Weekdeals (728x90)

Politicus wil geen zwarte zangeres op Songfestival

Showbizz • Geschreven door Novum/AP op 22-02-2012 @ 17:10 - gepost door bennootje
print 

Een Oekraïense nationalistische partij ligt onder vuur wegens racistische opmerkingen van een partijlid. De politicus zei dat de zwarte zangeres Gaitana Oekraïne niet mag vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival.

De 32-jarige Gaitana, die een Congolese vader en een Oekraïense moeder heeft en opgroeide in Oekraïne, won vorige week de nationale strijd om een ticket naar Azerbeidzjan. Daar vindt eind mei de Europese liedjeswedstrijd plaats.

Verscheidene media tekenden uit de mond van politicus Joeri Sirotjoek op dat Gaitana niet mag meedoen. Oekraïne wordt met Afrika geassocieerd als de zangeres zou deelnemen, zei hij. De nationale tv-zender National Television, die in handen is van de staat, noemde de uitspraken van Sirotjoek 'racistisch' en eist dat hij Gaitana zijn verontschuldigingen aanbiedt.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 21/02 Tim Douwsma bereidt 'spectaculaire' act voor10
» 16/02 Ali B en Afrojack kiezen Songfestivalkandidaat32
» 31/01 Geen seks voor Songfestival29
» 26/01 Nederland in tweede halve finale Songfestival18


delen | eKudos nujij

8032 views / 77 reacties
Reacties op dit bericht
77  van 77 reacties op deze pagina. (11 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Voor de geintresseerden :

quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:14 schreef laforest het volgende:
Hmm ik vind het ook altijd raar als Nederland een niet Nederlands uitziende artiest heen stuurt.
en dat bijna iedereen engels zingt vind ik ook een btje lame
Hoe ziet dan typisch Nederlandse deelnemer uit? Als een Zeeuws meisje of als een paling roker uit Urk of als een Groningse boer
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:14 schreef laforest het volgende:
Hmm ik vind het ook altijd raar als Nederland een niet Nederlands uitziende artiest heen stuurt.
Je hebt liever zo'n volendamse vissenkop ?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:12 schreef G.R.S. het volgende:
Voor de geintresseerden :

[afbeelding]
Wow! Die is goed met photoshop zeg!
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:18 schreef Avatar_ het volgende:
Hoe ziet dan typisch Nederlandse deelnemer uit? Als een Zeeuws meisje of als een paling roker uit Urk of als een Groningse boer
iig geen turk of iemand met hoofdoek
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:17 schreef Postoost het volgende:
Autochtone dames daar zijn wel erg.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:15 schreef laforest het volgende:
Europees Songfestival in Azerbeidzjan.

officieel is Azerbeidzjan, Armenië en Georgië nog Europa hoor
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:19 schreef Haagse-Harry het volgende:
[..]


Je hebt liever zo'n volendamse vissenkop ?


Nee dank u!
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:15 schreef laforest het volgende:
Europees Songfestival in Azerbeidzjan.

Want dat ligt totaal niet in Europa volgens jou?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:14 schreef laforest het volgende:
Hmm ik vind het ook altijd raar als Nederland een niet Nederlands uitziende artiest heen stuurt.
Nee, Sieneke is geweldig
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:12 schreef G.R.S. het volgende:
Voor de geintresseerden :

[afbeelding]
Dat ziet er toch goed uit zei de dokter, mooie meid hoor.
songfestival nieuws is toch eigenlijk en alleen voor de Gay krant?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:18 schreef Avatar_ het volgende:
Hoe ziet dan typisch Nederlandse deelnemer uit? Als een Zeeuws meisje of als een paling roker uit Urk of als een Groningse boer
Sieneke, de 3J's. Voorbeelden zat.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]


Sieneke, de 3J's. Voorbeelden zat.
zero points
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:12 schreef G.R.S. het volgende:
Voor de geintresseerden :

[afbeelding]
Moeilijk woord he?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:23 schreef Vibromass het volgende:
Zo zie je maar weer, het kan allemaal nog een graadje onbenulliger dan het soort onzin waar PVVers zich druk over maken. Eigenlijk hebben we het nog relatief goed hier.
Ja maar zo kunnen we alles wel relativeren he. West Europa lijkt mij sowieso een stuk prettiger leven dan Oost-Europa en landen uit de voormalige Sovjetunie.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:31 schreef MaiMiTang het volgende:
[..]


