Israël schuift waarschuwingen over Iran terzijde

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 22-02-2012 @ 20:58
print 

Israël zal niet buigen onder druk van het Westen bij het nemen van een beslissing over een aanval op Iran. Dat heeft de Israëlische minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman in een interview met de Israëlische tv-zender Channel 2 gezegd.

In het interview werd gesuggereerd dat waarschuwingen van de Verenigde Staten en Rusland om geen aanval uit te voeren op Iran gevolgen hebben voor de beslissing van Israël. Lieberman wees dit direct van de hand en noemde het 'niet hun zaak'. Hij verklaarde dat de 'veiligheid van Israëlische burgers en de toekomst van de staat Israël de verantwoordelijkheid van de Israëlische regering zijn'.

Israël vreest dat Iran een kernwapen ontwikkelt. Teheran ontkent dit echter met klem. De afgelopen tijd heeft Israël meerdere keren laten doorschemeren dat het mogelijk een aanval op het Iraanse atoomprogramma gaat uitvoeren. De Verenigde Staten menen dat een Israëlische aanval op Iran 'niet verstandig' is.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 21/02 Iran dreigt met preventieve actie89
» 20/02 IAEA-team arriveert in Teheran voor atoomoverleg20
» 19/02 'Aanval op Iran voorbarig'125
» 10/02 Israël test met succes raketafweer32


delen | eKudos nujij

4804 views / 102 reacties
Reacties op dit bericht
69  van 102 reacties op deze pagina. (31 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
menen ze dat alleen maar ?
userIcon
quote:
De Verenigde Staten menen dat een Israëlische aanval op Iran 'niet verstandig' is.
De term 'suïcidaal' lijkt me de lading beter dekken.
Israël is net zo erg als Iran, maar daar hebben we collectief (westen) een blinde vlek voor
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:09 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Israel is véél erger dan Iran, Iran heeft nog nooit een van zijn buurlanden aangevallen, en Israel zo'n beetje al haar buurlanden.
Welke landen voerden de Irak-Iran oorlog dan?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:07 schreef rutger05 het volgende:
Gezien de zware bedreiging vanuit Iran is dat heel goed te begrijpen. Iran heeft al veel terroristische acties op de burgers van Israël gefinancierd.
en Israel niet? volgens mij heeft Mossad veel meer moorden gepleegd dan welke land dan ook, maar dat wil jij met jouw vlaggie niet zien
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke landen voerden de Irak-Iran oorlog dan?
Irak probeerde Iran binnen te vallen, Iran voerde dus een verdedigingsoorlog.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke landen voerden de Irak-Iran oorlog dan?
Irak en Iran, waarbij Irak de agressor was...... Beetje domme post van je he?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke landen voerden de Irak-Iran oorlog dan?
Het was wel Irak die een oorlog begon met de hulp het westen hoor
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En Iran verdedigde zonder aan te vallen. Je weet niet wat oorlog betekent? Beetje domme post van je hè?
Ga het nu niet goedpraten
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke landen voerden de Irak-Iran oorlog dan?
Geschiedenisboek opzoeken jij.
Iraq viel Iran binnen.
-1
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:09 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Israel is véél erger dan Iran, Iran heeft nog nooit een van zijn buurlanden aangevallen, en Israel zo'n beetje al haar buurlanden.
Religekkie Ahmadinejad roept al tijden dat Israel van de kaart geveegd moet worden. Als dan blijkt dat hij een nucleair wapenarsenaal aan het ontwikkelen is, is het logisch dat Israel zenuwachtig wordt.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke landen voerden de Irak-Iran oorlog dan?
Irak viel Iran aan met ondersteuning van de VS.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:18 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
En jij weet wat oorlog is zeker
Ik ken de definitie ja. Is dat niet goed genoeg?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:07 schreef rutger05 het volgende:
Gezien de zware bedreiging vanuit Iran is dat heel goed te begrijpen. Iran heeft al veel terroristische acties op de burgers van Israël gefinancierd.
mwoa, weer wat geleerd op de Wilders Jongeren dag ? op de workshop "gooi er eens wat onder buik gevoel in?"
Gewoon aannemen, niet te lang na denken over complexe zaken, dat maakt een mening vormen een stuk makkelijker.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus dan telt het niet als aanvallen?

Maar goed, we kunnen hier wel een semantische discussie van gaan maken, maar dat lijkt me nogal zinloos.
Nee, als men het heeft over 'buurlanden aanvallen' dan bedoelt men niet de aanvallen die tijdens een oorlog gebeuren.
Dan is die eerste aanval dat waar men het over heeft, de aanval die de oorlog begint.

Draai er nu gewoon niet om heen en geef nu gewoon eens toe dat je fout zat.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:18 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Geschiedenisboek opzoeken jij.
Iraq viel Iran binnen.
-1
Jezus... Nou, vooruit dan maar. Een klein stukje Wiki dan maar:

quote:
Nadat de stellingen zich rond juli 1982 nauwelijks meer verplaatsten, verschoof het strijdtoneel gedeeltelijk en werden door zowel Iran als Irak scud-raketten ingezet in de zogenoemde 'Oorlog van de steden'. Hierbij werden de hoofdsteden Bagdad en Teheran regelmatig bestookt.
Dus Iran viel Irak niet aan, maar om de een of andere reden werd Bagdad toch bestookt. Gaat niet zonder aanvallen hè?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:23 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
oorlog is nooit goed te praten en als een land eventueel een andere land aanvalt is volgens mij een oorlogsverklaring. Ik begrijp jouw standpunt wel maar je argumenten zijn net zo geldig voor Iran als voor Israel
O, maar dat zal ik ook zeker niet ontkennen.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:09 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Israel is véél erger dan Iran, Iran heeft nog nooit een van zijn buurlanden aangevallen, en Israel zo'n beetje al haar buurlanden.
Terug naar school jij
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jezus... Nou, vooruit dan maar. Een klein stukje Wiki dan maar:


[..]
Dus Iran viel Irak niet aan, maar om de een of andere reden werd Teheran toch bestookt. Gaat niet zonder aanvallen hè?
Hardleers he

"Gebruikmakend van de relatieve chaos in Iran na de Iraanse Revolutie van 1979 viel Saddam Hoesseins leger op 22 september 1980 de olierijke zuidwestelijke provincie Khoezistan binnen."

Dat is de enige aanval die belangrijk is.
Dat is de aanval die de oorlog begon.

En dat is waar men het over heeft als men zegt 'x heeft zijn buurlanden nooit aangevallen'.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:07 schreef rutger05 het volgende:
Gezien de zware bedreiging vanuit Iran is dat heel goed te begrijpen. Iran heeft al veel terroristische acties op de burgers van Israël gefinancierd.
Israël ook, ze financieren en voeren het nog uit ook!
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jezus... Nou, vooruit dan maar. Een klein stukje Wiki dan maar:


[..]
Dus Iran viel Irak niet aan, maar om de een of andere reden werd Bagdad toch bestookt. Gaat niet zonder aanvallen hè?
Als het énige waar het jou om gaat is dat je gelijk moet hebben, ongeacht hoe fout je argumentatie ook is, zeg dàt dan gewoon en ga niet net zo lang zoeken tot je een feitje hebt gevonden wat jouw foute argumentatie ondersteunt. Dat bespaart zoveel gedoe.

Mijn stelling was en blijft : Iran heeft nog nooit een van zijn buurlanden aangevallen, en Israel zo'n beetje al haar buurlanden.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doe niet zo triest Bas.

Tijdens de oorlog tussen Iran en Irak voerde Iran aanvallen uit op Irak.

Succes met ontkennen.
Kan je het niet hebben dat je gewoon fout zit?

Ik zal zeker niet ontkennen dat Iran tijden die oorlog aanvallen heeft uitgevoerd.
Maar ze hebben Irak niet aangevallen om een oorlog te beginnen.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zou jij in een heet oplopende ruzie ook afwachten totdat je de eerste klap hebt ontvangen? Lijkt me niet natuurlijk.
Met die motivatie zal het altijd oorlog tussen alle buurlanden zijn die een beetje mot met elkaar hebben. Zouden we daar veel mee opschieten denk je ?

En mijn punt was natuurlijk, wie is er nu erger.. het land dat nooit een oorlog begonnen is met een ander land, of het land dat al oorlogen met zo'n beetje al z'n buurlanden heeft gestart.
Dat zegt ook wat...
Als die walgelijke haatbaarden een keer opgerot zijn uit Iran, vind ik Iran iig beschaafdere land dan Israël ooit geweest is. Geef mij maar de decadente Perzie dan al die oorlogszuchtige Semitische stammen
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]


Zou jij in een heet oplopende ruzie ook afwachten totdat je de eerste klap hebt ontvangen? Lijkt me niet natuurlijk.
Zou jij een klap uitdelen voordat je er zeker van bent dat de ander gaat slaan?
En zou je dat als je weet dat je 20 anderen op je nek krijgt?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:30 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]


Mijn stelling was en blijft : Iran heeft nog nooit een van zijn buurlanden aangevallen, en Israel zo'n beetje al haar buurlanden.
even wat bullshit wegwerken

# Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 of Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog (1947-1949). De aanleiding tot deze oorlog was de stichting van de staat Israël in Tel Aviv door David Ben-Gurion op de dag van het vertrek van de laatste Britse troepen uit het mandaat Palestina. De omringende Arabische landen vielen meteen Israël aan, maar na negen maanden vechten gaven ze de strijd op.
# Sinaï-oorlog (1956). Gamal Abdel Nasser, de tweede president van Egypte, nationaliseerde het Suezkanaal. Groot-Brittannië, Frankrijk en Israël sloten samen een bondgenootschap en vielen Egypte aan, maar werden door de Verenigde Staten, teruggeroepen. De oorlog werd een politieke overwinning voor Nasser.
# Zesdaagse Oorlog (1967). Nasser blokkeerde de Golf van Akaba, de enige zeeweg die Israël met Azië verbindt. Als reactie hierop voerde Israël een verrassingsaanval uit op Egypte. Binnen zes dagen waren alle Arabische landen verslagen, en Israël bezette de West Bank, de Golanhoogte, de Gazastrook en de Sinaï-woestijn.
# Uitputtingsoorlog (1968-1970). Egypte trachtte met deze oorlog de Sinaï terug te winnen, maar Sadat trok zijn troepen terug nadat Nasser aan een hartaanval was gestorven.
# Jom Kipoeroorlog (1973). Egypte en Syrië voerden op de heiligste dag voor de joden, Jom Kippoer, een verrassingsaanval uit op Israël. Na een maand vechten werd een wapenstilstand gesloten. Er was geen winnaar.



# Operatie Litani (1978)
# Eerste Intifada (1987-1993
# Tweede Intifada of Al-Aqsa Intifada (2000-2005). Er braken opnieuw grote opstanden onder de Palestijnen uit. Het aantal slachtoffers was vele malen hoger dan tijdens de Eerste Intifada.
# Israëlisch-Libanese Oorlog (2006). Israël viel Libanon binnen en bombardeerde grote delen van het land als reactie op de ontvoering van twee Israëliërs door de Libanese groepering Hezbollah.
# Conflict in de Gazastrook (2008-2009). Israël bombardeerde een maand lang de door Hamas bestuurde Gazastrook en voerde bovendien een grondoffensief uit.


het enige volk dat Israël, hoewel in veel opzichten waarschijnlijk onrechtvaardig, uit zichzelf heeft aangevallen hebben te maken met de Palestijnse grondgebieden

CONCLUSIE; daar gaat je retoriek.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:37 schreef Refleck het volgende:
[..]


even wat bullshit wegwerken

# Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 of Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog (1947-1949). De aanleiding tot deze oorlog was de stichting van de staat Israël in Tel Aviv door David Ben-Gurion op de dag van het vertrek van de laatste Britse troepen uit het mandaat Palestina. De omringende Arabische landen vielen meteen Israël aan, maar na negen maanden vechten gaven ze de strijd op.
# Sinaï-oorlog (1956). Gamal Abdel Nasser, de tweede president van Egypte, nationaliseerde het Suezkanaal. Groot-Brittannië, Frankrijk en Israël sloten samen een bondgenootschap en vielen Egypte aan, maar werden door de Verenigde Staten, teruggeroepen. De oorlog werd een politieke overwinning voor Nasser.
# Zesdaagse Oorlog (1967). Nasser blokkeerde de Golf van Akaba, de enige zeeweg die Israël met Azië verbindt. Als reactie hierop voerde Israël een verrassingsaanval uit op Egypte. Binnen zes dagen waren alle Arabische landen verslagen, en Israël bezette de West Bank, de Golanhoogte, de Gazastrook en de Sinaï-woestijn.
# Uitputtingsoorlog (1968-1970). Egypte trachtte met deze oorlog de Sinaï terug te winnen, maar Sadat trok zijn troepen terug nadat Nasser aan een hartaanval was gestorven.
# Jom Kipoeroorlog (1973). Egypte en Syrië voerden op de heiligste dag voor de joden, Jom Kippoer, een verrassingsaanval uit op Israël. Na een maand vechten werd een wapenstilstand gesloten. Er was geen winnaar.



# Operatie Litani (1978)
# Eerste Intifada (1987-1993
# Tweede Intifada of Al-Aqsa Intifada (2000-2005). Er braken opnieuw grote opstanden onder de Palestijnen uit. Het aantal slachtoffers was vele malen hoger dan tijdens de Eerste Intifada.
# Israëlisch-Libanese Oorlog (2006). Israël viel Libanon binnen en bombardeerde grote delen van het land als reactie op de ontvoering van twee Israëliërs door de Libanese groepering Hezbollah.
# Conflict in de Gazastrook (2008-2009). Israël bombardeerde een maand lang de door Hamas bestuurde Gazastrook en voerde bovendien een grondoffensief uit.


het enige volk dat Israël, hoewel in veel opzichten waarschijnlijk onrechtvaardig, uit zichzelf heeft aangevallen hebben te maken met de Palestijnse grondgebieden

CONCLUSIE; daar gaat je retoriek.
en waar lees je dn iets over de Perzen, want jij hebt alleen over de Arabieren
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:39 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
en waar lees je dn iets over de Perzen, want jij hebt alleen over de Arabieren
sickpuppie dwaalt rond met de retoriek, dat Israël al zijn buurlanden uit eigen beweging heeft aangevallen, dat is bij deze even rechtgezet.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, hartstikke mooi. Pak een woordenboek erbij en zoek op wat 'aanval' betekent, want daar gaat deze discussie inmiddels uitsluitend over. Discussiëren over feiten is totaal zinloos.

Trouwens, de VS heeft ook Japan nooit aangevallen, want de Japanners begonnen. Klinkt nogal stom hè?
Volgens mij zeggen jullie het zelfde en als Amerka niet aangevallen werd op pearl harbour had USA Japan nooit aangevallen
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:37 schreef Refleck het volgende:
[..]


even wat bullshit wegwerken

# Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 of Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog (1947-1949). De aanleiding tot deze oorlog was de stichting van de staat Israël in Tel Aviv door David Ben-Gurion op de dag van het vertrek van de laatste Britse troepen uit het mandaat Palestina. De omringende Arabische landen vielen meteen Israël aan, maar na negen maanden vechten gaven ze de strijd op.
# Sinaï-oorlog (1956). Gamal Abdel Nasser, de tweede president van Egypte, nationaliseerde het Suezkanaal. Groot-Brittannië, Frankrijk en Israël sloten samen een bondgenootschap en vielen Egypte aan, maar werden door de Verenigde Staten, teruggeroepen. De oorlog werd een politieke overwinning voor Nasser.
# Zesdaagse Oorlog (1967). Nasser blokkeerde de Golf van Akaba, de enige zeeweg die Israël met Azië verbindt. Als reactie hierop voerde Israël een verrassingsaanval uit op Egypte. Binnen zes dagen waren alle Arabische landen verslagen, en Israël bezette de West Bank, de Golanhoogte, de Gazastrook en de Sinaï-woestijn.
# Uitputtingsoorlog (1968-1970). Egypte trachtte met deze oorlog de Sinaï terug te winnen, maar Sadat trok zijn troepen terug nadat Nasser aan een hartaanval was gestorven.
# Jom Kipoeroorlog (1973). Egypte en Syrië voerden op de heiligste dag voor de joden, Jom Kippoer, een verrassingsaanval uit op Israël. Na een maand vechten werd een wapenstilstand gesloten. Er was geen winnaar.



# Operatie Litani (1978)
# Eerste Intifada (1987-1993
# Tweede Intifada of Al-Aqsa Intifada (2000-2005). Er braken opnieuw grote opstanden onder de Palestijnen uit. Het aantal slachtoffers was vele malen hoger dan tijdens de Eerste Intifada.
# Israëlisch-Libanese Oorlog (2006). Israël viel Libanon binnen en bombardeerde grote delen van het land als reactie op de ontvoering van twee Israëliërs door de Libanese groepering Hezbollah.
# Conflict in de Gazastrook (2008-2009). Israël bombardeerde een maand lang de door Hamas bestuurde Gazastrook en voerde bovendien een grondoffensief uit.


het enige volk dat Israël, hoewel in veel opzichten waarschijnlijk onrechtvaardig, uit zichzelf heeft aangevallen hebben te maken met de Palestijnse grondgebieden

CONCLUSIE; daar gaat je retoriek.
ROFL !

Alleen omdat jij selectief een aantal conflicten selecteert die (nog niet eens allemaal) jouw punt bevestigen wil nog niet zeggen dat het hele plaatje van Israeli oorlogen iets anders laat zien.

Ga nog maar 'ns terug naar : http://en.wikipedia.org/w(...)raeli_Defense_Forces

[ Bericht gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op woensdag 22 februari 2012 @ 21:54 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:43 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen jullie het zelfde en als Amerka niet aangevallen werd op pearl harbour had USA Japan nooit aangevallen
Het moest per se een discussie worden over wat het woord 'aanvallen' betekent. Nou ja, vooruit dan maar...
De klachten van het Amerikaanse en Israëlische imperialisme op de nucleaire ambities van Iran stinken echter naar hypocrisie. Israël is het enige land in het Midden-Oosten met een nucleair arsenaal en de Verenigde Staten heeft veruit het grootste nucleaire arsenaal in de wereld. De VS is het enige land dat ooit kernwapens gebruikte in de oorlog, in Japan aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, het doden en verwonden van honderdduizenden burgers. Wie zijn zij om te beslissen wie wel en niet de voor ontwikkeling van nucleaire wapens in aanmerking komen?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:45 schreef Refleck het volgende:
[..]

LOL
net zo selectief als jou retoriek, alleen van een andere kant
Ik post het geheel, jij hebt (en dat heb je ook nog 'ns heel slecht gedaan) selecties van de wikipagina;s gekopieerd. Ik plaats de bronnen, jij slechts slordig copy paste werk.

Sorry maat. Jij = faal.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:48 schreef BasOne het volgende:
[..]

Nee niet het woord aanvallen de term 'een buurland aanvallen', sheesh..

ach laat ook maar
Best. Pak alleen deze dan nog even mee:
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:40 schreef Jigzoz het volgende:
Trouwens, de VS heeft ook Japan nooit aangevallen, want de Japanners begonnen. Klinkt nogal stom hè?
Al decennia lang zijn de Verenigde Staten en in het bijzonder Israël, gewend geraakt om te doen wat ze wilden in het Midden-Oosten. Ze hebben de ene oorlog na de andere gevoerd en het ene land na het andere gepest om hun eigen doeleinden te bereiken. Maar als Iran de beschikking krijgt over nucleaire wapens dan zou dit een reële bedreiging voor de dominante positie van Israël zijn, de strategische belangen van het VS-imperialisme en ook de door de VS gesteunde Arabische regimes in het Midden-Oosten. Dit is de echte reden achter het moord en brand schreeuwen over het nucleaire programma van Iran. Het heeft niets te maken met het terugdringen van een "gewetenloos regime" of de "verdediging van de democratie".
userIcon
Het westen is verslaafd aan olie. De olieproducerende landen zijn echter steeds minder afhankelijk van het westen nu de afzetmarkt in China, India, en Latijns-Amerika sterk groeit. Op een gegeven moment wordt er gewoon een rekensommetje gemaakt. En neutraliteit is voor het westen dan misschien wel gunstiger dan een bepaald land steunen in een oorlog.
Het is niet voor niets dat Israël nog steeds geen volwaardig navo-lid is.
De meeste landen hebben er niet de minste behoefte aan meegetrokken te worden in een strijd in het midden Oosten.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ik post het geheel, jij hebt (en dat heb je ook nog 'ns heel slecht gedaan) selecties van de wikipagina;s gekopieerd. Ik plaats de bronnen, jij slechts slordig copy paste werk.

Sorry maat. Jij = faal.
och, even niet aan gedacht, we zijn natuurlijk bezig met een wie pist het vers wedstrijd, goed hoor jij heb gewonnen
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:45 schreef debater het volgende:
De klachten van het Amerikaanse en Israëlische imperialisme op de nucleaire ambities van Iran stinken echter naar hypocrisie. Israël is het enige land in het Midden-Oosten met een nucleair arsenaal en de Verenigde Staten heeft veruit het grootste nucleaire arsenaal in de wereld. De VS is het enige land dat ooit kernwapens gebruikte in de oorlog, in Japan aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, het doden en verwonden van honderdduizenden burgers. Wie zijn zij om te beslissen wie wel en niet de voor ontwikkeling van nucleaire wapens in aanmerking komen?
Hier ben ik 100% mee eens, maar de alternatief ervan is vaak erger dan het in eerste gezicht lijkt ik vind dat zowel Iran als Israel geen atoom wapens mag hebben en dat is dan volgens mij ook de enige oplossing
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]

Best. Pak alleen deze dan nog even mee:
[..]
Nee, dat was geen aanval, dat was een vergeldingsactie.
Zo noemen de Israëliërs het ook en van hun slikken ze het ook iedere keer.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:52 schreef Adfundum het volgende:
Het westen is verslaafd aan olie. De olieproducerende landen zijn echter steeds minder afhankelijk van het westen nu de afzetmarkt in China, India, en Latijns-Amerika sterk groeit. Op een gegeven moment wordt er gewoon een rekensommetje gemaakt. En neutraliteit is voor het westen dan misschien wel gunstiger dan een bepaald land steunen in een oorlog.
Het is niet voor niets dat Israël nog steeds geen volwaardig navo-lid is.
De meeste landen hebben er niet de minste behoefte aan meegetrokken te worden in een strijd in het midden Oosten.
Ad fundum
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:52 schreef BasOne het volgende:
[..]

Nee, dat was geen aanval, dat was een vergeldingsactie.
Zo noemen de Israëliërs het ook en van hun slikken ze het ook iedere keer.
"De atoombommen op Hiroshima en Nagasaki waren geen aanval tegen Japan."

Oké, we zijn wel uitgepraat.

O, en pas jij Wikipedia even aan?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:52 schreef Refleck het volgende:
[..]
och, even niet aan gedacht, we zijn natuurlijk bezig met een wie pist het vers wedstrijd, goed hoor jij heb gewonnen
Dat wist ik van 't begin af aan al, dus dat hoef je me niet te vertellen.

Het verbaasde me alleen dat jij en Jigzoz zo lang jullie kansloze argument volhielden.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De meerderheid heeft altijd gelijk, dus was de aarde vroeger plat.
wat een sofisterij uiteindelijk zijn de onschuldigen die de hoogste prijs betalen zowel de perzen als de joden, maar die fucking baasjes zullen wel in een bunker hun gelijk willen halen
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:57 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
wat een sofisterij
Nee. Da's iemand wijzen op een drogreden.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Da's iemand wijzen op een drogreden.
yep dat bedoelde ik ook want blijkbaar komen jullie alleen met woorden niet uit
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat was al snel duidelijk. Vandaar ook [..]
Goed, maar wat vind je eigenlijk als Israël echt Iran zou aanvallen, want daar gaat de discussie toch om.
userIcon
Zolang israel met fluwelen handschoenen word aangepakt/gesproken veranderd er geen zak.

Snap dat ze hun eigen volk willen beschermen maar ze gaan al decennia tever met hun koloniale instelling jegens mensen (incl. joden) die er al honderden jaren woonde samen met "palestijnen".

Een preventieve aanval zonder enig bewijs van kernwapen ontwikkeling...
Dat gaat nog een stap verder.
En zou hard bestraft moeten worden.

Maar feit blijft natuurlijk dat je niks over joden mag zeggen want : ww2 en ach ze waren zo zielig en daarom vrijkaartje om maar te doen wat je wil.

Het word een beetje een selffulfilling prophecy waar ze doem opzichzelf afroepen inplaats van dat andere nou expres iets tegen ze willen doen.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus dan telt het niet als aanvallen?

Maar goed, we kunnen hier wel een semantische discussie van gaan maken, maar dat lijkt me nogal zinloos.
Semantische discussie

Die had ik ook ooit een keer gebruikt
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:04 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Semantische discussie

Die had ik ook ooit een keer gebruikt
Sofisterij als woord vind ik leuker
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:04 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Goed, maar wat vind je eigenlijk als Israël echt Iran zou aanvallen, want daar gaat de discussie toch om.
Ik vind dat doodeng. Niet alleen om de mogelijke internationale gevolgen daarvan, maar ook omdat er aangetrouwde familie Iraans is.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:53 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Ad fundum
Tot op de bodem!
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:04 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Semantische discussie

Die had ik ook ooit een keer gebruikt
Nou ja, zo noem je een discussie over de betekenis van een term nu eenmaal.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:06 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Sofisterij als woord vind ik leuker
Dat betekent alleen iets anders.

O, kut... Gaan we weer...
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind dat doodeng. Niet alleen om de mogelijke internationale gevolgen daarvan, maar ook omdat er aangetrouwde familie Iraans is.
Maar vind je dat Israël dan gelijk heeft als ze eventueel Iran zouden aanvallen, maar jammer genoeg kan ik jou en je familie niet kunnen geruststellen als ik zou zeggen dat er geen oorlog komt ik ben bang dat de bom binnen 3 maanden zal ontploffen, iig sterkte
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:07 schreef suizebol het volgende:
[..]

Tot op de bodem!
proost
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:11 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Maar vind je dat Israël dan gelijk heeft als ze eventueel Iran zouden aanvallen
Nee. Absoluut niet. Sterker nog: ik zou zo snel niets kunnen bedenken waar Israël wél gelijk in heeft.

quote:
maar jammer genoeg kan ik jou en je familie niet kunnen geruststellen als ik zou zeggen dat er geen oorlog komt ik ben bang dat de bom binnen 3 maanden zal ontploffen, iig sterkte
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Maar toch bedankt!
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]


Religekkie Ahmadinejad roept al tijden dat Israel van de kaart geveegd moet worden. Al
Dat is de bullshit die door spommige politici in het westen keer op keer verkondigd wordt.

kom maar op met beelden waarin hij dat zo vaak zegt als ze bestaan.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:13 schreef Chadi het volgende:
[..]


Dat is de bullshit die door spommige politici in het westen keer op keer verkondigd wordt.

kom maar op met beelden waarin hij dat zo vaak zegt als ze bestaan.
Het doet er allemaal niet zoveel toe. Iran heeft een tyfushekel aan Israël en vice versa. Op welke manier ze dat in het verleden precies hebben uitgesproken lijkt me leuk voor De Telegraaf, maar nutteloos voor de discussie.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:13 schreef Chadi het volgende:
[..]


Dat is de bullshit die door spommige politici in het westen keer op keer verkondigd wordt.

kom maar op met beelden waarin hij dat zo vaak zegt als ze bestaan.
spommige
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jezus... Nou, vooruit dan maar. Een klein stukje Wiki dan maar:


[..]
Dus Iran viel Irak niet aan, maar om de een of andere reden werd Bagdad toch bestookt. Gaat niet zonder aanvallen hè?
Ik heb zelden zo'n dom figuur als jij gezien
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:11 schreef suizebol het volgende:
Ik denk dat Israel overwogener een aanval op Iran zou doen dan de V.S., er wordt behoorlijk informatie verzameld en op juistheid gescreend. Vandaar dat Israel nog steeds niet tot een aanval over ging.
Mocht het tot een oorlog met Iran komen dan duurt die hooguit een week liefst drie á vier dagen, waarna Israel zich weer terug zou trekken.
Dat is mijn voorspelling hierop.
En hoe wou Israel dat even doen ?
Op hun gemakkie met tanks inflanterie en kannonetjes door Irak kruizen naar Iran ?
Weet je niet hoeveel moeite het heeft gekost om die reaktor in Irak uit te schakelen en ja die lag te-noorden van Bagdhad en das een stukje dichterbij Israel dan de Reaktoren van Iran.
Bovendien staan de fabrieken en Cenrifuges diep onder de grond en dan doe je erg weinig met een paar F16's en standaart bommetjes erop te gooien.
En haalt Israel het toch in hun kop Iran aan te vallen....nou geloof mij maar dan zijn de rapen echt gaar in het midden-oosten en Iran zal echt zonder twijfel alles afschieten aan raketten richting Israel.
De rest kan je wel raden wat de reaktie van Israel zal zijn.... de terroristen hebben ons aangevallen nu mogen wij ons vergelden met geweld ...en de hekesenketel is gebrouwen en gaat los.
Nou berg je dan maar heel die regio zal een grote oorlog worden met inmenging van Syrie ,Libanon Rusland en China en wat kan de V.S dan nog doen ? niets....als het geen nucleare oorlog wil.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 21:37 schreef Avatar_ het volgende:
Als die walgelijke haatbaarden een keer opgerot zijn uit Iran, vind ik Iran iig beschaafdere land dan Israël ooit geweest is. Geef mij maar de decadente Perzie dan al die oorlogszuchtige Semitische stammen
Ehm perzie is geplunderd en overgenomen door de arabieren al heel wat eeuwen geleden..
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:03 schreef alarad het volgende:
Wat een evil land (sorry ze hebben geen land, bedoel volk) is het ook, alleen geweld, duisternis, oorlog, geweld, genadeloos, triest volk.
Klopt.. vandaar dat Israel zich er ook tegen moet zien te beschermen..
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]


Ik heb zelden zo'n dom figuur als jij gezien
Je snapt er niks van? Prima hoor.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:44 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Ehm perzie is geplunderd en overgenomen door de arabieren al heel wat eeuwen geleden..
Dus de perzische mentaliteit niet meer bestaat? Ik weet bv. uit betrouwbare bron dat er bv heel wat orgiën worden gehouden nu nog in Iran maar ik bedoel te zeggen dat als de perzische volk een kans krijgt (dus zonder de bemoeienissen van het westen, arabieren en israel) dat je zou verbazen hoe modern ze zijn

[ Bericht gewijzigd door Avatar_ op woensdag 22 februari 2012 @ 23:07 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 23:02 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Dus de perzische mentaliteit niet meer bestaat? Ik weet bv. uit betrouwbare bron dat er bv heel wat orgiën worden gehouden nu nog in Iran maar ik bedoel te zeggen dat als de perzische volk een kans krijgt (dus zonder de bemoeienissen van het westen, arabieren en israel) dat je zou verbazen hoe modern ze zijn
Nee dat is de sjiitische mentaliteit, dat zijn de katholieken onder de moslims..
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:47 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Klopt.. vandaar dat Israel zich er ook tegen moet zien te beschermen..
Om die duistere eigenschappen te beschermen? ziek volk heeft blijkbaar ook ondersteuning van zieke mensen als jij
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 23:43 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Duistere eigenschappen? Heeft je imam dat gezegd?
Nee het zijn goede eigenschappen om massa (kinder) moord te plegen. Sjonne jonge, wat zijn jullie gebrainwashed...
69  van 102 reacties op deze pagina. (31 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 21/02 Iran dreigt met preventieve actie89
» 20/02 IAEA-team arriveert in Teheran voor atoomoverleg20
» 19/02 'Aanval op Iran voorbarig'125
» 10/02 Israël test met succes raketafweer32


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden