Tja die 3% was geen probleem geweest als we niet eerst half europa hadden moeten redden met geleend geld
Nederland: de redder van Europa!


Er is een verschil tussen 'net als velen een bijdrage leveren' en 'redden' (als in de heldhaftige redders die het probleem wel even oplossen)
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:30 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dat er bezuinigt moet worden is duidelijk.. Wilders heeft gewoon gezegd "tot hier en niet verder ik kan er geen verantwoording voor nemen." Wat wil je verder nog horen dan?

Ik hoop echt dat de SP straks een kabinet mag gaan samenstellen. Daar zal onze economie en het begrotingstekort van opknappen

De hoogtepunten uit de alternatieve begroting van de SP
http://www.sp.nl/service/rapport/110919_anderebegroting-2012.pdf

Hogere uitkeringen voor iedereen
Mensen die keihard werken zwaarder belasten
Ik dacht heel even dat je overgestapt was naar de SP .

Maar serieus, waar staat dat de uitkeringen hoger worden?

Of loop je nou net als Wilders moord en brand te schreeuwen, terwijl er niets aan de hand is.

SP wil ook de zorgtoeslag weg, en inkomensafhankelijke zorgpremie invoeren... voor jou dus ook goed, Oppertokkie
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:48 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Als je uitkeringen wil verhogen ben je sowieso al niet goed bij je hersens.

Ik weet nog wel 2 potjes waar je zo een flinke zak weg kunt halen..

5,7 miljard contributie aan Europa
4,5 miljard ontwikkelingsonzin
120 miljoen koningshuis
Ja, en verder. Even dus niet gaan emmeren over een paar miljarden op een begroting van 250 miljard. De hele zaak draait om die potjes. En de stemmers geloven nog dat dat kan. Daar begint het verdraaien van de financiŽle cijfers door de PVV.
Ik walg daar zonder meer van, al is het maar van het gemak en de 'lekker puh' mentaliteit waarmee men denkt dit in de praktijk te kunnen brengen onder de achterban.
userIcon
Geert prima gedaan ! Zijn we tenminste binnenkort verlost van die huichelaar van een Verhagen met zijn verotte club... Ieder nadeel heb z'n voordeel !
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:37 schreef horned_reaper het volgende:
Waar Rutte en Verhagen keihard op diplomatieke wijze hebben zitten zwoege
Hier begon ik al te lachen........
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 20:55 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Nogmaals: zeven weken lang hebben de drie partijen deze rigoureuze bezuinigingen SAMEN geschreven. Wilders heeft 15 (!) jaar politieke ervaring. Hij wist dus heel goed,van meet af aan, dat deze bezuinigingen de laagste inkomens hard gingen raken. Maar heel toevallig in hetzelfde weekend, dat de PVV door strubbelingen in hun Limburgse bakermat in zwaar weer komt, trekt Wilders ineens als donderslag bij heldere hemel de stekker uit de onderhandelingen en is hij plotseling heel erg begaan met de zwaksten van de samenleving. Het is mij allemaal net even te toevallig.
Dat dus. Hij heeft gewoon z'n kans schoon gezien om VVD en CDA keihard te laten vallen en dan huilie huilie te doen om z'n electoraat te paaien.

Als hij echt zo'n grote jongen geweest was (ook om nog even op "oppertokkie" te reageren), dan had hij in zijn personferentie ook gezegd tegen z'n kiezers "sorry dat ik een jaar terug de andere Europese landen nog keihard aan die 3% wilde houden maar dat zelf niet wil, dus ben ik eruit gestapt".

Ik ben een warm voorstander van "voortschrijdend inzicht" (hoewel dat de afgelopen jaren door menig PVV'er juist als draaikonterij van bv. PvdA is beschouwd), maar zeg DAT dan ook eerlijk tegen je kiezers in plaats van nu ineens doen alsof dat 'bureaucratische Europa' de boosdoener is.

Zonde, want ik ben nooit per se anti PVV geweest. Behalve dan tegen dit soort fratsen van ze :|
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:48 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Als je uitkeringen wil verhogen ben je sowieso al niet goed bij je hersens.

Ik weet nog wel 2 potjes waar je zo een flinke zak weg kunt halen..