Moeilijk woord he?
Hoe gaat ie?
Je kent me nog als siddha
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:22 schreef Zelva het volgende:
[..]


Want dat ligt totaal niet in Europa volgens jou?
Dat hangt van jouw defintie van Europa af. Echter cultureel gezien hebben we weinig gemeen met een land als Azerbeidzjan.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar zo kunnen we alles wel relativeren he. West Europa lijkt mij sowieso een stuk prettiger leven dan Oost-Europa en landen uit de voormalige Sovjetunie.
Heb je wel gelijk in, vooral Bulgarije is erg
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:23 schreef G.R.S. het volgende:
[..]


Nee, Sieneke is geweldig
Alle muziek van het songfestival is zwaar bagger, dus daar gaat het niet om.
Als land stuur je iemand die je land vertegenwoordigd. Je ben een ambassadeur voor je land en cultuur.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:33 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Dat hangt van jouw defintie van Europa af. Echter cultureel gezien hebben we weinig gemeen met een land als Azerbeidzjan.
Dus je vindt dat een gebied (Kaukasus) wat als de oorsprong van Europese mens gezien wordt geen Europa?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Alle muziek van het songfestival is zwaar bagger, dus daar gaat het niet om.
Als land stuur je iemand die je land vertegenwoordigd. Je ben een ambassadeur voor je land en cultuur.
Hmmm, volgende keer klompen dans dan maar
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:33 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Hoe gaat ie?
Je kent me nog als siddha
Met mij gaat het goed en ik vind het heel leuk je weer " te ontmoeten" hier

userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Alle muziek van het songfestival is zwaar bagger, dus daar gaat het niet om.
Als land stuur je iemand die je land vertegenwoordigd. Je ben een ambassadeur voor je land en cultuur.
En daar past kleur niet in? Type je dit vanuit 1950?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:36 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Dus je vindt dat een gebied (Kaukasus) wat als de oorsprong van Europese mens gezien wordt geen Europa?
Ik heb het niet over antropologie. Ik heb het over het feit dat er verschillende definities zijn over waar de grens tussen Europa en Azie ligt.
Gewoon Zanger Rinus sturen. Rinus is een held.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:46 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Ach joh, van binnen zijn we allemaal blank.
Nou, ik heb nooit blanke lever gezien
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:48 schreef Thuru het volgende:
Gewoon Zanger Rinus sturen. Rinus is een held.
Vergeet er idd geen zanger voor te zetten. Anders weet niemand dat het een zanger is.
userIcon
Ah heerlijk hoe kortzichtig sommigen kunnen zijn.
Mooie dame
userIcon
Tsja als iemand je land moet vertegenwoordigen, dan verwacht je wel iemand die er enigszins uitziet als de gemiddelde inwoner.. typerend dat er gelijk weer racisme bijgehaald wordt.. Als een Afrikaans land zou kunnen meedoen zou ik het ook vreemd vinden als ze blanken of aziaten zouden sturen..

