Vodafone belooft klanten sympathiek gebaar

Vodafone gaat klanten die getroffen zijn door de grote storing waarmee de provider sinds woensdag kampt tegemoetkomen met een 'sympathiek gebaar'. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf donderdag.

Waaruit het gebaar gaat bestaan, heeft Vodafone nog niet besloten. "We richten ons momenteel op het zo spoedig mogelijk herstellen van het netwerk. Daarna wordt meer duidelijk over het gebaar richting onze klanten."

De problemen ontstonden woensdagochtend door een brand bij een netwerkcentrale in Rotterdam. Deze brand brak uit in een naast de netwerkcentrale gelegen pand, maar legde ook de netwerkcentrale van Vodafone plat. Daardoor lag het 2G-netwerk voor sms'en en bellen en het 3G-netwerk voor onder meer mobiel internet er woensdag in de Randstad uit.

Woensdag werden volgens Vodafone zevenhonderdduizend klanten geraakt, donderdagmiddag zijn dat er nog 350.000. Het gaat hierbij zowel om klanten die niet kunnen bellen en sms'en, als om klanten die problemen ondervinden met mobiel internet.