5,7 miljard contributie aan Europa
4,5 miljard ontwikkelingsonzin
120 miljoen koningshuis
Welke uitkeringen wil de SP verhogen dan? Noem ze mij eens even? De SP wil de minimumlonen verhogen, om werken weer lonend te maken, ook in de lagere inkomensgroepen. SP wil, dat iedereen, die werken kan ook aan het werk gaat en niet gaat lopen lamballen. Maar ook, dat zij die echt niet kunnen werken, een eerlijke uitkering hebben. Maar als we het toch over potjes hebben, waar geld te halen valt:
* legaliseren teelt van softdrugs en daaraan verbonden accijnsheffing
* Afschaffen zorgtoeslag, i.c.m. inkomensafhankelijke zorgpremie
* Uitfaseren HRA, te beginnen bij woningen van meer dan een miljoen
* Aardgaswinning belasten, omdat aardgas van ons allemaal is en niet alleen van Esso en Shell.
* Stoppen met inhuren van veel te dure derden door overheden.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:51 schreef Poekieman het volgende:
Worden de EU gekkies wat zenuwachtig?
Hollande is ook niet bepaald een EU vriend...
Je kan er wel een leuk denigrerend verkleinwoordje aan geven, maar dat maakt nog steeds niet dat je ge-roeptoeter indruk maakt

Mensen die denken dat deze wereld nog steeds plaats biedt aan kleine landjes die de rest van de wereld keihard de rug toe keren als het hen uit komt, behalve als ze zelf geld of handel willen zien.....
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 21:48 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Als je uitkeringen wil verhogen ben je sowieso al niet goed bij je hersens.

Ik weet nog wel 2 potjes waar je zo een flinke zak weg kunt halen..

5,7 miljard contributie aan Europa
4,5 miljard ontwikkelingsonzin
120 miljoen koningshuis
Hmm, dat zijn er drie... vertel me niet dat je niet tot drie kan tellen he. Dan begrijp ik ook gelijk waarom Wilders de bezuinigingen niet aan zijn achterban uit had kunnen leggen.
Leg de schavuit over de knie....
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 22:09 schreef jdd het volgende:
Zegt de weg gepromoveerde politicus
Weggepromoveerd? Kroes' politieke loopbaan in Nederland liep tot 1986. Pas in 2004 werd ze eurocommissaris. In de tussentijd was ze president van Nijenrode. Waar haal jij vandaan, dat ze weggepromoveerd is?
userIcon
Neelie! Hadden we haar maar als premier dan hadden we dit klote kabinet nooit gehad.

quote:
"Het is van de Nederlandse regering zelf een heel duidelijke beslissing geweest om hiernaar te willen streven", vervolgt Kroes. "Dan kun je niet zeggen: dat doet Brussel. Het omgekeerde is eerder waar. Het is juist Nederland dat er zo overtuigd van is - en terecht - dat er iets gedaan moet worden aan de duurzame financiering in heel Europa."
userIcon
Waren rutte en wilders niet politici van het jaar?

Weet je gelijk wat die 'award' inhoudt...

userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 22:25 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Het zijn twee potjes met een flinke zak en de onderste is het bedrag waar de staatsschuld per dag mee oploopt
Een president is even duur man. Lood om oud ijzer, plus een president krijgt zolang hij of zij leeft een raint salaris.. eigenlijk is dat dus duurder als je rekent dat je over de periode dat we trix financieren al verschillende presidenten hadden gehad. Ik denk niet dat de kosten veel uitmaken iig.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 22:37 schreef schaakstuk het volgende:
Kay van de Linde zei net in Brandpunt dat het volgens hem met de PVV afgelopen is. M.i.v. gisteren.

Dus de verhitte discussies over de PVV zullen hier op Fok! wellicht in de toekomst niet meer plaatsvinden.
Welnee, fans blijven fans in het geval van de PVV. Over het algemeen dan. Heb er tot nogtoe nog maar twee af zien haken hier.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 22:44 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Ik vind het eigenlijk meer een sekte met verblinde sekteleden.
Ja... het leven is oneerlijk he en Geert zal het allemaal wel ff oplossen.
userIcon
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 22:37 schreef schaakstuk het volgende:
Kay van de Linde zei net in Brandpunt dat het volgens hem met de PVV afgelopen is. M.i.v. gisteren.....
Als Kay van de Linde dat zegt is dat voor Wilders en diens trouwe aanhangers te beschouwen als het beste nieuws van de afgelopen dagen.
Kay, de man die Trots Op Nederland wel even groot ging maken.
quote:
Op zondag 22 april 2012 @ 22:37 schreef schaakstuk het volgende:
Kay van de Linde zei net in Brandpunt dat het volgens hem met de PVV afgelopen is. M.i.v. gisteren.

Dus de verhitte discussies over de PVV zullen hier op Fok! wellicht in de toekomst niet meer plaatsvinden.
Zo makkelijk gaat het niet. Er deugt veel niet aan de oude politiek, als dat niet goed wordt opgelost zullen er van die jokers als Pim Fortuyn, Rita Verdonk en Geert Wilders naar voren blijven komen en als de welbekende rattenvanger een electoraat achter zich meetrekken.
Op zich is het natuurlijk best een vermakelijk schouwspel, ware het niet dat men het land zoveel schade toebrengt.....

[ Bericht gewijzigd door LeviathanIV op maandag 23 april 2012 @ 15:35 ]