Natuurlijk kun je zo iemand niet om die reden weigeren..
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:55 schreef Wa3ra het volgende:
Ah heerlijk hoe kortzichtig sommigen kunnen zijn.
Mooie dame
Kan 't moeilijk beoordelen, zitten allemaal valse pixels voor...
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:48 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Ik heb het niet over antropologie. Ik heb het over het feit dat er verschillende definities zijn over waar de grens tussen Europa en Azie ligt.
Jij begon zelf over cultuur, bedoel je het dan geografisch?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]

Jij stamt ook uit 1950 dus.
Jij vindt het normaal als een land als, noem maar iets, Senegal of Nigeria blanken zou sturen om te vertegenwoordigen op een Afrikaans songfestival ?
Voordat je weer meteen als een dolle stier in de verdediging schiet: voor mij maakt het niet uit of ze meedoet of niet en eigenlijk mag er w.m.b een levensgroot hek om Rusland en de Oekraïne. Die achtergebleven gebieden zouden niet eens bij Europa moeten horen.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:33 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Dat hangt van jouw defintie van Europa af. Echter cultureel gezien hebben we weinig gemeen met een land als Azerbeidzjan.
Ik heb cultureel gezien ook vrij weinig met Limburg. Toch ligt Limburg ook ergens in Europa... Maar ja.... wat kan je doen heh?

[ Bericht gewijzigd door Be-Smart op woensdag 22 februari 2012 @ 18:15 ]
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:06 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Jij begon zelf over cultuur, bedoel je het dan geografisch?
Ja, maar wil je nu zeggen dat cultuur onlosmakelijk verbonden is met antropologie? Het feit dat ooit onze voorouders misschien eens door de Kaukasus zijn getrokken, betekent niet dat er tot in het eind der tijden een culturele band bestaat tussen de Kaukasus en ons.

Ik bedoel, ooit zijn onze voorouders in Afrika begonnen, maar betekend dit dat we cultureel gezien allemaal Afrikaans zijn? Dat Nederland maar met het Afrikaans songfestival mee moet doen?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:09 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ik heb cultureel gezien ook vrij weinig met Limburg. Toch ligt Limburg ook ergens in Europa... Maar ja.... wat kan je doen heh?
Dank dat je mij liet glimlachen
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:09 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ik heb cultureel gezien ook vrij weinig met Limburg. Toch ligt Limburg ook ergens in Europa... Maar ja.... wat kan je doen heh?
Nogal een domme reactie voor iemand met jouw nick. Is het misschien ooit je domme kop binnen gedrongen dat wij als land een gedeelde geschiedenis en cultuur hebben? Iets wat we in zekere mate ook met de om ons heen liggende landen hebben, maar iets wat totaal afwezig is tussen Nederland en een land als Azerbeidzjan?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:12 schreef Robijn48 het volgende:
[..]

Dit bericht gaat toch over het Eurovisie Songfestival en niet over een of ander Afrikaans Songfestival?
Oh en de rest negeer ik maar want dat doet er niet toe.
Ja en net als wat Heymarloes zegt verwacht je dus uit Europese landen blanke deelnemers. Dat ze in Nederland zo krankzinnig zijn om een Ruthje of Edsilia te sturen is toch ook een lachertje. Dat de Oekraïne wil laten zien dat ze zgn. niet racistisch zijn door een donkere deelneemster mee te laten doen gelooft toch niemand.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:08 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal als een land als, noem maar iets, Senegal of Nigeria blanken zou sturen om te vertegenwoordigen op een Afrikaans songfestival ?
Voordat je weer meteen als een dolle stier in de verdediging schiet: voor mij maakt het niet uit of ze meedoet of niet en eigenlijk mag er w.m.b een levensgroot hek om Rusland en de Oekraïne. Die achtergebleven gebieden zouden niet eens bij Europa moeten horen.
Als we allemaal jouw mentaliteit gehad hadden, dan had Nederland nooit Europees Kampioen in 1988 geworden.

Ja! Blanke Senegalezen kunnen prima voor hun land uitkomen.

Dom gezanik over pigment...

[ Bericht gewijzigd door MarcusViridis op woensdag 22 februari 2012 @ 19:19 ]
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:15 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Ja, maar wil je nu zeggen dat cultuur onlosmakelijk verbonden is met antropologie? Het feit dat ooit onze voorouders misschien eens door de Kaukasus zijn getrokken, betekent niet dat er tot in het eind der tijden een culturele band bestaat tussen de Kaukasus en ons.

Ik bedoel, ooit zijn onze voorouders in Afrika begonnen, maar betekend dit dat we cultureel gezien allemaal Afrikaans zijn? Dat Nederland maar met het Afrikaans songfestival mee moet doen?
Geloof mij er is meer verschil tussen afrika en europa dan Europa en Azerbeidzjaan
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:24 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou dat zie ik liever dan Ruth Jacott of een Franklin Brown bijvoorbeeld om heel eerlijk te zijn.



Frizzle Sizzle kijk dat was echt top.
Beetje racistisch is het wel.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:18 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Ja en net als wat Heymarloes zegt verwacht je dus uit Europese landen blanke deelnemers. Dat ze in Nederland zo krankzinnig zijn om een Ruthje of Edsilia te sturen is toch ook een lachertje. Dat de Oekraïne wil laten zien dat ze zgn. niet racistisch zijn door een donkere deelneemster mee te laten doen gelooft toch niemand.
Wat HeyMarloes zegt slaat nergens op.
Word wakker joh. Iedereen is gemengd met iedereen, en Europa is lang niet enkel meer blank. Ook al zint jou dat niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:20 schreef wise het volgende:
[..]

iig geen turk of iemand met hoofdoek
Dus jij vind het wel oke dat er mensen buitengesloten worden, ook al is het zoiets als het songfestival, op basis van hun huidskleur? Erg jammer dat er nog steeds mensen zijn die onderscheid maken tussen mensen op basis van huidskleur, geloof etc. Zoals iemand ooit zei: De wereld is mijn land.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Alle muziek van het songfestival is zwaar bagger, dus daar gaat het niet om.
Als land stuur je iemand die je land vertegenwoordigd. Je ben een ambassadeur voor je land en cultuur.
Ook maar geen voetballers dan.
userIcon
Wat is dit nu weer? Heeft een allochtoon zich zodanig aangepast dat ze haar land wil vertegenwoordigen, IS HET WEER NIET GOED!
userIcon
Toch wordt het wel gedaan. Kijk bijv. naar de miss world of universe (één van de twee). Daar is in het verleden ook de niet-winnares gestuurd omdat die de bekende blonde uiterlijkheden had die zgn. zo typisch zijn voor Nederlanders.
Een brunette en een Hindoestaanse hebben we wel eens thuisgehouden on deze reden.

Belachelijk overigens. Wanneer iets het beste is wat je land voort te brengen heeft, moet je dat gewoon brengen. Ik vind het al stompzinnig dat veel Marokkaanse voetballers het logisch vinden om voor Marokko uit te komen, terwijl alles aan hun als voetballer toch echt Nederlands is, en het Nederlandse voetbalbeleid hun talent zover heeftlaten ontplooiien. In Marokko was dit nooit gelukt.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:20 schreef wise het volgende:
[..]

iig geen turk of iemand met hoofdoek
En waarom dan niet?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:08 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal als een land als, noem maar iets, Senegal of Nigeria blanken zou sturen om te vertegenwoordigen op een Afrikaans songfestival ?
Voordat je weer meteen als een dolle stier in de verdediging schiet: voor mij maakt het niet uit of ze meedoet of niet en eigenlijk mag er w.m.b een levensgroot hek om Rusland en de Oekraïne. Die achtergebleven gebieden zouden niet eens bij Europa moeten horen.
En jou daar dan droppen, je past daar precies!
userIcon
Sorry hoor, maar mensen met kleur horen ook gewoon in Europa.

Als je vind van niet, dan heb je ook geen enkel recht op een dokter als die zwart is, of op het vuilnis dat opgehaald wordt door een Turkse medewerker van de gemeente, of op brood dat je bij de Albert Heyn koopt dat een Surinaamse medewerker heeft gesneden.

Maar iets zegt me dat degenen die hier vinden dat ook Nederland geen kleurlingen naar het Songfestival zou moeten sturen, totaal geen problemen zouden hebben met een zwarte dokter, en gretig en hebberig van zijn diensten gebruik zouden maken.

Want dan hoor je weer wel bij Nederland, is het niet?

Hypocriete kneuzen.
Ik wil helemaal geen songfestival. Maakt niet uit of de artiesten zwart, bruin, geel of blauw zijn.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:12 schreef Robijn48 het volgende:
[..]

Dit bericht gaat toch over het Eurovisie Songfestival en niet over een of ander Afrikaans Songfestival?
Oh en de rest negeer ik maar want dat doet er niet toe.
Gelukkig, want je geeft zoals gewoonlijk weer blijk van een ontoereikende intelligentie om mee te doen in een discussie. Ga voor raam zitten breien ofzo
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:33 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Dat hangt van jouw defintie van Europa af. Echter cultureel gezien hebben we weinig gemeen met een land als Azerbeidzjan.
klopt hoor, net als een mongool en een cambodiaan, maar het zijn nog steeds allebei aziaten.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:18 schreef Avatar_ het volgende:
Hoe ziet dan typisch Nederlandse deelnemer uit? Als een Zeeuws meisje of als een paling roker uit Urk of als een Groningse boer
De Nederlander bestaat niet. (Màxima)
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 14:00 schreef Hilarius het volgende:
Hier zijn ministers er juist op gebrand dat er zoveel mogelijk gekleurden voor Nederland uitkomen: 'De neger omdat het moet'. Hoe meer zwarten je in Nederland op het scherm weet te toveren hoe guller men bij het ministerie van OCW en bij de NPO de buidel trekt om het te belonen. Wellicht heeft Frans Jennekens, projectleider 'diversiteit' bij de NTR, hierin ook een stevige adviserende rol. Het linkse gajes weet zich in Hilversum nog steeds uitstekend te handhaven.
Oh alsjeblieft zeg, slik die drol maar in.
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 15:46 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Oh alsjeblieft zeg, slik die drol maar in.
Na jou.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 19:21 schreef Hilarius het volgende:
[..]
Na jou.
Ik hoef niet, ik heb er geen moeite mee.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 11:07 schreef hoatzin het volgende:
[..]


De Nederlander bestaat niet. (Màxima)
Aldus een allochtoon. __!!
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 19:25 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Ik hoef niet, ik heb er geen moeite mee.
Maakt niet uit. Vreet 'm toch maar op.
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:33 schreef Hilarius het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Vreet 'm toch maar op.
Jouw naam staat erop! Hij is helemaal van jou.

[ Bericht gewijzigd door ThunderBitch op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:42 ]
quote:
Op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:09 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Jouw naam staat erop! Hij is helemaal van jou.
Hij is van mij, maar jij mag je snuit erin duwen. Ik hou me ondertussen met belangrijker zaken bezig. Goede bekomst!
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:22 schreef Hilarius het volgende:
[..]
Hij is van mij, maar jij mag je snuit erin duwen. Ik hou me ondertussen met belangrijker zaken bezig. Goede bekomst!
Nee, hij was voor jou, zat nog een strikje omheen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:32 schreef Hilarius het volgende:
Sorry lieverd - ik bedoel donderteef , deze attentie gun ik jou. Verwen jezelf. Lekker kliederen met poep aan je vingers (hoe krijg je anders die strik erom?). Je verdient het.
It's all yours!
quote:
Op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:26 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

It's all yours!
No, it's yours!
userIcon
quote:
Op maandag 27 februari 2012 @ 12:59 schreef Hilarius het volgende:
[..]
No, it's yours!
Don't eat shit, don't want it. It's yours.
77  van 77 reacties op deze pagina. (11 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 21/02 Tim Douwsma bereidt 'spectaculaire' act voor10
» 16/02 Ali B en Afrojack kiezen Songfestivalkandidaat32
» 31/01 Geen seks voor Songfestival29
» 26/01 Nederland in tweede halve finale Songfestival18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden